Cum amenajezi raionul de produse dermatocosmetice, astfel încât să creezi clienților nevoia de achiziție?
Foto: https://www.freepik.com/premium-photo/blurry-motion-two-young-women-moving-along-displays-with-self-care-items_30760783.htm#query=dermatocosmetics%20shop&position=14&from_view=search&track=ais

Cum amenajezi raionul de produse dermatocosmetice, astfel încât să creezi  clienților nevoia de achiziție?
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Dermatocosmeticele, prezente într-un magazin sau farmacie, suscită interesul femeilor, cât și bărbaților, deopotrivă. Concurența dintre branduri este tot mai acerbă, consumatorii din ce în ce mai informați și pretențioși, așa că un produs de înaltă calitate trebuie să strălucească la raft.

Un raion dermatocosmetic atent planificat va atrage atenția cumpărătorului, dar îl va face, în egală măsură, mult mai conștient în ceea ce privește nevoile pielii sale, culminând cu dorința de achiziție. Datorită nevoilor specifice de îngrijire, cumpărătorii nu caută doar produse, ci experiențe, sfaturi profesionale și soluții adaptate, de la oameni care le încurajează explorarea.

Design-ul, deosebit de important

Prima impresie este esențială în orice spațiu comercial. Pentru un raion dermatocosmetic acest lucru înseamnă un design curat, modern, în culori neutre, complementate de accente subtile de culori pastelate sau metalice. Iluminatul joacă, de asemenea, un rol crucial, fiind recomandată lumina caldă, care să evidențieze produsele fără a le altera culorile reale.

Prezentarea produselor

Produsele prezente pe rafturi pentru magazin trebuie să fie ușor accesibile, pe categorii care urmează logica. Organizarea produselor în categorii clar definite (de exemplu, îngrijirea tenului, îngrijirea corpului, produse pentru copii etc.) îi ajută pe clienți să navigheze mai ușor și să identifice produsele de care reală nevoie.

Eșantioanele și testerele sunt esențiale în acest segment, oferindu-le clienților posibilitatea de a experimenta textura, mirosul și eficiența produselor. Prezentarea de miniaturi sau seturi de călătorie la loc vizibil va încuraja, de asemenea, cumpărăturile impulsive.

Materiale de prezentare

Materialele de prezentare joacă un rol crucial în atragerea atenției asupra produselor specifice sau a lansărilor recente, oferind informații suplimentare despre ingredientele folosite, istoria brandului și rezultatele obținute în urma cercetărilor de laborator.

Crearea unui sentiment de exclusivitate

Fiecare client vrea să se bucure de sentimentul de exclusivitate când îi sunt prezentate produsele. O bună idee constă în prezentarea produselor premium în zone separate, printr-o prezentare artistică. De asemenea, edițiile limitate sau produsele ce pot fi personalizate (cum ar fi cremele cu diferite esențe sau aditivi la alegere) vor contribui la acest sentiment de exclusivitate.

Interacțiunea client-specialist

Interacțiunile live, cu cosmeticieni sau experți care demonstrează eficacitatea produselor, sunt extrem de eficiente. Aceste sesiuni atrag atenția clienților prezenți, dar constituie și cea mai bună oportunitate pe care o au de a vedea produsul acționând, sporind încrederea în eficacitatea acestuia. Totodată, interacțiunea directă cu expertul reprezintă o bună ocazie de a pune întrebări și de a-i fi oferite clientului recomandări personalizate.

Personalul bine pregătit, care cunoaște în detaliu oferta de produse și este capabil să ofere sfaturi personalizate, va influența semnificativ deciziile de cumpărare ale clienților. Consultanții nu ar trebui să fie instruiți doar în vânzări, ci și în crearea unei relații bazate pe încredere și respect cu clienții.

 

(P)

Citit 592 ori Ultima modificare Joi, 16 Noiembrie 2023 16:44