Mersul pe jos, benefic pentru sănătate

Mersul pe jos, benefic pentru sănătate
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

De cele mai multe ori, din comoditate ori din lipsă de timp, alegem să ne deplasăm cu mașina sau cu mijloacele de transport în comun, fie și pe distanțe scurte. Medicii sunt de părere însă, că deplasarea cu mașina dăunează grav sănătății.
Cercetătorii de la Universitatea din Sydney susțin, conform unor studii îndelungate, că pasul mai alert poate prelungi viața. Medicii susțin că ritmul de mers a fost asociat cu reducere de 20% a riscului mortalității comparativ cu mersul lent, în timp ce ritmul rapid a fost asociat cu o reducere de 24% ,conform Medical Xpress. Aceștia susțin că cele mai bune efecte au fost observate la persoanele vârstnice. S-a observat că la persoanele cu vârsta peste 60 de ani, care au avut un ritm mediu de mers, s-a redus cu 46% riscul morții cauzată de bolile cardiovasculare, fată de cei care au avut un mers rapid, la care s-a constatat o reducere cu 53% a respectivului risc.

Ce înseamnă, conform specialiștilor, un ritm rapid de mers


” Un ritm rapid este cel de 5-7 kilometri pe oră, dar depinde de nivelul de pregătire fizică al individului, un indicator alternativ este de a merge într-un ritm care te face să respiri mai greu sau să transpiri”, a explicat Emmanuel Stamatakis, autorul uni studiu publicat de British Journal Of Sports Medicine. ”Deși sexul sau indicele de masă corporală nu par să influențeze rezultatele, mersul la pas normal sau alert a fost asociat cu reducerea riscului mortalității indiferent de acuză și a bolilor cardiovasculare”, a mai spus specialistul.
Dr. Ileana Andreescu a constatat că mersul pe jos arde caloriile și te ajută să slăbești, crește condiția fizică a inimii și a plămânilor, reduce riscul de apariție a bolilor coronariene, hipertensiune arterială, accidentul vascular cerebral și diabetul de tip 2.  
Recomandarea specialiștilor în medicină este mersul pe jos cel puțin 30 de minute, în ritm alert, în cele mai multe zile din săptămână. Orice activitate fizică practicată cât de puțin este mai bună decât sedentarismul. 

Citit 1912 ori Ultima modificare Vineri, 09 Septembrie 2022 14:08

2 comentarii

  • postat de Costel
    Vineri, 16 Septembrie 2022 05:21
    5.13.129.***
    Mersul pe jos mai are avantajul ca te uiti dupa gagici!
    0
    2
    Raportează
  • postat de penseonarul minim
    Joi, 15 Septembrie 2022 08:32
    89.39.81.***
    Eu am studiat fenomenul si inca il studiez pe propriami piele sau picioare ca sa zic asa.mersul pe jos slabeste intradevar daca e alert si e de cel putin 10 km zilnic.adica micro 17,tiglina park Viva,faleza turnul de televiziune,kaufland micro 21 pe bulevardul Dunarea,brailei si inapoi in 17.in 3 luni 17 kg,cu reducerea portiei de mancare a zaharului si dulciurilor in general,a uleiului si grasimilor si a painicii cea di toate zilele.Dar diabetul nu dispare si nici grasimile din sange doar scade cu tratament si ai o stare de bine se regleaza ternseunea te bucuri de natura de oameni de viatza si sedentarismul se uita tare urat la tine pana te paraseste.
    0
    3
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.