Pericol de prăbușire a benzilor transportoare. Este nevoie de lucrări urgente
Foto: Rareş Budeanu

Pericol de prăbușire a benzilor transportoare. Este nevoie de lucrări urgente
Evaluaţi acest articol
(16 voturi)

„Se impune remedierea în regim de urgenţă a accidentului de teren ce poate conduce la prăbuşirea benzilor transportoare peste drumul naţional DN2B, cu complicaţii deosebit de grave pentru municipiul Galaţi”, scrie negru pe alb în caietul de sarcini al achiziţiei publice lansate de primăria oraşului. Valoarea estimată a contractului se ridică la 895.000 de lei fără TVA, ofertele sunt aşteptate până pe 18 mai 2023, iar criteriul de atribuire este „preţul cel mai scăzut”.

Primăria municipiului Galaţi caută de urgenţă constructori care să execute lucrările necesare pentru punerea în siguranță a taluzului DN2B, zona Tirighina.

„Precipitațiile înregistrate în ultima perioadă în zona Galaţi au creat condiţiile propice producerii de ravene şi alunecări de teren, cu consecinţe deosebite asupra drumului naţional DN2B, la intrarea în municipiul Galaţi. Instabilitatea taluzului din zona Tirighina poate afecta sistemul rutier al drumului şi implicit fundaţia stâlpului de susţinere a benzii transportoare”, se arată în caietul de sarcini al achiziţiei publice.

„Pentru asigurarea stabilităţii taluzului, lucrarea de stabilizare a solului şi de reabilitare a terenului din zona Tirighina se poate încadra ca accident tehnic şi trebuie executată într-un timp cât mai scurt.

Având în vedere valorile de trafic ridicate şi numărul ridicat de vehicule de mare tonaj ce tranzitează zona, se vor realiza lucrări de protecţie antierozională a taluzului prin geocelule umplute cu pământ preînsămânţat cu plante perene cu rădăcini adânci şi creştere rapidă, pretabile zonelor foarte puternic şi excesiv afectate de fenomenele de eroziune în suprafaţă a terenului”, explică autorităţile în caietul de sarcini. Scopul acestor măsuri este consumarea apei de infiltrare înainte ca aceasta să ajungă la suprafeţele cu potenţial de alunecare.

„Pentru combaterea eroziunii la suprafaţa versantului, se recomandă realizarea de lucrări de uniformizare a suprafeţei terenurilor în pantă - modelare, nivelare terasări - care combat şiroirea şi ravinarea necontrolată, reducând concentrarea scurgerilor superficiale. De asemenea, se vor reface straturile de infrastructură şi suprastructură rutieră în zonele afectate de accidentul de teren”, se precizează în documentaţie.

„Având în vedere valorile de trafic ridicate şi numărul ridicat de vehicule de mare tonaj ce tranzitează zona, se impune remedierea în regim de urgenţă a accidentului de teren ce poate conduce la prăbuşirea benzilor transportoare peste drumul naţional DN2B, cu complicaţii deosebit de grave pentru municipiul Galaţi”, se mai arată în caietul de sarcini.

Termenul de execuţie pentru lucrări este de 60 de zile. Rămâne de văzut cât de repede se va găsi constructorul.

Citit 5464 ori Ultima modificare Vineri, 19 Mai 2023 16:40

9 comentarii

  • postat de Chiriac
    Joi, 18 Mai 2023 06:54
    93.122.251.***
    Benzile transportoare sunt complet funcționale și funcționează nu sunt părăsite !
    0
    0
  • postat de florin
    Marți, 16 Mai 2023 19:15
    46.97.176.***
    Domnule Ivașcu aveți dreptate!Cine își face sau cumpara case în zona aceea face o mare prostie!
    0
    0
  • postat de Ivascu
    Marți, 16 Mai 2023 16:28
    89.39.81.***
    Acelasi lucru se va intampla si in zona situata intre DN 26 si versantul Brates. Zona versantului Brates au fost afectata de alunecari de teren, pentru ca nivelul panzei freatice a fost modificat prin aportul de apa, datorat irigarii culturilor agricole din acea zona. Dupa ce nu s-a mai irigat, nu au mai existat alunecari de teren. Acum, in zona s-au construit cartiere de case, bazin de inot, cladiri ale unor societati comerciale si majoritatea nu sunt racordate la sistemul de canalizare. Panza freatica se va ridica si vor aparea din nou alunecari de teren. Vinovati sunt cei care au autoriz
    0
    0
  • postat de o solutie?
    Marți, 16 Mai 2023 15:37
    89.39.81.***
    benzile transportoare pe care le vedeti prin intrarea in galati dinspre tecuci sau braila vin de la portul mineralier. ele sint ale lui liberty. sint ruginite si de 50 ani. cei care vor avea nenorocul conducind o masina sa le cada in cap sau sa se desprinda o tabla si sa le curme viata chiar nu vor mai fi interesati daca e responsabilitatea libery sau a primariei......aleluia. am inteles ca oricum stau cam degeaba....
    0
    0
  • postat de galatean
    Marți, 16 Mai 2023 14:39
    89.39.81.***
    nu se va face nimic decit doar la o tragedie, in care vor murii oameni vinovati ca au trecut pe acolo, pe un drum national.
    0
    0
  • postat de florin
    Marți, 16 Mai 2023 08:58
    86.124.202.***
    Cine a dat aprobarile sa se faca constructiile din jurul benzii?????Pai s-a construit acolo unde nu trebuia!Ca si in cazul falezei!Ca si acolo unde a construit si construieste Arcada!La balta Seromgal!!In jurul combinatului s-a construit distruginduse toate lucrarile care protejau contra alunecarilor de teren!Aici este vorba de lacomie si prostie!Combinatul nu are nici o vina daca alde puchi a aprobat ca la baza benzilor sa apara GLS Galati,UCI Events,Vila Tirighina,alte entitati economice si vile,vilisoare!!!!
    0
    0
  • postat de Nicusor
    Marți, 16 Mai 2023 07:42
    5.13.194.***
    Fasia de pamant de sub banda este terenul primariei municipiului Galaţi. Cel de sub combinat, da.
    0
    0
  • postat de Omu Păianghen
    Luni, 15 Mai 2023 21:42
    5.13.236.***
    Ce rol au acele benzi transportatoare?
    Mai sunt folosite în ziua de azi?
    0
    0
  • postat de IonV
    Luni, 15 Mai 2023 19:35
    86.124.201.***
    Păi nu-I responsabilitatea Liberty Steel, nu e proprietatea Combinatului???
    0
    0

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.