Deschisă la un interval de numai un an și jumătate de la manifestarea anterioară, "Empatie", noua expoziție personală a plasticienei Marinela Simiraș, intitulată "Septembrie", reunește pe simezele Galeriilor de Artă "Nicolae Mantu" un număr de 27 de lucrări de pictură, reprezentând peisaje și flori, precum și două compoziții în care este prezentă figura umană.
Așa cum a lăsat să se vadă chiar din expoziția individuală de debut, artista este o mare iubitoare de natură, de peisajul țării, indiferent de anotimpul în care se află, iar tablourile expuse și cu acest prilej conțin imagini în care firea apare îmbrăcată fie în haina florală și a verdelui crud de primăvară („Cireși în floare”, „Verde crud de primăvară”, „Sălcii sub clar de lună”), fie în vestmântul estival al vegetației aflate în plenitudinea sevelor („Un regal de vară”, „Dor de vară”, „Cunună florală”, „Noapte de vară”, „Ploaie cu soare”, „Zori de zi”, „Violet de vară”), fie în hlamida de purpură și aur a toamnei („Roșu ruginiu de toamnă”, „Toamnă arămie”, „Autumnală”, „Nostalgie”, „Toamna”), fie acoperită de covorul argintiu al iernii („Un surâs în plină iarnă”). Pictorița este o fină observatoare a metamorfozelor care se produc în natură în cele patru anotimpuri, a fenomenelor meteorologice şi climatice, a diferitelor momente ale zilei și nopții și reușește plăsmuiri plastice semnificative, de o deosebită sensibilitate, în stare să declanșeze ample vibrații în sufletele iubitorilor de artă. Paleta cromatică este în general potolită, redusă la game reci și numai uneori intervine cu pete de culori calde care înviorează atmosfera ansamblurilor. Uneori pictorița amestecă pigmentul cu materiale textile și rășini, obținând texturi ingenioase, care sugerează anumite structuri vegetale și minerale. Aceeași modalitate de a picta o întâlnim și-n alte lucrări, precum cele intitulate „Iriși”, „Flori de gheață”, „Iedera”, „Meditație la malul mării”, „Zorele”, „Pandantivul nopții, luna”. Lirismul lucrărilor Marinelei Simiraș nu este debordant, ci discret, emanând o poezie care se cere rostită mai mult în surdină.
Cele două compoziții în care apare figura umană se intitulează „Adorație” și „Ochii, poartă spre suflet”. Prima este axată pe tema maternității, exprimând dragostea nemărginită a unei mame pentru copilul său, iar a doua prezintă chipul unei fetițe abia trezite dimineața din somn, accentul artistei căzând pe reliefarea expresivității ochilor acesteia.
Scurtă biografie
Marinela Simiraș s-a născut pe 17 iunie 1959, la Brăila. A manifestat aptitudini pentru desen și pictură încă din vremea când a urmat cursurile Școlii Gimnaziale Nr. 5 din Onești, unde l-a avut profesor pe regretatul pictor Gheorghe Mocanu, întemeietorul Cercului de desen „Ion Diaconescu” din acest oraș, cerc pe care eleva Brăgău A. Marinela (așa se numea atunci) l-a frecventat. Apoi, la Liceul de Artă din Bacău (azi, Colegiul Național de Artă „George Apostu”), pe care l-a absolvit în 1978, a studiat desenul și pictura cu plasticianul Gheorghe Velea, unul dintre cei mai importanți peisagiști români, grafica cu soția acestuia, Elena Velea, iar la arte decorative-textile a avut-o profesoară pe Elena Pârlea, artistă care s-a manifestat în pictură, tapiserie și arte decorative. Mult mai târziu, în 2019, a absolvit Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, Facultatea de Arte, secția Arte Vizuale, specialitatea Pictură. Este membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România (UAPR) din anul 2020.
După terminarea facultății a expus cu regularitate în cadrul Saloanelor Filialei Galați a UAPR, participând în același timp la manifestări de grup, la Focșani, Iași, Brăila, București, Buzău, Botoșani, Tulcea, Veneția - Italia.
Are lucrări în colecții private din Bacău, București, Galați, Satu Mare, Aachen (Germania), Montreal (Canada), Odawara Kanagawa Ken (Japonia).