Asociaţia de Proprietari nr. 132 nu respectă legea

Asociaţia de Proprietari nr. 132 nu respectă legea

Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
1 comentariu

O locatară a Asociaţiei de Proprietari nr. 132, aflată pe strada Portului nr. 41, bloc Brateş 2, scara 1, acuză conducerea acesteia de refuzul furnizării unui cont bancar în care să îşi poată achita contribuţiile.
Conform Legii nr. 196/2018, asociaţiile de proprietari sunt obligate să faciliteze plata online, prin afişarea la avizier a datelor de identificare ale contului bancar, odată cu lista de plată a cheltuielilor. La Asociaţia nr. 132, însă, aceste date lipsesc, motiv pentru care există multe controverse în rândul membrilor acesteia. A fost înaintată, de asemenea, o sesizare la Primăria municipiului Galaţi, însă răspunsul primit a fost acela de a se adresa asociaţiei, asigurându-i, în schimb, pe proprietari de sprijin deplin în ceea ce priveşte consilierea şi îndrumarea lor.
Oamenii au fost sfătuiţi, în concluzie, să-şi rezolve treburile în familie, printr-o recomandare adresată conducerii de a furniza datele solicitate. Nici legea, şi nici recomandarea primită nu i-au înduplecat însă pe membrii comitetului executiv să pună la dispoziţia proprietarilor datele cerute.
"Nu este normal ca o asociaţie de proprietari să nu funcţioneze cu un cont bancar. Am solicitat să mi se pună la dispoziţie datele unui cont bancar, însă am fost refuzată. Din lipsă de timp, eu vreau să mi se acorde dreptul de a plăti întreţinerea online, însă nu mi se permite acest lucru", ne-a declarat locatara, care îşi doreşte să rămână sub anonimat.
Pe de altă parte, contactată telefonic, administratoarea asociaţiei, Georgeta Călin, demonstrează că nu cunoaşte în totalitate prevederile legale, motiv pentru care, încă preferă să păstreze în casierie bani cash. "Legea poate că se aplică pentru debite mari. Nu am mai lucrat de ani de zile cu conturi şi ne-am descurcat şi aşa. Cei care vor conturi să-şi facă racorduri individuale. Avem un singur furnizor, apa, şi când am mai mulţi bani plătesc a doua zi. Eu nu am nimic împotrivă, să facă cerere către preşedinte şi comitet. Dar nu sunt sigură dacă eu îmi pot lua un asemenea angajament. Rămâne de văzut", a declarat administratoarea.
Doar în cazuri excepţionale, în care este vorba despre cheltuieli neprevăzute, şi doar cu acordul proprietarilor, administratorul de bloc poate păstra în casiere bani cash, având obligaţia, în rest, ca în termen de 24 de ore de la momentul în care primeşte orice sumă de bani să îi depună în contul asociaţiei, din care să se facă plăţile către furnizori. Cont care poate fi folosit, de asemenea, şi de către proprietari pentru plata cotelor lunare de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de către proprietari.
Asociaţia de Proprietari nr. 132 preferă însă să funcţioneze după legile proprii, ignorând cu desăvârşire drepturile membrilor săi.

Citit 4673 ori Ultima modificare Duminică, 20 Octombrie 2019 16:30

1 comentariu

  • postat de Galatean Luni, 21 Octombrie 2019 07:35 95.76.2.*** Link la comentariu
    2
    12

    Refuzul administratorului de a infiinta un cont bancar rezida in frica ca isi vor pierde postul, actualmente aceste asociatii de proprietari sunt fara de folos, proprietarii platind niste trantori cu indemnizatii grase, iar multi dintre administratori habar nu au cei aia administratie de condominiu, lasand blocurile neingrijite, facand doar munca de casier!

    Eu nu stiu cum primaria acorda acel atestat de administrator de condominiu unor persoane, in special femei, habarniste in administrata unui bloc in care trebuie sa-l intretina cu reparatii, verificari ale aerisirilor, curatenia subsolurilor; daca se face un tur prin cartiere se vad blocuri cu tencuiala si zidarie cazute, multe subsoluri cu apa din cauza instalatiilor de apa si canalizare, defecte, dar si cu proprietari care nu-i interesaza, unii,nici macar nu verifica lunar lista de cheltuieli, platind oricat, atitudini de mameluci iresponsabili!

    Iar in legea 196/2018, de infiintare si functionare a asociatiilor de oroprietari, trebuia stipulata si obligatia ca prsedintii, administratorii, membri comitetului sa-si faca fisa medicala, in special verificare neuro- psihiatrica, fiindca multi dintre acestia adunati adhoc sunt bosorogi, unii cu boli care sunt incompatibile de a fi pusi in situatia sa ia decizii in numele altora care le incredinteaza banii si proprietatile spre administrare!

    Stau si strica aerul prin asociatii blocand proiecte ce vizeaza buna functionare a administratiei!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro