Ciocolata, „leacul” pentru a combate oboseala, slăbiciunea și amețelile

Ciocolata, „leacul” pentru a combate oboseala, slăbiciunea și amețelile
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Dacă sunteți iubitori de ciocolată, s-ar putea să vă simțiți confuzi și să nu știți dacă aceasta este benefică sau dăunătoare pentru sănătate.

După cum știți, ciocolata este diferită, avem ciocolată albă, ciocolată cu lapte și ciocolată neagră.

Toate au ingrediente diferite și, ca urmare, profilurile lor nutriționale nu sunt aceleași, scrie eatingwell.com. O mare parte din cercetări au fost efectuate pe ciocolata cu lapte și ciocolata neagră, deoarece acestea conțin substanțe solide de cacao, părți ale plantei de cacao.

Multe dintre presupusele beneficii pentru sănătate ale ciocolatei sunt legate de componentele solide de cacao. S-ar putea să vă surprindă, dar ciocolata albă, de fapt, nu conține substanțe solide de cacao, conține doar unt de cacao.

Există totuși beneficii pentru sănătate atunci când mâncăm ciocolată în mod regulat? În acest articol, vă vom împărtăși cele mai recente cercetări privind efectele asupra sănătății ale consumului regulat de ciocolată.

Ciocolata neagră și cea cu lapte conțin substanțe solide de cacao, părți ale plantei de cacao, deși în cantități diferite. Cacaua conține flavonoide - antioxidanți care se găsesc în anumite alimente, cum ar fi ceai, fructe de pădure, legume cu frunze și vin. Flavonoidele au diverse beneficii pentru sănătate, inclusiv îmbunătățirea sănătății inimii. Deoarece ciocolata neagră are un procent mai mare de cacao, este mai bogată în flavonoide.

O recenzie din jurnalul ”Reviews in Cardiovascular Medicine” a constatat o oarecare promisiune în îmbunătățirea panourilor lipidice și a tensiunii arteriale atunci când se consumă cantități moderate de ciocolată neagră în fiecare zi sau o dată la două zile. Cu toate acestea, studiile din domeniu au avut rezultate mixte și sunt necesare cercetări suplimentare pentru a confirma aceste beneficii potențiale pentru sănătate.

De exemplu, un studiu din ”Journal of the American Heart Association” a constatat că consumul de migdale cu ciocolată neagră sau cacao a îmbunătățit profilurile lipidice. Cu toate acestea, consumul de ciocolată neagră și cacao fără migdale nu a îmbunătățit profilul lipidic.

După cum am menționat mai sus, ciocolata cu lapte și cea neagră au profiluri nutriționale diferite. O altă diferență este că ciocolata neagră este mai bogată în magneziu. Potrivit USDA, 50 de grame de ciocolată neagră conțin 114 miligrame de magneziu, ceea ce reprezintă aproximativ 35 la sută din doza alimentară recomandată la femeile adulte.

Ciocolata cu lapte conține aproximativ 31 de miligrame de magneziu în 50 de grame. S-a demonstrat că magneziul ajută la relaxarea mușchilor, inclusiv a mucoasei uterine. Acest lucru poate ajuta la ameliorarea crampelor menstruale, ceea ce poate induce poftă de ciocolată femeilor aflate la menstruație, conform unui articol din 2020 publicat în ”Nutrients”.

Potrivit unui studiu din ”Journal of Nutrition”, anemia cu deficit de fier este în creștere. Poate duce la simptome precum oboseală, slăbiciune și amețeli. Dar pentru voi, iubitorii de ciocolată, avem vești bune! Ciocolata neagră este o sursă bună de fier. O porție de 50 de grame de ciocolată neagră conține 6 miligrame de fier.

Citit 2983 ori Ultima modificare Sâmbătă, 22 Aprilie 2023 11:44

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.