Avalanşă de sesizări și reclamații la adresa Transurb. Nemulțumirile gălățenilor dau în clocot
Foto: Anca Melinte

Avalanşă de sesizări și reclamații la adresa Transurb. Nemulțumirile gălățenilor dau în clocot
Evaluaţi acest articol
(53 voturi)

Jumătățile de oră de așteptare în stații, aglomerația din autobuze, desființarea traseului 29, modificarea traseului 28 și nu numai, nerespectarea graficelor, a orei de plecare în ultima cursă sunt în topul nemulțumirilor pe care gălățenii le transmit zilnic companiei publice de transport în comun. De unde știm? Pentru că multe dintre sesizările lor sunt redirecționate și către redacția ziarului "Viața liberă".

În fiecare zi, societatea Transurb este bombardată de cetățeni cu sesizări și reclamații privind transportul public local. Pentru că multe dintre acestea ne sunt transmise și nouă, am încercat să facem un clasament al celor mai dese și constante nemulțumiri.

Nemulțumirile generale față de schimbările produse în programul de transport sunt dublate de cele punctuale: desființarea traseului 29 și modificarea itinerarului traseului 28. Sunt relatate și situații punctuale, cum ar fi aceea că autobuzul s-a defectat pe traseul 15N și călătorii nu au mai avut cu ce să ajungă în Micro 19 de la stația de la Tribunal.

Aglomerația de pe traseul 11 i-a împiedicat pe unii dintre gălățeni să urce în autobuz, în condițiile în care erau însoțiți de copii. Nu că traseele 102 sau 105 ar face excepție.

Mulți dintre gălățenii care locuiesc în cartierul Dimitrie Cantemir reclamă timpii mari de așteptare la traseul 41 - câte 30 de minute de la ora 9 la 22 - dar și faptul minibuzele Karsan sunt foarte aglomerate.

Următorul în topul nemulțumirilor este traseul 23. Pe lângă ora de plecare în ultima cursă, care ar trebui să fie 22,15, nu 21,58, gălățenii acuză constant nerespectarea graficelor. Plecarea cu câteva minute mai devreme de la capetele de linie, nerespectarea orelor la care mijloacele de transport sunt anunțate în stații, a timpilor de sosire și de plecare din grafice sunt reclamate și pe traseele 24, 20, 10, 40, 32 și 105 și 102.

Şi neconcordanța dintre autobuzul 39 și tramvaiul 39 se cere a fi rezolvată. De asemenea, gălățenii vor să fie informați cu privire la graficele celor două mijloace de transport care ar trebui să fie complementare.

Nu lipsesc nici reclamațiile punctuale față de atitudinea șoferilor și modul de interacțiune cu cetățenii: șoferi care refuză să deschidă prima ușă, care nu pornesc aerul condiționat, care nu opresc în anumite stații, care conduc de parcă ar transporta saci, nu oameni, sau care le închid pur și simplu ușa în nas călătorilor.

Nu a scăpat de sesizări nici comportamentul unor echipe de control, dar și faptul că, deși cetățenii au trimis SMS pentru bilet, nu au primit mesajul de confirmare.

Rămâne de văzut dacă măcar reînceperea anului școlar, pe 5 septembrie 2022, va readuce schimbări în bine în transportul public local...

Citit 15697 ori Ultima modificare Luni, 26 Decembrie 2022 07:15

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.