Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Research arată că, în perioada stării de urgenţă, românii au cumpărat fructe proaspete cu 30 la sută mai mult decât înainte de criză. De asemenea, vânzarea legumelor a cunoscut o creștere de 26 la sută. Produsele de bază, precum făină, ulei și mălai, dar și apa îmbuteliată și răcoritoarele au fost și ele cumpărate mai mult în această perioadă, de către 25 la sută dintre consumatori. Pe de altă parte, mâncarea gata preparată, alcoolul, dar și snacksurile și mezelurile nu au mai făcut parte din preferințele românilor, semn că aceștia au acordat o atenție mai mare alimentației.

Criza pandemică a determinat schimbări și în tiparul de cumpărături. Astfel, 62 la sută dintre români au declarat că fac cumpărături de produse alimentare mai rar decât înainte. Aceștia aleg să se deplaseze la cumpărături doar o dată pe săptămână, frecventând, predominant, canalele moderne de comerț, în proporție de aproximativ 50 la sută, în vreme ce piețele agroalimentare au fost vizitate de doar 23 la sută dintre consumatorii din mediul urban. Mai mult, consumatorii declară că au un nivel relativ scăzut de încredere în piețele agroalimentare, principalele bariere menționate spontan fiind legate de igienă precară și de aglomerație, implicit de contactul cu multe persoane.

Unlock Research a desfășurat studiul în luna aprilie, pe un eșantion de 600 de persoane, reprezentativ urban, cu o marjă de eroare de plus/minus patru la sută, având drept obiectiv măsurarea comportamentului alimentar și a îngrijorărilor românilor cu privire la alimente, în contextul COVID-19.

Citit 900 ori Ultima modificare Vineri, 22 Mai 2020 01:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.