Telefonul Copilului – 116.111

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Asociaţia Telefonul Copilului a lansat joi proiectul „Suntem aici numai pentru a te asculta!”, prin care îşi propune să identifice toate problemele cu care se confruntă copiii din regiunea Moldova.

Demersul se va axa pe mediul rural şi va oferi atât părinţilor, cât şi autorităţilor posibilitatea de a interveni, pe de o parte pentru a permite prevenirea şi pe de altă parte pentru a ajuta la reducerea răspândirii situaţiilor de încălcare a drepturilor copilului.

Sărăcia, locul de muncă în străinătate şi somajul părinţilor sunt principalele cauze ale abuzului asupra copiilor din regiunea Moldova, raportate în anul 2009 Asociaţiei Telefonul Copilului la numărul 116.111.

Iniţiativa este finanţată de Ambasada Regatului Ţărilor de Jos, prin intermediul fondurilor Matra KAP şi se va desfăşura până la data de 31 mai.

Parteneri implicaţi în implementarea iniţiativei sunt, totodată, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, Romtelecom şi Cosmote. 

Proiectul se va desfăşura în unităţile de învăţământ, iar toţi copiii din cele 8 judeţe ale regiunii Moldova (Galaţi, Bacău, Vrancea, Iaşi, Suceva, Vaslui, Botoşani şi Neamţ) vor învăţa despre telefonul copilului şi vor ştii că pot suna la 116.111 pentru orice problemă cu care se confruntă.

Posterul proiectului va fi afişat cu sprijinul inspectoratelor şcolare judeţene în toate unităţile de învăţământ din regiune.

Numărul apelurilor primite la Telefonul Copilului 116.111 din această regiune a fost de 1.159 în anul 2009, în creştere cu 112,27 la sută faţă de anul precedent.

Statisticile Asociaţiei au arătat că, anul trecut, copiii din Regiunea Moldova au sesizat, în principal, cazuri de abuz (32,79 la sută), nevoia de consiliere psihologică (28,52 la sută) şi probleme educaţionale (24,59 la sută).

Tipurile de abuz semnalate de copii au fost: neglijarea (47,62 la sută), molestarea fizică (35,24 la sută), exploatarea prin muncă (11,43 la sută) şi abuzul emoţional (5,71 la sută).

„116.111” este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116.111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

Citit 1367 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.