Facturi pentru acelaşi consum, de la doi furnizori diferiţi. Au aprins becul o dată, au plătit de două ori!

Facturi pentru acelaşi consum, de la doi furnizori diferiţi. Au aprins becul o dată, au plătit de două ori!
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

"Aventura" pe care două gălăţence au trăit-o după ce au hotărât să se porteze la un alt furnizor de energie electrică s-a lăsat cu facturi primite şi de la vechiul, şi de la noul furnizor, pentru acelaşi consum de curent electric, pe care le-au plătit de frică să nu le deconecteze cineva, cu nervi întinşi la maximum, drumuri în zadar pe la instituţiile abilitate şi telefoane la care nu răspundea nimeni. Lucrurile s-au rezolvat după ce s-a implicat ditamai Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), sesizată de "Viaţa liberă".

Operaţiunea de schimbare a furnizorului de energie electrică se numeşte, ca şi în cazul telefoniei, portare. Numai că ceea ce au "reuşit" să facă cele două gălăţence - Gabriela Budescu şi mama sa, Maria Ghindă - a fost un fel de superportare, o adevărată culme a portării! Cum altfel s-ar putea exprima faptul că, deşi consumau curentul electric o singură dată, ele au fost nevoite să plătească de două ori, la doi furnizori diferiţi? Şi asta timp de zece luni! De ce aţi plătit câte două facturi?, le-am întrebat. "Pentru că nu ştim de care furnizor aparţinem de drept. Şi pentru că ne-a fost frică să nu ne amendeze sau să ne deconecteze".

Culmea este că surse din piaţa energiei electrice cu care am vorbit ne-au spus că acest caz nu este unul singular şi că s-a mai întâmplat ca doi furnizori să emită facturi pentru acelaşi loc de consum. Serios? Şi nimeni nu se gândeşte că bieţii oameni prinşi la mijloc se pot îmbolnăvi de nervi din această cauză?

La început, nimic nu anunţa "superportarea". "Pe 1 august 2017, am făcut cerere să trecem de la Electrica Furnizare la Enel, pentru că am crezut că este mai ieftin. După o lună de zile, ne-am dat seama că am greşit şi am solicitat să ne întoarcem la Electrica Furnizare. Numai că, de atunci, ne-au venit câte două facturi, pe care le-am plătit de fiecare dată, şi la Electrica, şi la Enel. Am încercat să lămurim situaţia, am trimis notificare de renunţare către Enel, am încercat să ajungem la ANRE - Inspecţia Teritorială Galaţi, dar nu am găsit sediul. Am fost şi la casieria Enel, din zona General, dar cei de acolo nu ne-au putut ajuta. Nu ştim ce să mai facem!", ne-au spus gălăţencele.

Am reluat şi noi, pe cale oficială, traseul parcurs de cele două femei şi, după aproape două săptămâni, ANRE Bucureşti a investigat situaţia, cerând datele de la cei doi furnizori şi a reuşit să o lămurească: furnizorul de drept al energiei electrice pentru locul de consum din cazul nostru este Electrica Furnizare. În ceea ce-i priveşte pe cei de la Enel Energie Muntenia SA, aceştia au precizat că "s-a procedat la rezilierea contractului de furnizare nr. VI1107571/19.07.2017 încheiat cu aceasta, precum și la stornarea în data de 26.07.2018 a facturilor emise eronat în perioada 27.09.2017 - 27.06.2018, astfel încât la data de 02.08.2018 locul de consum în discuție figurează în evidențele Enel Energie Muntenia SA cu o plată în avans de 140,25 lei".

Spicuim din răspunsul ANRE către "Viaţa liberă": "Operatorul de distribuție SDEE MUNTENIA NORD SA a confirmat faptul că, în baza notificării doamnei Ghindă Maria privind încetarea contractului de furnizare a energiei electrice în vederea schimbării furnizorului ELECTRICA FURNIZARE SA cu ENEL ENERGIE MUNTENIA SA începând cu data de 25.08.2017, și a solicitării ENEL ENERGIE MUNTENIA SA, a existat încheiat contract pentru serviciul de distribuție a energiei electrice cu furnizorul ENEL ENERGIE MUNTENIA SA începând cu data de 23.08.2017, acest contract fiind reziliat în data de 24.08.2018 ca urmare a renunțării doamnei Ghindă Maria la notificarea transmisă; în data de 25.08.2017 a fost încheiat contract pentru serviciul de distribuție a energiei electrice cu furnizorul ELECTRICA FURNIZARE SA, pe numele Budescu Gabriela, astfel încât începând cu data menționată locul de consum a fost inclus în portofoliul ELECTRICA FURNIZARE SA și exclus din cel al ENEL ENERGIE MUNTENIA SA".

Aşadar, happy-end. Gabriela şi mama sa şi-au recuperat banii plătiţi degeaba la Enel şi au rămas cu un singur furnizor şi o singură factură pe lună. Suma nu este una foarte mare, dar situaţia în sine a fost una de coşmar.

Citit 9103 ori Ultima modificare Joi, 27 Septembrie 2018 18:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.