Portretul-robot al taximetristului perfect

Portretul-robot al taximetristului perfect
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Primăria va publica pe site-ul propriu o bază de date a taximetriştilor care respectă „Cazierul de conduită profesională”

Vârsta minimă de 21 de ani, permis de conducere categoria B valabil, cu o vechime de cel puţin doi ani, certificat de atestare profesională valabil şi apt din punct de vedere medical şi psihologic, acesta este portretul standard al conducătorului de taxi sau de autoturism închiriat, în viziunea autorităţilor locale. Imaginea taximetristului se completează obligatoriu cu o ţinută corespunzătoare. Adică adio maiou, papuci, şlapi, pantaloni scurţi, la bustul gol sau variante asemănătoare.

La acestea se mai adaugă un comportament civilizat şi preventiv în relaţia cu clientul. Şoferul de taxi trebuie să transporte clientul la destinaţie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta, pe căi circulabile ce corespund condiţiilor de siguranţă. Locul de lângă şofer este permis călătorilor numai dacă acceptă să poarte centura de siguranţă. Şi pentru taximetrist, centura de siguranţă este obligatorie când circulă fără client, şi în rest, opţională. Şi la fel de important este să nu fumeze şi să nu utilizeze mijloacele audio/video fără acordul clientului. Acest portret al taximetristului perfect este prevăzut de noul Regulament privind autorizarea, organizarea, atribuirea gestiunii şi controlul efectuării serviciilor de transport în regim de taxi sau în regim de închiriere, votat de aleşii locali la recenta lor întrunire. Cel mai important capitol al vastului regulament care reglementează în amănunt inclusiv activitatea taximetristului este Cazierul de conduită profesională.

“Oglinda” operatorilor

Noul regulament îi impune Primăriei să organizeze să deţină o bază de date privind activitatea profesională, evidenţa abaterilor de la conduita profesională şi sancţiunile primite de către reprezentanţii transportatorilor autorizaţi, de taximetrişti, dar şi de alte persoane care desfăşoară activităţi în serviciile de transport în regim de taxi. Toate aceste date constituie „Cazierul de conduită profesională” al unei persoane. Includerea cuiva în baza de date se face printr-o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că persoana respectivă nu a comis abateri de la conduita profesională şi nu a avut sancţiuni legate de această activitate. Un cazier de conduită profesională corespunzător trebuie să confirme că, în activitatea sa, taximetristul a dovedit probitate morală şi profesională şi că nu figurează cu abateri grave. Baza de date cuprinde: documentele care atestă pregătirea profesională, monitorizarea condiţiilor de menţinere a valabilităţii acestor documente, abaterile de la conduita profesională şi de la prevederile standardului profesional, sancţiunile primite, monitorizarea contractelor de muncă încheiate şi închise, mişcarea taximetristului de la un transportator autorizat la altul, cazurile de reţinere a atestatului profesional al taximetristului.

Autorităţile locale vor trebui să se consulte cu asociaţiile profesionale reprezentative în vederea menţinerii la zi a cazierului de conduită profesională deci asociaţiile profesionale reprezentative trebuie să deţină o asemenea bază de date. Primăria va publica pe site-ul său lista cu numele şi prenumele persoanelor incluse în baza de date, pentru care se poate elibera, la cerere, cazierul de conduită profesională.

După cum am aflat de la Adrian Mirică, Serviciului Transporturi din cadrul Primăriei municipiului Galaţi, în acest moment, Primăria deţine deja o bază de date la care lucrează împreună cu Camera Taximetriştilor. Se aşteaptă şi validarea Regulamentului de către Prefect. Adrian Mirică nu ne-a putut spune o dată sigură de la care vom putea citi în  pagina electronică a administraţiei locale numele taximetriştilor corecţi. Ne-a asigurat, însă, că acest cazier de conduită nu va pune piedici în calea angajării unor şoferi de către firmele de taximetrie. Dacă operatorul acceptă şoferi cu probleme, cu abateri de la conduita morală şi profesională, nu le va reproşa nimeni nimic, dar, aflând despre aceste aspecte, clienţii i-ar putea ocoli. 

Cea mai gravă sancţiune   

Regulamentul votat de aleşi prevede şi sancţiuni pecuniare cuprinse între 100 şi 500 de lei pentru abateri de la reguli. Cea mai drastică sancţiune se dă pentru încălcarea prevederii care impune că executarea transportului de persoane sau bunuri în regim taxi sau în regim de închiriere se efectuează numai de către transportatori autorizaţi pe baza copiei conforme respectiv a autorizaţiei taxi emise de Autoritatea de Autorizare. Amenda pentru această încălcare are un cuantum cuprins între 1.000 la 5.000 de lei.

Câte taxiuri?

În prezent, în Galaţi sunt autorizate 850 de taxiuri, dar, în realitate, circulă mult mai puţine. Tocmai ce aceea, aleşii locali din Comisia de Servicii şi Transporturi se gândesc deja la reducerea numărului de autorizaţii în viitorul apropiat. Regulamentul prevede clar că numărul de autorizaţii de taximetrie ce se pot atribui va fi de maxim 4 la 1.000 de locuitori. Cert este că micşorarea numărului de autorizaţii se va face numai cu consultarea asociaţiilor profesionale reprezentative.

Foto: Bogdan Codrescu

Citit 851 ori Ultima modificare Joi, 06 Octombrie 2011 10:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.