Nemulţumit de controlul vamal făcut la Poşta Română

Nemulţumit de controlul vamal făcut la Poşta Română
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Un gălăţean, care s-a recomandat Ionel, s-a declarat nemulţumit de modul în care Poşta Română i-a vămuit, la oficiul de lângă Gara CFR, un colet primit din China. „Am comandat, de pe net, din China, un aparat mic, gen computer, care ar îmbunătăţi consumul casnic de energie electrică. În alte ţări europene, aceste comenzi se aduc acasă sigilate, fiind şi de dimensiune mică. La Galaţi, de ce a trebuit să fie desfăcută punga originală, ce nu mai era de găsit, apoi să plătesc 10 euro, deşi eu am plătit taxa poştală, asta după o perioadă lungă de la sosirea micului colet? Şi de ce a trebuit să fiu întrebat ce fac cu el şi de ce am comandat? Consider că a fost abuz şi acces la intimitate, fără să fiu întrebat, deşi la scanare nu a fost nimic suspect”, ne-a spus Ionel.

Am solicitat şi punctul de vedere al Companiei Naţionale Poşta Română, care ne-a parvenit în foarte scurt timp. Vi-l prezentăm integral: „Trimiterile poştale sosite din afara spaţiului comunitar se află sub control vamal de la intrarea în România şi până la punerea lor în liberă circulaţie, respectiv până la achitarea obligaţiilor vamale şi fiscale aferente (taxe vamale şi/sau TVA la import). În cazul semnalat de dumneavoastră, toate formalităţile vamale de import precum şi achitarea obligaţiilor vamale şi fiscale în vederea punerii bunurilor în liberă circulaţie au fost îndeplinite de către destinatar, în prezenţa funcţionarilor vamali care activează în cadrul subunităţii poştale cu asistenţă vamală Galaţi 1 – Ghişeu 1. Potrivit reglementărilor poştale în vigoare, Poşta Română, în calitate de operator poştal desemnat, este autorizată să supună trimiterile controlului vamal, conform legislaţiei naţionale. Lucrătorii vamali aflaţi în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege pot dispune efectuarea controlului fizic al trimiterilor poştale, în cazul în care există suspiciuni privind subevaluarea bunurilor, conţinutul trimiterilor sau încălcarea anumitor prevederi legale. Pentru aceste considerente, declaraţiile poştale vamale prevăzute în reglementările poştale internaţionale (Actele Uniunii Poştale Universale), respectiv eticheta E1EMS, formularul CN22 şi/sau CN23, întocmite de către expeditor şi ataşate la trimitere, poartă marcajul "may be opened officially"/"pot fi deschise din oficiu".

Informaţii suplimentare privind TVA şi taxele vamale aplicate la importul de bunuri expediate prin colete către persoanele fizice se regăsesc pe site-ul Direcţiei Generale a Vămilor - ANAF, accesând linkul https://www.customs.ro/calatori/bunuri-expediate-prin-colete.

În situaţia în care domnul Ionel consideră nejustificat modul în care s-au derulat formalităţile vamale, precum şi cuantumul drepturilor şi taxelor de import percepute de către autoritatea vamală pentru bunurile din trimitere, acesta se poate adresa Biroului Vamal Galaţi aflat în subordinea Direcţiei Regionale Vamale Galaţi, în vederea clarificării situaţiei”.

Citit 9464 ori Ultima modificare Duminică, 21 Aprilie 2019 17:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.