Obţinerea cărţii de identitate poate deveni un coşmar!
Foto: Foto: Ionatan Ţuţu

Obţinerea cărţii de identitate poate deveni un coşmar!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

* Banala carte de identitate nu este uşor de obţinut dacă nu depui la dosar zeci de documente pentru care, uneori, trebuie să alergi săptămâni în şir * Actele care dovedesc legitimitatea domiciliului sunt cele care ridică cel mai adesea probleme şi provoacă nemulţumiri la ghişeele de la Evidenţa Populaţiei *

Aglomeraţie, cozi uriaşe, sute de oameni care aşteaptă zilnic la ghişeele Biroului de Evidenţă a Populaţiei pentru a-şi face sau, după caz, pentru a-şi preschimba cartea de identitate. Deoarece este vorba despre un act de bază, care atestă identitatea, domiciliul şi cetăţenia unei persoane, demersurile ar trebui să fie simple, însă hăţişurile legale şi mai ales birocraţia nu permit ca eliberarea documentului să fie făcută, în multe dintre cazuri, prea uşor.

Două săptâmâni au devenit o lună

Din momentul în care funcţionarul de la ghişeu constată valabilitatea actelor depuse pentru cartea de identitate, solicitantul nu ar trebui să aştepte mai mult de două săptâmâni până primeşte actul. În practică nu e întotdeauna aşa şi dovadă a acestui fapt stă cazul unui gălăţean, în vârstă de 59 de ani, care de mai bine de o lună de zile se chinuie să-şi scoată un buletin.

Florin Olaru a mers la Evidenţa Populaţiei pe 6 aprilie, data la care îi expira fosta carte de identitate şi a depus actele pentru obţinerea unui nou document. După ore de stat la coadă, a ajuns să predea dosarul funcţionarului. "Mi-a primit actele, a spus că sunt în regulă. A trebuit apoi să vin cu socrul meu, care are 86 de ani şi este bolnav, pentru că eu locuiesc în casa lui şi a trebuit, conform legii, să declare acest lucru. Menţionez că am depus toate actele, de spaţiu, de acordare a numărului poştal, tot. După câteva zile, la alt ghişeu mi-au dat actele înapoi, spunând că nu sunt complete. Două săptâmâni m-au pus pe drumuri, pentru ca într-un final să îmi spună că trebuie să scot de la Primărie un document care să ateste schimbarea denumirii străzii pe care locuiesc de 35 de ani, din Aleea 7 în strada Zambilelor", ne-a povestit gălăţeanul.

Omul, care este foarte bolnav şi care îşi găsise totuşi un loc de muncă cu care să îşi completeze pensia, nu s-a putut angaja tocmai din cauză că nu avea buletin valabil. A adresat în urmă cu două săptămâni o cerere către Primărie prin care să-i fie eliberat documentul cerut. Nu prea înţelege de ce trebuie să fie supus la atâtea drumuri şi ore de stat în picioare la cozi, mai ales că, susţine el, vechea carte de identitate şi-a scos-o fără această hârtie, la fel ca soţia şi socrul său.

"Nu pricep de ce atunci s-a putut, iar acum, nu. Strada se cheama Zambilelor dinainte să îmi fi scos cealaltă carte de identitate. Măcar să îmi fi spus de la început ce nu e în regulă şi ce trebuie să fac!", completează Florin Olaru.

Asta-i legea

Situaţia descrisă mai sus nu este singulară, în sensul că săptămânal se prezintă la ghişeele de la Evidenţa Populaţiei persoane cărora, dintr-un motiv sau altul, li se constată nereguli la actele de domiciliu. În consecinţă, primirea şi respectiv eliberarea documentului solicitat se poate prelungi de la câteva zile la câteva săptămâni, în funcţie de cât de dificilă este obţinerea actelor necesare.

"Sunt frecvente astfel de cazuri, avem cel puţin unul pe săptămână. Cel puţin cei care îşi au domiciliul în case nou construite, indiferent de forma de dobândire a locuinţei, trebuie să ştie şi să aibă la dosar actul pe teren, autorizaţia de construcţie, certificatul de urbanism, dispoziţia de atribuire a numărului poştal şi procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrării. Cei care nu au astfel de acte sunt îndrumaţi să le obţină, ceea ce poate duce la întârzieri", explică Florin Tofan, şeful Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Galaţi.

Citit 9136 ori Ultima modificare Miercuri, 09 Mai 2012 20:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.