Evaluaţi acest articol
(39 voturi)
33 comentarii

Recunoaşteţi personajul: ochi încercănaţi, privire obosită, uşor iritat, pe care dacă îl întrebi ce-a făcut aseară îţi răspunde sec „Lecţii!”. Este prototipul părintelui care, la serviciu fiind, de la ora la care ştie că trebuie să fi ajuns copilul acasă de la şcoală începe tirul telefoanelor de control având pe buze întrebările: „Ai mâncat?”, „Te-ai apucat de lecţii?”, „La ce ai de scris?”, „Ce ore ai mâine?”, „Eşti sigur?! Nu ai şi la altceva?”. Este părintele implicat până peste cap în programa şcolară a copilului, care îl urmează pas cu pas, dornic de performanţe mai mari din partea elevului, dar conştient că uneori/adesea profesorii exagerează cu cantitatea de teme, de lecţii, de materie pe care sunt nevoiţi şcolarii să o parcurgă acasă. Poate că, în sinea lui, părintele este încă marcat dacă nu chiar traumatizat de gestul radical cu care, când era, la rându-i elev, mama sau tatăl lui îi rupeau foaia din caiet punându-l să scrie din nou mai frumos, mai citeţ, mai fără greşeli. Dar îşi doreşte de la copilul lui să înveţe, să se descurce, să ştie. Şi pentru asta ajunge să trăiască într-un univers închis al temelor şi lecţiilor şcolare.

E prea mult… dar degeaba

Despre cantitatea de teme primită de elevi, de pe o zi pe alta, sau pentru vacanţă, despre zecile de probleme, exerciţii, eseuri sau referate care duc la suprasolicitarea nervoasă şi intelectuală a copilului se vorbeşte în fiecare an. La fel cum se vorbeşte despre greutatea ghiozdanului sau a rucsacului pe care elevul este nevoit să-l care după el la ore, şi care cântăreşte mai mult decât ar fi normal. Lucrurile rămân neschimbate. Dar devine tot mai mult o certitudine faptul că, dacă adăugăm peste cele cinci sau şase ore petrecute la şcoală, orele în care îşi face temele am putea ajunge la concluzia că elevul munceşte mai mult decât un om matur, cu program de opt ore.

„Pe vremea mea…!”

Se întâmplă adesea ca părintele să se minuneze de nivelul ridicat al cunoştinţelor şi al lecţiilor care i se impun elevului prin programa şcolară şi să mărturisească sincer că aşa ceva a studiat nu în clasele primare, ca piciul lui, ci în gimnaziu sau chiar la liceu. Alţi părinţi spun, cât se poate de convinşi, că dacă nu urmezi pas cu pas manualul, alături de copil, şi îl ajuţi doar sporadic, rişti să nu te descurci nici tu în faţa unei probleme cu grad ridicat de dificultate sau cu schepsis. Alţi părinţi, superocupaţi, ajung în situaţia de a angaja un profesor nu pentru meditaţii în perspectiva vreunul examen sau aprofundării unei limbi străine, ci ca să le ajute copilul să înţeleagă materia predată pe repede înainte în clasă, să recupereze carenţele din anii trecuţi şi pentru ca temele să nu mai fie o problemă. Sunt şi părinţi care se arată iritaţi de faptul că în clasă profesorii ignoră cu desăvârşire manualul şi lucrează paralel din patru-cinci culegeri, pe care copiii trebuie să le poarte zilnic după ei, în geantă, pentru că nu se ştie din care carte îşi va dori cadrul didactic să lucreze. La extremă sunt părinţii la fel de epuizaţi ca şi copiii lor, care ajungă să facă teme până la miezul nopţii. Cum se întâmplă lucrurile în alte ţări, aflaţi din articolul următor!

Nemţii sunt de altă părere: Important este să înţeleagă, nu să scrie perfect!
Presa naţională şi internaţională a mediatizat recent declaraţia preşedintelui francez, Francois Hollande, care vrea să interzică temele de casa, ca măsură de reformare a sistemului de învăţământ. Şeful statului crede că nu este corect ca, în timp ce unii elevi sunt ajutaţi de părinţi cu tema de casa, alţii, care provin din familii dezavantajate, nu au parte de acest ajutor.

Interesant este însă sistemul german de învăţământ, care porneşte de la concepţia generală că elevii nu trebuie obligaţi să înveţe, ci totul vine încet, pe parcurs, şi după dorinţa/puterea copiilor. Jurnalul on-line www.romaningermania.ro , realizat de jurnalişti români din diaspora, a dedicat articole ample şi detaliate sistemului german de educaţie. Şi atrag atenţia asupra metodelor germane, care încurajează copilul să fie creativ, să aibă iniţiative. Şcoala nemţilor are meritul că învaţă copilul unde să caute informaţii, cum să facă legăturile şi conexiunile, nu “să tocească”. Şi, în plus, mai important este să se simtă copilul sigur pe el, să aibă încredere în forţele proprii, decât să facă perfect.
Fără teme în weekend şi vacanţe!

În Germania, cărţile şi caietele stau la şcoala, sunt aduse acasă doar cartea sau caietul la care au teme! Mai mult, în clasa I părinţii sunt atenţionaţi că temele pentru acasă nu trebuie să dureze mai mult de 20-30 de minute, iar pentru copiii neastâmpăraţi şi care nu au răbdare - maxim 10 minute. Ideea este ca micuţii să fie atraşi de şcoală şi astfel vor dori să scrie sau citească mai mult fără a fi obligaţi. În plus, “Nu conteaza daca temele sunt gata sau nu, contează ca fiecare să scrie ceva şi să înţeleagă despre ce e vorba. Nu contează dacă scriu frumos sau urât, important e să se poată citi cuvântul”, sunt de părere profesorii citaţi de romaningermania. În weekend copiii nemţi nu au teme! Nici în vacanţă, dar nu au timp „să uite”. „Aici, vacanţa de vară a copiilor abia depăşeşte o luna. În schimb, aceştia se pot bucura de două vacanţe a câte două săptămâni, programate primăvara şi toamna, de o vacanţă de Crăciun de zece zile. De asemenea, copiii au o altă săptămână liberă în martie, la care se adaugă zilele libere legale (anumite sărbători religioase), astfel încât ei se pot bucura de pauze de odihnă mult mai bine dozate decât în România”, scrie site-ul dedicat românilor din Germania. Poate se inspiră şi autorităţile noastre de la nemţi…

Citit 91153 ori Ultima modificare Vineri, 26 Octombrie 2012 18:22

33 comentarii

  • postat de Diana Joi, 04 Februarie 2016 21:16 109.98.160.*** Link la comentariu
    0
    8

    eu personal am fost olimpica, la mai multe materii: romana, matematica, chimie, biologie, engleza. mi-a placut sa invat, in scoala generala am fost prima din clasa. dar aveam 4 ore/zi. la liceu, 5-6ore/zi, cu profesori care aveau impresia, ca cei de acum, ca doar materia lor conteaza. cum sa ai 6 materii/zi si sa te pregatesti acasa cate 2ore / materie?! sau mai mult - profesoara de matematica ne dadea min. 15 probleme tema... cat credeti ca apucam sa invatam si cand?! eram satui si de materii si de profesori, oricat de pasionati incepuseram; ramaneam doar cu ce mai apucam sa prindem in clasa, in rest faceam teme. era mult, era obositor, ne-am bucurat ca a trecut BAC-ul si l-am luat fara sa avem timp sa invatam... si-a fost liceu! acum copiii de clasa a 4-a au 5 ore/zi, la a 5-a sau a 6-a, 6 ore/zi. cu manual si la desen, de parca ar face scoala de arte! un adult trebuie sa doarma min 8 ore/zi, un copil 10! la 6 ore de scoala, cu timp necesar de studiu mai mult, ca nu sunt toti genii sa memoreze perfect lectia la o singura citire, ei cand mai dorm?! cand mananca?! ce joaca si copilarie?! e vorba de nevoile primare, hrana si somn... sa nu mai vorbin de manuale, care sunt execrabile, iar asta e un mare compliment! copiii au nevoie de culegeri, ca sa poata invata materiile, ca manualele nu mai ofera nici teoria; iar la romana, cel putin, trec ca trenul prin toate, nu apuca sa inteleaga si sa aprofundeze nimic. substantivul - 3 ore de predare, tot ce tine de substantiv, cu cazuri, situatii speciale etc, una pentru lucrare, apoi pronumele etc. la fel si la verb - tot ce tine de literatura si gramatica trebuie terminat intr-un an, ca in anul viitor sa auda "ati facut anul trecut, nu invatati, trebuia sa le stiti". poate sa-mi spuna careva acum la ce-i foloseste apozitia? sau cazurile substantivelor? sau modurile verbelor? sau genurile literare si tipurile de naratori? sau... in afara de f*** nervii la niste copilasi, sunt bune de ceva?!

    Raportează
  • postat de hehe Joi, 19 Noiembrie 2015 17:37 5.13.253.*** Link la comentariu
    2
    5

    Am fost si eu in Germania si baietii aia chiar invata si au si teme destul de multe, nu mai vorbesc de program cu ore si dimineata si dupamasa. Chestia e ca ei nu se plang ca romanasii nostri. Sunt evaluati corect si destul de sever ceea ce i-ar face pe multi ofticati pe sistemul de invatamant romanesc sa sara de fund in sus, dar asta e... publicati in continuare articole fara acoperire sau cu reportaje din scoli profesionale cum am vazut la TV despe Polonia si dupa aia extindeti-le la tot sistemul. Problema cu Germania e ca invatamantul este diferentiat de la gimnaziu, cei din categ II si III intr-adevar nu fac mai nimic la scoala.

    Raportează
  • postat de simona Sâmbătă, 14 Noiembrie 2015 23:57 79.116.198.*** Link la comentariu
    0
    11

    Acum multi ani, cand eu eram la scoala, o cunostinta care studia in strainatate mi -a spus ca sistemul nostru de invatamant vrea sa ne faca sa invatam cartea de telefon pe de rost, pe cand al lor ii invata sa citeasca si sa caute ingormatiile in cartea de telefon, in care cartea de telefon reprezinta programa si materiile de studiu. Prea mult, prea incarcat, unele extrem de inutile. Acum, dupa 20 de ani, cand eu insami am un copil scolar, imi dau seama nu numai ca nu s-a schimbat nimic in sensul asta, ba din contra. Acum, fata mea in clasa a treia invata lucruri pe care eu le-am facut un an sau doi mai tarziu. Nu mai vorbesc de greutatea ghiozdanului. I se rup umerii. Nu stiu unde ne grabim atat de tare, de ce vrem sa ii facem genii de la varste atat de fragede si de ce se insista tot timpul ca trebuie sa invete mai mult, mai repede, mai devreme... Problema mea e ca...nu vreau un geniu bolnav. Vreau un copil normal si sanatos.

    Raportează
  • postat de Andrei Sâmbătă, 14 Noiembrie 2015 11:30 79.112.42.*** Link la comentariu
    2
    5

    Poate am avut eu noroc de invatatoare dedicata, premiant fiind...cu o medie de 15minute de teme pe zi in clasele 1-4. Si stateam pana seara afara in parc, scara blocului sau la fotbal..
    Da auzi unii: cica "ar fi o generatie de copii pentru ca nu vor teme/sau vor putine teme pentru acasa sau din cauza timpului liber pierdut pe facebook si la jocurile de PC" asta sigur a zis-o cineva din invatamant!
    Pai la scoala ce invata? Au FB si PC-uri la care se joaca si in timpul orelor? Profesorii isi ascund slabiciunile si indiferenta pedagogica prin nr. mare de teme ca sa dea apoi vina pe copii. Nu generalizez, dar cand vezi ca unii fac meditatii cu elevii lor, altii nici macar nu-i intreaba si nu-i intereseaza daca elevii au inteles sau nu ce-au predat la ore si le zic " las ca studiati voi acasa" ....ce sa crezi? Eu cred ca au invatatori/profesori slabi si dezinteresati.

    Raportează
  • postat de Valeria Lorenz Vineri, 13 Noiembrie 2015 22:17 2.242.205.*** Link la comentariu
    0
    10

    Doamna Raluca povestesti numai prosti.Eu am 3 copii la scoala in Germania si este exact cum se descrie mai sus. Copii nu aduc niciodata Cartile sau Caietele acasa si nici teme pentru Vacanta sau sfarsit de saptamana nu au. Si sunt printre cei mai buni din Clasa. Au foarte mult timp pt. joaca si mai ales la sfarsit de saptamana iesim foarte des in parcuri de distractii sau la Cinema.Mie i-mi place f.mult sistemul de aici.

    Raportează
  • postat de Caesar Vineri, 13 Noiembrie 2015 13:26 95.77.156.*** Link la comentariu
    2
    25

    Ca sa nu particularizez nimic eu zic urmatoatele ......,

    " Cum vreti ca un copil sa stie la fiecare materie de 10 daca fiecare profesor ii cere sa fie foarte bun la obiectul lui ?? Oare copiii trebuie sa ajunga sa stie ce stiu toti profeseorii ? Ptr ce ne stresam copiii??? Copilaria lor cand si-o mai traiesc daca permanent sunt indobitociti doar cu matematica si romana si teme peste teme ?? La ce se mai da liber sambata si duminica daca se dau teme peste teme ??? Denumirea de vacanta pentru ce mai exista ??? Concluzie : parintii vor sa aiba doar copiii doctori , avocati , ingineri ....etc. Stimati profesori si stimati parinti , chiar nu va pasa de copiii vostri de ii lasati fara copilarie ??? E logic sa incerce sa evadeze pe internet , Facebook, etc daca nu pot , nu au timp sa comunice fata in fata in fata blocului, in parcuri ..etc
    Viitorul tarii este in mainele copiilor nostri si nu e corect sa ii innebunim doar cu matematica si romana cand si fara acestea un um poate deveni stralucit..... vezi Albert Eistein

    Sa aveti niste copiii sanatosi !!!

    Raportează
  • postat de Raluca Cristian Vineri, 13 Noiembrie 2015 08:12 217.224.7.*** Link la comentariu
    11
    5

    Bună ziua.
    Nu i adevărat despre ceea ce ați spus de copii-elevii din Germania.
    Lucrând în acest asta țară,am avut ocazia să stau de vorbă cu o mămică de 3 copii minorii ce îmi spunea ca la ei cu școală e mai comicat decât la noi,ghiozdan cu caiete și cărți și ei au(personal am văzut,am fost la această fam în casă),dar poți să i observi și pe stradă, iar în România când începe vacanta mare,în Germania încă copii mai merg cca 2 sapt la școală.

    Raportează
  • postat de Hilohi C-Mihnea Vineri, 13 Noiembrie 2015 00:28 5.13.118.*** Link la comentariu
    0
    8

    Un lucru bun -de departe- care reiese din articol si, mai ales, din comentarii, este ca subiectul PREOCUPA. Minima experienta scolara a fiecarui opinent, adaugata experientei de viata (si profesionala, as putea adauga, pentru unele cazuri) ar trebui sa ne duca la SINGURA concluzie logica, imediata: problema TREBUIE sa apartina profesionistilor - sociologi (care sa spuna ce punct de plecare are societatea in care se face educatie si ce punct de sosire si-l doreste: model "occidental", "futurist", "original", etc.); psihologilor (care sa spuna caror tipuri de copii li se potriveste o oferta sau alta; ideea invatamantului "de masa", "de stat" a fost, in permanenta in ultima suta de ani, un esec mai degraba decat un succes); pedagogilor (care trebuie sa decida ce se poate face, avand cele 2 instrumente de mai sus, in conditiile concrete ale institutiei si copiiilor cu care lucreaza) si -da, desigur ca este o profesie esentiala!- parintilor preocupati de educatia copiiilor; la sfarsit, apar politicienii care sa spuna ce anume ne permitem din ceea ce ne planificam (asigurarea resursei legale si materiale). Acum, revenind "pe pamant", NU POATE EXISTA un singur raspuns corect la problema intrucat, de fapt, sunt mai multe probleme. Ce este limpede - sunt greseli ENORME, anormal de grave si nescuzabil de raspandite, la absolut toate chestiunile in discutie. Invatamantul "de masa" si "de stat" nu va multumi majoritatea (vezi doar opiniile parintilor cat si remunerarea specialistilor). Continuam, fara nici un rezultat (nici macar cel sincer) sa ne opinam, inutil, pe net ... O alta concluzie/prevedere: nu va asteptati NICIODATA la un ministru care, prin vreo reforma, sa schimbe radical lucrurile. Numirile politice (uneori, fara nici o legatura cu domeniul de competenta) cat si interesele materiale implicate in orice activitate politica (inclusiv, in speta) sunt situatii care, prin ele insele, vor impiedica orice schimbare benefica, majora.

    Raportează
  • postat de Ana Joi, 12 Noiembrie 2015 23:03 185.17.206.*** Link la comentariu
    2
    4

    Unii isi dau cu parerea fara sa aiba habar. Ma refer la unii profesori
    ..nu din Romania. Si cat despre Germania ....la noi in clasa 1 trebuie deja sa stii sa scrii daca nu...repeti clasa

    Raportează
  • postat de Stiri noi Joi, 12 Noiembrie 2015 14:18 171.97.31.*** Link la comentariu
    16
    20

    exista peste tot in lume un curent general de indobitocire a populatiei, prin intermediul TV-ului, mass-media, filme, muzica si o programa scolara din ce in ce mai lejera sau, daca nu mai lejera, macar neactualizata si inutila.
    Ideea e ca suntem din ce in ce mai prosti, nu mai destepti. O reducere materiei predate nu face decat sa indobitoceasca si mai mult copiii de astazi, tinerii de maine.
    Nu programa scolara este grea. Greu este procesul de invatare al copiilor aflati in mijlocul atat de multor distractii: internet, mobil, TV etc, copii aflati in supravegherea unor parinti din ce in ce mai putin autoritari si interesati. Haideti sa nu dam vina pe profesori si pe educatie. Invatatul in sine este un proces solitar, iar daca cineva vrea sa invete, o va face si singur. Daca nu vrea si are alte lucruri mai interesante de facut, atunci nu o va face. Si va da vina pe profesor, numarul mare de ore, subiecte predate samd. Iar parintii la fel, deoarece este enorm de greu sa accepti ca al tau copil este un dobitoc, dupa ce ai incercat sa-l cresti si sa-l educi pentru a ajunge mai sus decat tine si a te putea lauda cu el. Este un adevar de neacceptat pentru ei sa recunoasca vina copilului dezinteresat de scoala si interesat de Facebook (sa zicem), si astfel prefera sa arunce motanul pe scoala. Pana la urma, un vinovat trebuie sa fie.
    In concluzie, daca rezultatele copiilor sunt mai scazute decat acum cativa ani, nu inseamna neaparat ca materia sau metoda de predare este prea dificila - acestea nu s-au schimbat chiar atat de mult. Poate inseamna insa ca IQ-ul copiilor de astazi este mai scazut ;)

    PS. Ati ghicit, sunt profesor, dar nu in Romania. Din pacate insa IQ-ul scade peste tot in lume, nu doar la noi. E de ajuns sa urmaresti videoclipuri gen "stupid people" pe Youtube sa-ti dai seama ca e ceva in neregula cu oamenii de astazi.

    Raportează
  • postat de Marlena Sâmbătă, 17 Mai 2014 13:47 84.133.244.*** Link la comentariu
    2
    33

    Nu stiu de unde ATI laut aceste informatii eu Traiesc de 25 de Ani in Germania,sunt confruntata cu Acest sistem avand copil la scoala,astazi fiind la varsta de 14 Ani eleva a unui Gymnasium in baden Würtenberg .Parintii germani isi streseaza copii de la klasa 1 ,e o Lupta imens ptr Note deoarece in Kassa a 4 a copii se repartizeaza la Gymnasium cu o medie generala de max 2,5(8,5) in Romania ,Realschule (profesionala) cu nota 3(8) in ro,si Hauptschule(afiliatele) cu mediile(3,4,5) in ro(7,6,5).systemul gymnasial care e cu liceul impreuna pana la klassa a 12 a,are reguli foarte stricte ceea ce priveste Notele ,cu doua medii de 4(in Romania nota 7)la obiecte principala Iti faci gentuta si mergi la profesionala.klasa a 5a o incep cu 30 de elevi si pana intra 12 a daca reusesc bacul 15 e o promotie foarte desteapta in General sunt 10 sau 11 copii care reusesc sa faca Fata Temelor stresului.normal e sa se scrie cate 3,4 lucrari pe saptamana ,un elev de 14 Ani are un orar de 38 de Öre pe saptamana in total 3 limba Straine +germana lb materna.aici copii nu invata numai in wekend sau in Vacanta ci citeodata si noaptea ptr ca Ziua are prea Putine Öre,Tinind cont abia la ora 16 ,17,18. depinde de orar abia vin de la scoala.scoala se incepe aici la ora 7:30 Iar ora dureaza 90 min(doppelstunde System)prima Pauza fiind la ora9. Deci acesti oameni intelligenti care scriu astfel de articole ducand lumea in eroare sa se informeze Putin Mai mult despre systemul scolar German si dupa Aceea sa vorbeasca.Sanatate si o Zi. Buna la Toti romanii.

    Raportează
  • postat de petru Marți, 08 Ianuarie 2013 15:26 Link la comentariu
    3
    7

    Adevarul e la mijloc

    Raportează
  • postat de crina Miercuri, 31 Octombrie 2012 00:54 Link la comentariu
    0
    12

    Cu teme sau fara teme, invatamantul romanesc nu are prea mult i profesori care sa gandeasca, in primul rand, cum se gandeste pe unde tragem noi cu coada ochiului, cum scrie cineva pe aici. Parintii ingroziti de acum sunt victimele celor care au alimentat cu ani in urma mitul invatatorului foarte bun: "du-ti copilul la Cutare, e bun, le da teme, au mult de scris..." E o poveste foarte trista, despre care nu se mai stie de unde a inceput, ne batem capul degeaba. in tarile acelea despre care se vorbeste, copiii sunt invatati in primul rand sa gandeasca si sa gandeasca logic, sunt invatati sa reflecteze la ceea ce fac, adica un fel de filozofie pe intelesul copiilor, sunt invatati sa observe si sa descopere etc.Aici, daca formulezi o asemenea cerere, parintilor li se pare ca nu le-ai dat nimic de scris si de invatat, iar cate un inspector se uita lung si stramb la metodele prin care s-ar putea comunica in mod real cu un copil, pentru viata reala si pentru cunoastere. Oameni buni, copiii din tarile acelea invata pentru cunoastere, nu pentru a reproduce - fara discernamant - cunostinte. Ce inseamna cunoastere? e un lucru demult uitat. Ca si logica. Si ca multe altele.

    Raportează
  • postat de mmm Luni, 29 Octombrie 2012 18:05 Link la comentariu
    0
    10

    D-l profesor are mare dreptate. Teme cu duiumul,poate chiar fff exagerat de multe,in special cand este weekend.Profesorii uita faptul ca sf de saptamana este ptr relaxare !!!Si ma refer la excursii, plimbari in aer liber,vizitarea unui muzeu,diverse activitati unde participa si parintii,etc..Eu am ridicat problema intr-o sedinta cu parintii si am primit un raspuns clar si raspicat "si noi am avut teme multe!!!!!!!!".Dar am o intrebare mare si pe care nu o inteleg "Scoala e de stat sau particulara?".Ptr ca ,cumparam diverse culegeri pe care elevul foloseste materia doar jumatate sau chiar un sfert din ea,iar fiecare profesor vrea cate una/doua la materia sa .Pe vremea mea era doar Gheba si o avea profesoara sau unul/doi elevi.Ce castiga de pe urma lor?Manuale daca nu sunt bune sa nu le mai dea la scoala,sau ministerul nu cunoaste problema cu atate culegeri pe care le cumpara parintii.Si sa nu mai spunem de fondul scolii - e obligatoriu? sau daca nu il dai esti vazut cu ochi negri,sau mai nou ultima moda,cica e un stimulent ptr elevi sa invete:cei care au terminat cu medii de 9 si 10 nu mai platesc...deci platesc prostii!!!!Asa ca d-lor profesori va invit la o autoevaluare...cat ati luat la examenul de titularizare?

    Raportează
  • postat de Cristinel Luni, 29 Octombrie 2012 11:32 Link la comentariu
    0
    4

    Cred ca se face mare confuzie intre elevii de gimnaziu si cei de liceu.La gimnaziu copiii chiar isi scriu toate temele si volumul de munca e imens.Timpul este scurt,parintii cer f multe ,iar profesorii ridica stacheta.E un cerc vicios intretinut de saracie si de frustrarile parintilor(n-am vazut vreo mamica mai "simpla"sa nu-si doreasca pt copilul ei macar un Cambridge!).Pana nu vom fi sinceri noi ,parintii,nimic nu se va schimba.

    Raportează
  • postat de Cristinel Luni, 29 Octombrie 2012 09:53 Link la comentariu
    1
    7

    Cred ca se face mare confuzie intre elevii de gimnaziu si cei de liceu.La gimnaziu copiii chiar isi scriu toate temele si volumul de munca e imens.Timpul este scurt,parintii cer f multe ,iar profesorii ridica stacheta.E un cerc vicios intretinut de saracie si de frustrarile parintilor(n-am vazut vreo mamica mai "simpla"sa nu-si doreasca pt copilul ei macar un Cambridge!).Pana nu vom fi sinceri noi ,parintii,nimic nu se va schimba.

    Raportează
  • postat de ptr Dragos Duminică, 28 Octombrie 2012 15:55 Link la comentariu
    0
    2

    Ai perfecta dreptate! Se insista prea mult la materiile de toceala in gimnaziu. Si asta deoarece elevii sunt obligati sa ia note mari la toate obiectele, ca la admitere se ia media generala, un lucru extrem de rau, zic eu.

    Raportează
  • postat de noi Duminică, 28 Octombrie 2012 08:01 Link la comentariu
    0
    2

    De curand, la scoala noastra s-a pus lacatul pe usa de la intrare. Nu mai intra si nu mai iese nimeni cand vrea. Foarte bine! Teoretic este concentrare mare pe actul educational propriuzis. Practic,nu stiu cum se face, dar din interior, de la profesori aflam ca vine nenea cu pozele, vine editura nu stiu care cu carti, de cultura generala...s.a. deci, cum ramane cu netulburarea actului educational? E doar praf in ochi! Pentru unii muma pentru altii ciuma. Concluzia este urmatoarea: cine trebuie sa intre in scoala intra (si o face pe diverse cai), iar cine "deranjeaza" nu intra.

    Raportează
  • postat de Dragos Duminică, 28 Octombrie 2012 04:48 Link la comentariu
    0
    17

    Punctul de vedere al profesorului din rural vine sa sustina ideea ca un 10 luat in conditiile in care se respecta programa nu poate intra in competitie corecta cu un 8 luat de un copil de la o scoala unde standardul depaseste programa .Cei doi copii vor fi in competitie directa dar inegala la admiterea la liceu, cel care stie mai mult fiind defavorizat . Un copil de clasa a 8 -a care sta 2 zile pe saptamana 7 ore la scoala si mai munceste inca 6 acasa ca sa-si faca temele este epuizat, el lucrand practic mai mult decat un adult . Sunt materii precum Educatia Civica si Religia care, desi optionale, sunt bagate pe gat elevilor din ratiuni si interese personale . La clasa a 8-a se face doar o ora de sport pe saptamana si cu siguranta sunt parinti care in loc de materiile anterior mentionate ar opta pentru o ora in plus de sport sau limba straina .Din nefericire acest lucru nu e posibil .Ca sunt unii profesori care cer copiilor de gimnaziu lucruri pe care noi le studiam in facultate e foarte adevarat, dupa cum e la fel de adevarat ca parintilor le este teama sa ia atitudine. Sunt sigur ca sunt multe situatii in care lucrarile la geografie, cu harti mute, care pun in dificultate chiar profesori colegi de breasla, si la care niciun elev nu poate lua 10 sunt cunoscute de multi, la fel ca si cele la biologie, tehnologie, istorie etc. Copila mea a invatat la aceste materii mai mult decat la matematica si romana in toti anii de gimnaziu, in detrimentul materiilor la care ar fi vrut sa lucreze suplimentar pentru olimpiade .Pierdere de timp si energie pentru ca acum in clasa a9-a are colegi care nu tin pasul , pe care nu-i intereseaza scoala ,dar care au ocupat locul altora pe care nu i-au inghitit tot felul de profesori frustrati care i-au ars la note pe la chimie, biologie si geografie .Scoala este structurata in asa fel incat sa tina seama de interesele profesorilor si nu ale elevilor .De aici lipsa ei de eficienta .Daca noi ca adulti obosim sa-l ascultam pe copil,pe rand, eu si sotia, la temele pentru a doua zi,capusorul lui , cum oare mai face fata la atata informatie inmagazinata ? Oricat am dori sa gasim scuze si explicatii, nu e normal ca un copil de gimnaziu sa nu aiba timp liber nici macar in week-end .

    Raportează
  • postat de ariciu Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 20:09 Link la comentariu
    2
    3

    Of scola isi are rostul ei dar exigenta care o cer unii invatatori are un scop sa-ti trimiti copilul la afterschool un venit in plus pt ei iar profesorii o mica pregatire in suplimentar ca sa-ti treaca copilul. Manualele nu sunt bune .. se lucreaza cu doua trei manuale auxiliare sau culegeri la care bineinteles au beneficii de la editura care le-a tiparit . Scola a devenit un mic bazar fotografi cu oferte de poze si filmari la serbari antrenori de sporturi cu bani , distribuitori de reviste ,etc,. etc ....

    Raportează
  • postat de alexx Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 19:24 Link la comentariu
    0
    7

    Cauzele sunt multiple: incompetenţa şefilor din minister, nepregătirea psiho-didactică a neaveniţilor autori de manuale, lipsa de pregătire psihologică a cadrelor didactice (câte ore de psihologia copilului, ore de practică?), goana multor părinţi care apreciază calităţile unui cadru didactic după CANTITATEA temelor, modul de admitere în treptele superioare ale învăţământului... Toate, parcă concertat, frânează pasiunea oricărui copil. Nebunia temelor nesfârşite a ajuns peste limitele celor mai mulţi elevi. NU multe, ci MULT! MULT în sensul de selectarea esenţialului.
    Generalizarea frecventării liceului şi modul de admitere în facultăţi sunt demolatorii satanici ai calităţii învăţământului românesc. Temele pot fi în cantitate mare ACOLO unde elevul are atracţie, capacitate, perspectivă. In rest, motiv de scos ochii.

    Raportează
  • postat de Sa facem lucrurile sa functioneze Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 16:40 Link la comentariu
    1
    3

    De vina este sistemul de rahat , bazat pe admiterea la liceu sau facultate pe baza mediei ! Sa se revina la sistemul infinit mai corect de examen scris si se va termina cu tot acest cosmar ! Atunci poti sa te pregatesti numai la obiectele la care vei da examen , mult mai bine . Trasu la medie , nu e decat un mod de a perpetua spaga in invatamant ! Ce vina are un elev ca nu este destoinic la desen , la sport , muzica , etc. Nu-l pui in inferioritate pe un astfel de elev ? Poate el exceleaza in schimb la alte obiecte . In SUA am inteles ca sunt psihologi in scoala care studiaza profilul elevilor si-i informeaza pe parinti,profesori ,ce cariera ar putea acestia sa urmeze . Cred ca Ministerul Invatamantului ar trebui sa urmareasca si pe profesorii care fac mai mult decat programa . Cine vrea mai mult sa se duca la Cercul de Mate , Fizica , Muzica ,etc . Dar nu chinuiti pe toti elevii dintr-o clasa ! Astfel de cercuri existau prin anii 70 si aveau bune rezultate la olimpiade . Si sa se mai mareasca salariile profesorilor ...daca se doreste educatie de calitate . Am spus !

    Raportează
  • postat de CRETINITATE Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 16:22 Link la comentariu
    17
    3

    Ce cretinitate de articol. Foarte multi dintre elevi cand termina clasa a 4 nu stiu tabla inmultirii si sa scrie corect si noi vorbim sa nu mai avem teme pentru acasa? Aloo.... ce vorbim aici? Vrem sa fim o tara de imbecili?
    Nivelul elevilor este dezastruos la obiectele de examen tocmai pentru ca nu se fac temele pentru acasa.
    Sa zicem ca prin absurd li se da foarte mult. Nu cred ca asta impiedica un elev sa-si faca macar un sfert sau jumate din tema aia multa data de profesor. Dar ei stau numai afara, cluburi, discoteci tot weekendul si toate dupa amiaza si apoi vor sa aiba note mari la examene. Autoarea articolului probabil a fost o eleva cel mult mediocra , altfel nu vad cum cineva ar putea scrie asa prostie de articol. Si mai e cineva care scrie ca are baiatul in clasa a 2 la scoala 29? Nu mai exista si alte scoli daca i se dau teme multe? Vrem la scoli de fite, dar sa fie si usor daca se poate.

    Raportează
  • postat de AURA Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 14:25 Link la comentariu
    2
    5

    Asa este materia este foarte incarcata si inutila. De ce un elev de clasa a X a la un profil real mate-info trebuie sa studieze obligatoriu muzica si desenul artistic? Aceste discipline trebuie bagate la liceele de arta, nu la colegii cu profil real. De ce atata incarcatura? Cum sa mai aiba timp elevul respectiv sa se pregateasca la disciplinele de profil? Este o tampenie. Ministrul Educatiei nu vede aceste aspecte, anomalii?
    La clasa a X- a sunt peste 16 discipline. Oare cum sa faci fata la toate, cand fiecare profesor ridica pretentii la obiectul lui? Cine are curajul dintre parinti saridice aceasta problema ? Nimeni, deoarece traiesc cu teama ca poate inrautati situatia copilului lor si profesorii se pot razbuna pe elevi.

    Raportează
  • postat de AURA Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 14:21 Link la comentariu
    1
    4

    Asa este materia este foarte incarcata si inutila. De ce un elev de clasa a X a la un profil real mate-info trebuie sa studieze obligatoriu muzica si desenul artistic? Aceste discipline trebuie bagate la liceele de arta, nu la colegii cu profil real. De ce atata incarcatura? Cum sa mai aiba timp elevul respectiv sa se pregateasca la disciplinele de profil? Este o tampenie. Ministrul Educatiei nu vede aceste aspecte, anomalii?
    La clasa a X- a sunt peste 16 discipline. Oare cum sa faci fata la toate, cand fiecare profesor ridica pretentii la obiectul lui? Cine are curajul dintre parinti saridice aceasta problema ? Nimeni, deoarece traiesc cu teama ca poate inrautati situatia copilului lor si profesorii se pot razbuna pe elevi.

    Raportează
  • postat de AURA Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 14:20 Link la comentariu
    1
    4

    Asa este materia este foarte incarcata si inutila. De ce un elev de clasa a X a la un profil real mate-info trebuie sa studieze obligatoriu muzica si desenul artistic? Aceste discipline trebuie bagate la liceele de arta, nu la colegii cu profil real. De ce atata incarcatura? Cum sa mai aiba timp elevul respectiv sa se pregateasca la disciplinele de profil? Este o tampenie. Ministrul Educatiei nu vede aceste aspecte, anomalii?
    La clasa a X- a sunt peste 16 discipline. Oare cum sa faci fata la toate, cand fiecare profesor ridica pretentii la obiectul lui? Cine are curajul dintre parinti saridice aceasta problema ? Nimeni, deoarece traiesc cu teama ca poate inrautati situatia copilului lor si profesorii se pot razbuna pe elevi.

    Raportează
  • postat de AURA Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 14:19 Link la comentariu
    1
    3

    Asa este materia este foarte incarcata si inutila. De ce un elev de clasa a X a la un profil real mate-info trebuie sa studieze obligatoriu muzica si desenul artistic? Aceste discipline trebuie bagate la liceele de arta, nu la colegii cu profil real. De ce atata incarcatura? Cum sa mai aiba timp elevul respectiv sa se pregateasca la disciplinele de profil? Este o tampenie. Ministrul Educatiei nu vede aceste aspecte, anomalii?
    La clasa a X- a sunt peste 16 discipline. Oare cum sa faci fata la toate, cand fiecare profesor ridica pretentii la obiectul lui? Cine are curajul dintre parinti saridice aceasta problema ? Nimeni, deoarece traiesc cu teama ca poate inrautati situatia copilului lor si profesorii se pot razbuna pe elevi.

    Raportează
  • postat de Profesor Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 14:01 Link la comentariu
    0
    10

    Da, problema este reala, insa solutia nu trebuie gasita "in stil romanesc", adica sa nu se mai dea nicio tema. Nu trebuie sa dam dintr-o extrema in alta.
    Trebuie date teme, si chiar consistente, la obiectele principale ale profilului, cele la care da elevul examen, si mai putin spre deloc la cele secundare.
    Daca elevul invata la profilul matematica-informatica, de exemplu, nu trebuie sa ne luam de faptul ca are 10-15 probleme la matematica, ba e chiar necesar si indicat pentru fixarea materiei. Dar, sa fie lasat mai usor, nu il incarcam si cu o lectie de 5 pagini la biologie, una de 4 la istorie, il mai ascultam la biologie si din toata materia, si ii mai cerem si un eseu la filosofie. Ca daca facem asa, el va prefera sa toceasca la biologie si istorie, ca acolo ia 3 daca i se pune o intrebare si nu stie, si nu-si va mai face tema la matematica, aici existand mereu scuza facila "nu am inteles, nu am stiut sa fac". Si uite asa in loc sa iba timp sa se concentreze pe tema la matematica, el toceste la alte obiecte, iar la sfarsit se va gasi in situatia de a fi pe marginea prapastiei referitor la promovarea probei de matematica, care este obligatorie.

    Raportează
  • postat de romania quo vadis? Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 13:39 Link la comentariu
    7
    5

    domnilor,nu stresati copiii,ca si-asa,sunt vai, mama lor.
    lasati-i sa asculte manele,si sa stea la tv la can-can show+ eroticoane,pe cei mici lasati-i
    la desene animate caci isi vor imbogati vocabularul(prostule,idiotule)iar cand merg la scoala indemnatii bland sa jigneasca profesorii. ganditi-va totusi ce reprezenta inainte profesorul,ca institutie,si ca model de conduita civilizata.pe urma acestor comportamente s-a construit societatea in romania alta decat ceea ce a rasarit dupa 89,din pacate.important e sa fie obisnuiti cu munca cinstita nu cu buchetul de flori si parfumul adus la sf,anului,ca in :D-l GOE. Intr-o societate fara principii,care va sa zica ,ca nu le are

    Raportează
  • postat de profesor Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 11:48 Link la comentariu
    0
    12

    Programa scolara este mult mai lejera decat acu 10 ani, nu e cazul sa o schimbe. Doar ca profesorii de la oras nu o respecta, si dau mereu in plus. Poate e si vina parintilor care de cativa ani tot vor mai mult si mai mult si atunci si profesorii dau mai mult . Adevarul e pe undeva, nu il cunosc eu. Stiu doar ca profesoara de engleza a unei fetite de clasa a 3a face cu ei dupa manuale comandate (deci nu cele din sistem) si acestea sunt peste programa scolara, ajungand sa faca cu ei materie de clasa a 4a/5a la clasa a 3a. Dupa doi ani de optional engleza,poate o fi normal sa ridici stafeta, dar parca nici la optionalul ala nu poti face gramatica de baza a clasei a 3a,cand ei abia stiu sa scrie. La Liceele gen LVA(unde se face engleza pe paine) nu faci fata daca nu provii probabil dintr-un astfel de sistem de incalecare a materiei.
    Eu sunt profesor in rural, si urmaresc,pe cat posibil rograma scoala. Pe cat posibil pentru ca aici copiii nu stau cot la cot cu parintii sa faca teme, ba mai au cate ceva de facut prin casa si nu apuca sa invete sau sa-si faca temele cum ar trebui. Nici asa nu e normal. Dar va spun din proprie experienta ca programa scolara nu e deloc stufoasa,cel putin la engleza este lejera incat in fiecare an de primara si gimnaziu sa invete 2-3 chestiuni principale si dificile de gramatica, timp destul pentru a le aprofunda-daca exista si implicarea elevului.

    Vina e a colegilor mei de la oras care dau teme cu duiumul de parca a doua zi copilul ar avea numai materia lor de pregatit. Cand ai 10 exercitii la romana, 10 probleme la mate, lectie la istorie, lucrare la tehnologie si proiect la biologie de facut pentru a doua zi de exemplu, nu-ti ajung nici orele din noapte!
    Parintii de ce nu iau atitudine? La sedinte, la Consiliul Parintilor, la Consiliul de Administratie? Ca atunci cand ii chemi la sedinte, o dau din colt in colt. Cand ii chemi sa faca parte din Consiliul Parintilor, pentru a avea un cuvant de spus mai puternic, iar o dau din colt in colt. Nu luati nici o masura, apucativa de lectii atunci!

    Raportează
  • postat de Alexia Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 11:17 Link la comentariu
    0
    9

    Am baietelul in clasa a II-a, la scoala 29. Nu stiu cum e la alte scoli dar noi facem teme 3-4 ore pe zi si nu mi se pare deloc normal. Sunt epuizati, stresati si nu-si doresc decat o zi libera, in care sa nu trebuiasca sa faca nici un fel de teme. La scoala se merge pe principiul repede-inainte, nu ai inteles, treaba ta, poate au timp tata si mama sa-ti explice ce si cum acasa. Nu sunt teme pentru copii cat sunt pentru parinti. Multe din exercitiile din culegeri (din manuale nu lucram, ca sunt depasite, asa au zis d-nele invatatoare) au cerinte alambicate de nu mai intelege copilul nici cu ce sa inceapa. Ne-am saturat!
    Un alt lucru grav e ca sunt foarte multi parinti prinsi in aceasta asa-zisa cursa de genul cat mai mult si cat mai repede. Poti auzi destui parinti spunand: sa faca, sa lucreze ceva tot timpul, o secunda sa nu-l vad ca sta degeaba! In conditiile astea, e greu de zis unde incepe problema cu adevarat in educatia romaneasca si cum o putem rezolva in beneficiul copiilor nostri.

    Raportează
  • postat de Alina Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 10:38 Link la comentariu
    0
    5

    Programa scolara trebuie revizuita si numarul de materii trebuie redus drastic.Un elev de clasa a 8-a are nu mai putin de 14 materii de studiu .Daca tinem seama ca notele primite in anii de gimnaziu conteaza in proportie de 50% la media de admitere in liceu, avem tabloul perfect al stresului inutil in goana dupa note si, implicit al non sensului unui astfel de sistem .In tarile catre care tragem cu ochiul, se studiaza 4 materii obligatorii si eventual inca 2 la alegere, in functie de profil.Pentru materiile obligatorii alese spre studiu de elevi in functie de domeniul pentru care doreste sa se pregateasca in viata, volumul de informatii, activitatile in laboratoare, vizitele tematice si chiar contactul direct cu domeniul respectiv, vin sa asigure o pregatire specializata temeinica.Noi ii chinuim degeaba pe copii, cu materii de umplutura, pentru ca tot felul de profesori sa aiba obiectul muncii.Scoala romaneasca e un sir nesfarsit de compromisuri, pregateste someri nu profesionisti.Pacat de munca, timpul si banii irositi !

    Raportează
  • postat de Ion Sâmbătă, 27 Octombrie 2012 10:19 Link la comentariu
    8
    5

    Da , da, hai sa scoatem temele, asta mai lipsea, si asa doar 50% din elevi promoveaza BAC-ul...
    Daca nu mai dam teme pentru acasa o sa mai treaca...10%??
    Ce cretinatate de articol...
    De dat se dau, dar cati si le fac, mai ales corect? Hai sa fim seriosi.
    Tema pentru acasa este esentiala pentru reusita scolara.
    Ce era bine sa spuneti e altceva: nu sa se scoata temele de tot, ci sa se scoata acele teme de la obiectele secundare, care nu tin de profilul elevului. Daca elevul e la matematica-informatica, atunci, intr-a 12-a, nu-i mai dai eseuri la filosofie, il lasi sa se pregateasca la obiectele de examen.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.