Avalanşă de sesizări și reclamații la adresa Transurb. Nemulțumirile gălățenilor dau în clocot
Foto: Anca Melinte

Avalanşă de sesizări și reclamații la adresa Transurb. Nemulțumirile gălățenilor dau în clocot
Evaluaţi acest articol
(53 voturi)

Jumătățile de oră de așteptare în stații, aglomerația din autobuze, desființarea traseului 29, modificarea traseului 28 și nu numai, nerespectarea graficelor, a orei de plecare în ultima cursă sunt în topul nemulțumirilor pe care gălățenii le transmit zilnic companiei publice de transport în comun. De unde știm? Pentru că multe dintre sesizările lor sunt redirecționate și către redacția ziarului "Viața liberă".

În fiecare zi, societatea Transurb este bombardată de cetățeni cu sesizări și reclamații privind transportul public local. Pentru că multe dintre acestea ne sunt transmise și nouă, am încercat să facem un clasament al celor mai dese și constante nemulțumiri.

Nemulțumirile generale față de schimbările produse în programul de transport sunt dublate de cele punctuale: desființarea traseului 29 și modificarea itinerarului traseului 28. Sunt relatate și situații punctuale, cum ar fi aceea că autobuzul s-a defectat pe traseul 15N și călătorii nu au mai avut cu ce să ajungă în Micro 19 de la stația de la Tribunal.

Aglomerația de pe traseul 11 i-a împiedicat pe unii dintre gălățeni să urce în autobuz, în condițiile în care erau însoțiți de copii. Nu că traseele 102 sau 105 ar face excepție.

Mulți dintre gălățenii care locuiesc în cartierul Dimitrie Cantemir reclamă timpii mari de așteptare la traseul 41 - câte 30 de minute de la ora 9 la 22 - dar și faptul minibuzele Karsan sunt foarte aglomerate.

Următorul în topul nemulțumirilor este traseul 23. Pe lângă ora de plecare în ultima cursă, care ar trebui să fie 22,15, nu 21,58, gălățenii acuză constant nerespectarea graficelor. Plecarea cu câteva minute mai devreme de la capetele de linie, nerespectarea orelor la care mijloacele de transport sunt anunțate în stații, a timpilor de sosire și de plecare din grafice sunt reclamate și pe traseele 24, 20, 10, 40, 32 și 105 și 102.

Şi neconcordanța dintre autobuzul 39 și tramvaiul 39 se cere a fi rezolvată. De asemenea, gălățenii vor să fie informați cu privire la graficele celor două mijloace de transport care ar trebui să fie complementare.

Nu lipsesc nici reclamațiile punctuale față de atitudinea șoferilor și modul de interacțiune cu cetățenii: șoferi care refuză să deschidă prima ușă, care nu pornesc aerul condiționat, care nu opresc în anumite stații, care conduc de parcă ar transporta saci, nu oameni, sau care le închid pur și simplu ușa în nas călătorilor.

Nu a scăpat de sesizări nici comportamentul unor echipe de control, dar și faptul că, deși cetățenii au trimis SMS pentru bilet, nu au primit mesajul de confirmare.

Rămâne de văzut dacă măcar reînceperea anului școlar, pe 5 septembrie 2022, va readuce schimbări în bine în transportul public local...

Citit 15155 ori Ultima modificare Luni, 26 Decembrie 2022 07:15

22 comentarii

  • postat de Năstase Mariana
    Duminică, 31 Iulie 2022 10:27
    86.127.88.***
    Folosesc traseul 16 de la trecere bac, ca să ajung în Piața mare trebuie să mai schimb un autobuz din Tiglina. Dar cu cumpărăturile făcute din piață până la trecere bac este o plăcere să ajung din nou la traseu 16. Vă rog să încercați și dumneavoastră! Măcar fără cumpărături.
    0
    2
    Raportează
  • postat de Gabriela
    Sâmbătă, 30 Iulie 2022 17:42
    5.14.153.***
    Ce la pasa, ca noi, contribuabilii, stam în stații cu zecile de minute. Sunt la înțelegere cu benzinăriile, taxiurile, au cota parte, ca altfel nu mi explic incompetenta asta. Cum sa lași M19, 20, 21...fara autobuz spre fără. Cat de incompetent trebuie sa fii.
    0
    2
    Raportează
  • postat de Sandu
    Marți, 26 Iulie 2022 17:57
    95.76.1.***
    Transurb SA transporta prea multe persoane cu gratuitati. De aici trebuie inceputa gandirea.
    Pe CFR este la fel, elevii gratis, studentii 50% .
    Daca n-ar fi atatea gratuitati ar merge salariatii care au treaba in conditii decente.
    Propun ca elevii , studentii si pensionarii cu venituri mici sa plateasca 50% din abonament.Oamenii care platesc au si pretentii .
    9
    8
    Raportează
  • postat de Marian
    Marți, 26 Iulie 2022 15:12
    85.186.244.***
    Toate ca toate: s-a facut vreun plan de mobilitate pentru orasul Galati? Eu cred ca nu. Totul dupa ureche: s-au introdus si s-au scos trasee fara nici o baza, fara nimic. S-au scos cea mai mare parte a liniilor de tramvai si s-a eliminat orice urma de predictibilitate a curselor.
    Nu cred ca va fi vreoadata eficientizata reteaua de transport urban, indiferent cine va veni la conducere.
    1
    8
    Raportează
  • postat de pro
    Marți, 26 Iulie 2022 14:55
    82.208.137.***
    Stimati calatori nemultumiti,rezolvam la alegeri, ne vom face ascultati de alt primar daca acestuia nu-i pasa !
    6
    6
    Raportează
  • postat de Dogaru Ioan
    Marți, 26 Iulie 2022 14:39
    86.124.201.***
    Traseul 105 parcurge 95 % traseul 102. Ce ar fi ca din centru sa meargă în port, autogară, gara CFR și iarăși sa reintre pe Domneasca pana la gradina publică? Chiar nu puteți face și ceva bun?
    3
    5
    Raportează
  • postat de HINCU LILIANA
    Marți, 26 Iulie 2022 14:25
    86.127.102.***
    De la 1 iulie de cand a disparut traseul 12, pentru cei de pe Str Lozoveni si imprejurimi e un calvar sa ajunga de acolo in centru. In weekend, pe strada Traian dupa ora 18 nu mai circula decat un autobuz pe traseul 35. Cosbucul e in lucrari de amenajare si pentru a ajunge in cartier trebuie mers pe jos pana la Shopping City. Sunt destule persoane in varsta care nu pot parcurge distantele pe jos, mai ales daca au si de carat sacose.Va rugam sa gasiti o solutie si pentru acesti cetateni, deoarece si ei sunt platitori de impozite si taxe.
    1
    7
    Raportează
  • postat de cetatean
    Marți, 26 Iulie 2022 14:14
    5.13.132.***
    folosesc traseul 16, din tiglina pana la bac la dunare

    desi traseul e scurt si orarul de circulatie e respectat, la capat de linie, in tiglina si la bac unii dintre soferi tin minibusul inchis, fara calatori, cu aerul conditionat deschis, timp de 10 minute, fara sa aeriseasca

    acesti soferi sunt recalcitranti daca le ceri sa aeriseasca autobuzul la capat de traseu, invocand motive anormale, ca se incalzeste aerul, ca este acuzat ca fura combustibilul daca nu il consuma etc

    prefera sa tina autobuzul cu usile inchise si neaerisit ptr calatori, ca asa e mai bine, sa inspiram aer poluat si plin de microbi din sistemul de recirculare a aerului, sistem care nu a fost curatat niciodata

    ar trebui un aviz de la directia sanitara, daca putem circula cu autobuze pline de mucegai, spori si virusi in instalatii de racire a aerului

    cel mai bine se simte mirosul de mucegai umed in troleibuze
    3
    30
    Raportează
  • postat de Cristi
    Marți, 26 Iulie 2022 13:35
    86.34.187.***
    Nemultumirile dau in ,,clopot'', orice este manageriat de politic este sortit pieririi, singura solutie pentru un transport civilizat este privatizarea si actualizarea biletului de calatorie la un pret corect, moaca ingrasa si subventiile la fel.
    6
    23
    Raportează
  • postat de un gălățean
    Marți, 26 Iulie 2022 13:08
    86.124.201.***
    Si eu le-am trimis sesizari pentru:
    - troleibuz 104: cea mai mare greaseala a fost reducerea si apoi eliminarea acestui traseu nepoluant. Plus ca nu inteleg de ce nu se extinde linia de troleibuz de la Miorita si pana la Gara CFR. La naiba, sunt 600 metri maxim!
    - autobuz 29: ajuta oamenii din Micro 20; pe perioada scolii era folosit de catre liceenii si studentii care merg catre zona centrala. Personal l-am folosit din plin (aveam abonament pe 29) atat in liceu cat si la facultate.
    - tramvaie: sambata am mers pe jos de la Liceul 3 si pana la Carrefour. Nu a fost sincronizare intre tramvai si autobuz. Nu e problema ca am mers pe jos, dar cand afara sunt peste 30 de grade C parca nu e asa de placuta plimbarea. Si de ce tramvaiul 39 nu circula pana la COMAT? Linia e gata pana acolo.
    - autobuz 41: la ore de varf sunt uneori autobuze mici. E bezna mintii cu organizarea Transurb.

    Am propus Primariei, in ultima sesizare, sa mai taie din trasee. Eu zic ca tot sunt prea multe. Sa mearga lumea si mai inghesuita de dragul "optimizarii". Ba chiar pe jos sa mergem. Apropo, vi se pare normal ca traseul 7 si traseul 39 sa se suprapuna de la General si pana in Micro 19????? Asta e lux! Sa scoatem traseul 7 propun!
    5
    19
    Raportează
  • postat de Serban Marin
    Marți, 26 Iulie 2022 13:03
    86.124.200.***
    Ce sa mai spunem de abuzul controloarelor de bilete, care dacă găsește pe cineva în autobuz fără bilet, decât să-l coboare și să-l determine să-și cumpere bilet, după ce călătorul are și o forma de comunicare plăcută cu aceștia, ei prefera de fapt sa te amenințe cu echipaje de politie și-ți spune cu atâta mândrie și răutate ca urmează sa fiți amendat, chiar dacă, călătorul respectiv este pașnic. Nu faceți decât sa puneți toate persoanele neconforme sa fie controloare de bilete. Trist dar adevărat. Lumea chiar cumpăra bilete.
    3
    29
    Raportează
  • postat de Dingu Laurențiu
    Marți, 26 Iulie 2022 12:16
    5.13.222.***
    Asai este nu se respectă graficul din stările de autobuz
    3
    21
    Raportează
  • postat de laura
    Marți, 26 Iulie 2022 11:10
    5.13.221.***
    Primarul sa rezolve problema, ca de asta e ales, in slujba locuitorilor, spre a le usura viata.
    3
    25
    Raportează
  • postat de un observator
    Marți, 26 Iulie 2022 09:56
    193.230.156.***
    Problema la Transurb este urmatoarea: societatea depinde in mare masura de primarie. De aici apar tot felul de complicatii. A se vedea tot felul de masuri cu totul si cu totul originale: orare si grafice de circulatie care nu se pot respecta, gestionare dificila a orelor de varf, apoi traseele, vede toata lumea dorinta primarului ca autobuzele sa circule pline pana la refuz, mai ales acum, cand covidul bate la usa. Are viceprimar fost la cfr, absolvent de Logistica transporturilor la UPB. Cu bun simt si cu dorinta de a face lucru bun si mai ales daca vrea primarul, acest viceprimar poate realiza ceva. Bineinteles nu de unul singur. In afara de liderul de sindicat, care cred eu, spune adevarul, ceilalti din conducerea Transurb cam dau din coada. Sunt obligati sa asculte de consiliul local si de ce mai gandeste primarul. O parte din locuitorii galatiului asa i-au dorit si i-au si obtinut.
    2
    22
    Raportează
  • postat de Dan Marian
    Marți, 26 Iulie 2022 09:32
    5.2.209.***
    Se cunoaște când se implică Pucheanu. Iese treabă bună. Bravo domn Primar!
    13
    12
    Raportează
  • postat de Marius
    Marți, 26 Iulie 2022 09:16
    89.136.3.***
    Este o problema mare faptul ca 28 nu mai trece pe la General. Nu este vorba de o deviere mare fata de traseul actual.
    Sunt multe persoane care vin din judet si folosesc traseul 28.
    S-a facut o cuplare intre autobuz si tramvai dar in multe cazuri este distanta mare intre statiile de autobuz si cele de Tramvai.
    Cei din primarie au facut macar odata aceste trasee ? sau doar se uita pe o harta din birou. Pe principiul - "sunt aproape, uite sunt doar 2 cm pe harta".

    Pe mai multe trasee este o problema mare cu graficul atunci cand se suprapun autobuze / tramvaie.
    Ex. Tramvai 7 si 39 - pe portiunea comuna de la General pana in Micro 19. Poti sta si 10 min sa astepti si dupa vin ambele la interval de 2 min.
    0
    26
    Raportează
  • postat de George
    Marți, 26 Iulie 2022 09:03
    78.96.87.***
    DAX esti bou
    10
    5
    Raportează
  • postat de Calator
    Marți, 26 Iulie 2022 07:14
    5.13.211.***
    Toate devierele le-au facut primaria ca si graficele defel, nici un autobuz nu pleaca din statie mai devreme decat ora inscrisa pe foaie de parcurs , la tr41 la fel devierea i-a timp , prin Francezi din cauza scoaterii unor linii de autobuz a disparut lumea din statii, {cine asteapta atata timp un autobuz}, la tr11 e aglomerat tot timpul e o singura linie , ca sa nu fie mai mereu alomerate trebuie introduse curse speciale mai multe ,si refacut tr 12 care e o cursa directa cu Bariera Traian si nu trebuie sa ocolesti orasul intreg sa ajungi acolo si tr16 ajutand tr20 si 11 si tr29 pe vechile lor traseie si actualizarea graficelor pe site in perioada de vara, case de bilete inchise in zone cu statii aglomerate mai ales dupa-amiaza.
    29
    9
    Raportează
  • postat de Maricel
    Marți, 26 Iulie 2022 05:57
    109.166.131.***
    Traseul 28 sa treacă din nou pe la general
    3
    50
    Raportează
  • postat de florin
    Marți, 26 Iulie 2022 05:33
    86.124.202.***
    Sine de tramvai sa se facă din banii pesedeului!Pentru ca politicienii PSD au distrus infrastructura tramvaielor în Galați!
    8
    51
    Raportează
  • postat de 104
    Luni, 25 Iulie 2022 23:51
    5.13.136.***
    În seara aceasta am urcat într-un autobus 37 din Țiglina 2, la nici un minut îl văd în spate și pe autobusul 9.
    Săptămâna trecută același clișeu. Vin până în Țiglina 2 cu un autobus 11 și cobor sa aștept un traseu spre Țiglina 3, stau câteva zeci d min când văd că vine un 37 și la 2 min.vine 9. Vi se pare normal. Adică în Țiglina 3 nu locuiesc oameni sau cu ce se deosebesc de alte cartiere. Care-i faza .
    Vi se pare corecte graficele făcute ? Adică unii stau 2-5 min iar alții 25-40.

    Trebuia că primar sa atrageti fonduri pentru a prelungi traseele troleelor până în gara și introducerea mai multor sine de tramvai. Și mai ecologic dar și mai ieftin.
    Pot spune și trist dar și rușinos.
    10
    87
    Raportează
  • postat de Dax
    Luni, 25 Iulie 2022 23:01
    89.39.81.***
    Exista un cuvant, detestat, dar aparent necesar, si acela e: PRIVATIZARE.
    54
    46
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.