* Decizia va fi anunţată pe 1 noiembrie dar noi am testat finalistele *
Juriul desemnat de Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (adică cei care decid MAŞINA ANULUI) s-a întrunit la Cheia în perioada 18-20 octombrie pentru a testa maşinile eligibile pentru acest titlu.
Au venit la reuniune Chevrolet Cruze, Citroen C3 Picasso, Ford Fiesta, Honda Insight, Honda Jazz, Land Rover Discovery 4, Opel Astra, Renault Megane, Renault Clio, Toyota Avensis, Toyota iq, Toayota Prius, Toyota Urban Cruiser.
În urmă testelor au fost alese şapte finaliste: Chevrolet Cruze, Ford Fiesta, Land Rover Discovery 4, Opel Astra, Renault Megane, Toyota Avensis şi Toyota Prius. Dintre acestea, pe 1 noiembrie 2009, una va primi titlul de „Maşina Anului 2010”.
Tot atunci vom afla şi cine a primit titlul „City Car 2010”, dintre Citroen C3 Picasso, Ford Fiesta, Honda Jazz, Opel Astra, Renault Clio, Toyota IQ şi Toyota Urban Cruiser, precum şi câştigătorul „Designul Anului 2010” - finalistele fiind Chevrolet Cruze, Citroen C3 Picasso, Ford Fiesta, Honda Insight, Opel Astra, Renault Megane şi Toyota IQ.
Personal am fost plăcut surprins de stabilitatea în viraje (în condiţii de ploaie torenţială) a Toyotei Avensis, de sportivitatea noului Opel Astra (model ce va fi lansat în România abia la începutul anului 2010).
În cazul Opelului mă refer mai ales la şasiul FlexRide; mi-a plăcut preţul mic al Chevroletului Cruze pentru designul şi dotările oferite, aerul nou oferit de noul Ford Fiesta (designul acestuia nu are nimic în comun cu modelul anterior), dar şi tehnologia de ultima oră de pe Toyota Prius (unul din cele două modele hibrid prezente la Cheia).
Maşină-maşină rămâne Renault Megane, Land Rover-ul Discovery 4 nereuşind să surprindă în niciun fel (de la o maşină de 70.000 de euro te aştepţi şi la ceva în plus faţă de tot ceea ce oferea acest model).
În ediţiile următoare vom discuta mai detaliat despre impresia lăsată de fiecare model în parte.