Strada distrugătoare de maşini: Gropile de pe Basarabiei îi trimit pe şoferii gălăţeni direct în service

Strada distrugătoare de maşini: Gropile de pe Basarabiei îi trimit pe şoferii gălăţeni direct în service
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După câteva treceri pe tronsonul dintre Domnească şi Coşbuc, vizita la un mecanic auto devine o necesitate


În ultimul timp, a devenit o adevărată aventură pentru şoferi să intre cu maşinile pe strada Basarabiei, în special pe tronsonul cuprins între Strada Domnească şi Bulevardul George Coşbuc. Este greu de spus dacă respectiva stradă are peste 1.000 de gropi sau dacă pur şi simplu este o groapă în sine.
După ce treci de câteva ori pe Basarabiei, este neapărat necesar să îi faci şi o vizită mecanicului auto, nu de alta, dar sigur vei avea nevoie să îţi schimbi piesele ce ţin de trenul de rulare şi de direcţia maşinii. Nota de plată poate fi una destul de piperată, în funcţie de marca maşinii, şi poate ajunge de la câteva sute până la câteva mii de lei.
În urma unei postări pe Facebook, am aflat că destul de mulţi gălăţeni au fost nevoiţi să apeleze la mecanic după acest tip de excursie urbană. "Eu trec zilnic pe Basarabiei cu maşina de la firmă şi mă doare sufletul, la cum este strada. Am reparat bucşăraia acum două luni şi a început să troncăne iar .Suntem bătaia de joc a autorităţilor, care  nu ştiu decât  să ia bani pe impozite, dar nu fac nimic pentu oraş", a comentat Gigi Răducu. "1.100 RON... reparaţii survenite exclusiv în urma frecventării zilnice a acestei străzi minunate", a spus şi Alex Dorin.
Din păcate, şoferii gălăţeni vor trebui să mai îndure destul de multă vreme coşmarul traficului de pe această stradă, care de altfel este considerată a fi una dintre principalele artere ale oraşului. Potrivit Primăriei, lucrările ar trebui să înceapă peste câteva luni. "Este posibil ca din toamnă să înceapă reabilitarea respectivului tronson. Oricum, probabil că lucrarea va începe concomitent cu reabilitarea străzii Traian", a explicat Mihai Costache, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi.
Până la reabilitarea străzii, însă, dacă vor să-şi mai recupereze ceva din pagube, şoferii trebuie să strângă facturile eliberate de service-uri, pentru ca ulterior să acţioneze în instanţă Primăria.

Citit 2680 ori Ultima modificare Luni, 29 Iulie 2013 17:40

16 comentarii

  • postat de Adrian G
    Marți, 13 August 2013 17:34
    5.13.208.***
    va salut,
    eu locuiesc in apropiere de Basarabiei si revin si eu cu precizarea ca pe langa tranvaie care sunt destul de deranjante nu va pot spune cum face casa cand galopeaza cate un camion, TIR, si tot ce e mare de tonaj.
    din cate stiu si vad sunt indicatoare cu interzis peste 3,5T, dar cu mare nesimtire aici se circula ca in codru cu TIR-ul.
    ce sa ma mai mir, ca politia sta la umbra sub copaci si pandesc trecerile de pietoni.. au alte preocupari.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Joi, 01 August 2013 12:26
    5.13.161.***
    Mai, nu-i mai jigniti pe cei care propun scoaterea tramvaielor. Au si ei dreptatea lor!
    Da, daca s-ar introduce in Galati peste noapte sine moderne si vagoane moderne, din alea care merg atat de lin ca abia le auzi, ar fi o chestie. Dar ganditi-va cat ar costa asta! Ce avem acum, linii vechi si vagoane preistorice, lasa mult de dorit. E doar o chestie de noroc extraordinar sau pricepere a celor care le conduc ca inca nu a deraiat niciunul pe undeva!!
    Si nu poti sa nu iei in considerare si faptul ca garniturile greioaie, vechi, uzate folosite in prezent strica strazile!! Nu o mai dati in exagerare cu cocalarii cu BMW-uri, nu vrea nimeni sa "zboare" cu masina pe Basarabiei, dar acolo, oricat de incet ai merge, iti rupi masina in doua.
    Trebuie impacati toti, si cei care circula cu tramvaiul si cei care au masina. Ce, e asa o rusine sa ai o amarata de masina Logan si sa ai pretentia sa existe strazi pe care sa nu ti-o rupi in doua??
    Cel mai bine eu as zice in felul urmator: sa se faca un referendum, ceva, sa vedem daca locuitorii prefera aceste mijloace de transport al caror interior arata jalnic si in care le clantane dintii in gura! Sa vedem daca locuitorii strazilor pe unde trece tramvaiul si li se crapa casele le convine situatia! Trebuie sa analizam din punctul de vedere al tuturor, nu doar al unora care au ei niste pitici pe creier cu tramvaiele si cand le spui ca nu-s asa de bune incep sa te jigneasca ca la usa cortului. Asta de acum tinde a afectiune psihologica, fara suparare!
    Cu ce ar deranja un troleibuz pe Basarabiei de exemplu? De altfel pe Traian din cate am vazut s-a scos linia de tramvai si se vor pune troleibuze, foarte bine!
    S-au dat variante, daca doar astupi gropile pe Basarabiei, in 6 luni apar la loc. Daca e sa scoti toata linia si sa pui alta, e cheltuiala serioasa. Plus ca daca tii tot actualele rable de vagoane, vor deregla linia si se va ajunge la aceleasi gropi! Deci trebuie sa iei si garnituri noi. De unde atata cheltuiala? Nu mai bine scoti liniile, asfaltezi frumos si pui troleibuz? tot mijloc de transport electric si nepoluant, cu ce se deosebeste de tramvai? Prin faptul ca are cauciucuri?
    Si las-o moarta cu circulatia pe timp de iarna, cand e gheata pe sine nu merge nici mama tramvaiului. Cum sa te incumeti sa te cobori la vale pe panta aia cu un tramvai? Pe troleu de bine de rau mai pui lanturi, etc, dar tramvaiul, cu ce-l mai opresti?
    Hai sa iesim din universul de mecanic in CSG!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tot eu
    Miercuri, 31 Iulie 2013 16:46
    92.82.252.***
    ,,Cineva",....meriti sa traiesti in cocina vericule...Pe bune! Toti cocalarii si manelistii cu masini bengoase (nu toti care au masini de lux sunt manelisti, cocalari sau bizoni) asta ii deranjeaza: liniile de tramvai! Asta este...peunii i-afatat ma-sa in ,,biemvieu" si ii trateaza pe ceilalti care merg cu tramvaiul ca pe niste paduchi!!! Dar uitaca adevaratii paduchi sunt taman ei!!! Ar fi extraordinardaca PADUCHII ar disparea din peisaj si-atunci sa vezi civilizatie si fara provocari din partea lor! Cadoar ei suntcei care provoaca a discutii fara rost!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Onofrei Sergiu-Gabriel
    Miercuri, 31 Iulie 2013 15:34
    92.82.252.***
    Pentru stimabilul care a postat uzand de numele meu, dar cu IP: 5.13.162.14 !
    Tipule, nu sunt vatman! Lucrez in CSG si ma gasesti la UOR, Sectia Turnarea Continua-1, sector Mecanic-zi. Stimate domn!! Nu trebuie sa fii vatman ca sa sustii un mijloc de transport electric, ECOLOGIC si civilizat fara sa stanjeneasca circulatia auto! Si eu sunt sofer si posed ,,un faras" de Dacia-1300 din 1970 si cunosc fiecare ungher al Galatiului!! Si da ...sunt sigur ca nu dispare acest mijloc de transport in comun caci daca ai gandi putin, adu-ti aminte de iernile cu viscol! Autobuze=MOARTE, troacele de maxi-taxi=MOARTE, troleibuzele=MOARTE....in schimb de bine de rau,...tramvaiele MERGEAU! Sunt 3 pluguri de tonaj care desi vechi, din anii '70, sunt eficiente in degajarea sinelor de rulare si fac fata cu brio iernilor capricioase. Stiu astea deoarece ca pasionat am avut ocazia sa vizitez depourile din Galati si din Romania in mare parte! Si nu este numai cazul Galatiului. Timisoara de exemplu sau Iasiul care au o retea de tramvai foarte dezvoltata se descurca foarte bine iarna pe nameti,cand restul mijloacelor de transport sunt blocate!! Sa stii ca un vehicul pe pneuri nu este asa eficient ca un vehicul feroviar! Dar in fine....
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cineva
    Miercuri, 31 Iulie 2013 15:22
    86.127.208.***
    Tramvaiele trebuiau scoase de mult timp. Nu au ce cauta in acest oras. Se pot pune troleibuze, poluare fonica minima, fata de o mizrie de tramvai vechi de 50 de ani. Nu mai strica strazile, casele oamenilor etc etc. Ganditi-va numai la blvd Siderurgistilor fara linii de tramvai si cu o banda in plus pt circularie. Ar fi ceva extraordinar.
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Onofrei Sergiulica
    Miercuri, 31 Iulie 2013 12:37
    5.13.162.***
    Eu cred ca un om civilizat nu-si expune argumentele la modul in care o faci tu.
    Crezi ca esti mai convingator daca jignesti si "tipi" virtual??
    Era doar o propunere, nu hotaraste nimeni aici daca se scot tramvaiele sau nu.
    Si daca se scot, ce atata mare tragedie?
    La modul in care ai reactionat, probabil singura explicatie e ca esti vatman pe vreunul si ti-ai simtit locul de munca amenintat.
    Nu e vorba de a merge cu bolizi pe acolo, cu orice masina mergi, o strici datorita gropilor. Si oricine are o minima inteligenta recunoaste ca halul in care arata strada se dovdeste circulatiei tramvaielor!
    De, cati nu s-au plans ca le sunt afectate si daramate casele din cauza circulatiei, dar ce vrei de la un vatman suburban, el se gandeste doar la locul sau de munca.
    Asta e hal de oras european, cu asa strada cum e Basarabiei? Cine vine isi pune mainile in cap!
    LA fel cu, s-au scos pe Traian liniile de tramvai, cum s-au scos pe o buna bucata din Cosbuc si nu a murit nimeni, se pot scoate si aici.
    Cel mai mult m-a distrat modul in care inchei mesajul ca "tramvaiele vor ramane", de parca tu esti cel care decide.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gogu
    Marți, 30 Iulie 2013 22:46
    5.13.152.***
    eu zic sa refak acest tronson tot celebra firma vega!
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Onofrei Sergiu Gabriel
    Marți, 30 Iulie 2013 22:26
    79.116.103.***
    Bai exaltatule, care debordezi de inteligenta.
    Litera "N" este langa litera "M" pe tastatura, agariciule! Am mai scris cuvantul tramvai de mai multe ori corect, deci prostul esti tu!
    Lasa-ne ma cu tramvaiele tale, ca lumea nu se reduce la tramvaie.
    Ramai la conditia ta de sofer amarat la Transurb sau unde esti, nu te mai umfla in pene atat!
    Nu te vezi ce limbaj de dereglat mintal ai??
    Lasa-ne cu rablele tale de tramvaie. Alea-s tramvaie ce-avem noi? Sunt niste harburi vechi de 40 de ani pe care occidentul, in loc sa le duca la fier vechi, ni le-a vandut noua.
    Lasa-ne si cu San Francisco. Da, in lume s-au construit si cladiri de 50 de etaje pe sol ca la Galati, dar noi nu avem bani de asa ceva! Si nici nevoie!
    Ma, pe voi cand va angajeaza sa conduceti un mijloc de transport, nu va testeaza psihologic? Baga toti nebunii asa, ca tine??
    0
    0
    Raportează
  • postat de un idiot care plateste taxe
    Marți, 30 Iulie 2013 18:54
    5.13.214.***
    @Nea Ion -
    La San Fracisco este loess de tip A. Mamaq si ce tramwaie au!
    @Geo -
    Sper ca numele Dvs. nu are nici o legatura cu specialitatea GEOTEHNICA.
    Sper ca data viitoare o sa respectati Gramatica Romana.

    Nu inteleg de ce nu pricepeti ca Sefii se stofoaca doar sa-si mai faca rost de ceva tain! Cum adica Managerul distrugerii Otelului nu are nici o vina? Noi, galatenii ,l-am ales, sa ne asigure locuri de munca, sa ajute urbea, iar el da banii aiurea, altora in afara de galateni. Iaca asa creste nr. somerilor la noi in timp ce popandai de bucale sau iasi, TOTAL CU PLUTA PENTRU FUNCTIILE LOR, au niste salarii de te doare mintea. No problem. Dar ce fac pentru GALATENI?.
    0
    0
    Raportează
  • postat de costi
    Marți, 30 Iulie 2013 18:20
    82.208.163.***
    Eu merg pe liniile de tramvai. Deocamdata nu am taiat niciun cauciuc
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Marți, 30 Iulie 2013 18:14
    79.116.103.***
    Ce va dati ma de ceasul mortii atata? Solutia pentru strada Basarabiei intre Domneasca-Cosbuc e una singura: DESFIINTAREA LINIEI DE TRAMVAI!
    Stiu ca o sa ma injure unii, dar pur si simplu asta e situatia. Halul in care arata strada se datoreaza in proportie de 95% circulatiei tranvaielor, a tasarii si a vibratiilor produse de aceastea!! Daca acum 15 ani cand s-a reparat acest tronson s-ar fi renuntat la tramvaie, mai mult ca sigur strada ar fi aratat infinit mai bine! In loc de tramvaie se pot pune troleibuze, daca e chestie de poluare, etc.
    din pacate nu se intelege, si pe "Axa" Otelarilor-Frunzei s-a reabilitat lasand liniile de tramvai. Una la mana ca s-au bagat bani seriosi in schimbarea si instalarea lor cu unele noi, doi la mana, in 5 ani de zile o sa vedeti in jurul lor aceleasi gropi pe care le avem pe Basarabiei! Ce 5 ani de zile, deja de la primvara, dupa dezghet vor apare primele fisuri, sunt gata sa pariez!!!
    Strada Basarabiei este pe un sol slab, nepotrivit circulatiei tramvaielor! Pentru cine a fost prezent in timpul lucrarilor din '97-2000, acolo e loess, "lut galben", se va tasa indiferent ce fel de linii se pun.
    Singura solutie viabila daca nu vrem sa bagam bani in reabilitare si peste 5 ani sa arate la fel, este desfiintarea liniilor de tramvai si inlocuirea cu troleibuze!
    Nu stiu de ce nu s-a facut asta de Durbaca, MAI ALES ca zona este periculoasa pentru tramvaie, ce-i drept in ultimul nu au fost incidente, dar galatenii vechi stiu ca acolo au deraiat cateva tramvaie si au murit oameni cu ani in urma!
    Ar fi bine ca autoritatile sa gandeasca putin si sa nu bage bani in schimbarea liniilor. Ele trebuie desfiintate si cu banii de schimbare a liniei se pot cumpara troleibuze.
    0
    0
    Raportează
  • postat de GEO
    Marți, 30 Iulie 2013 15:47
    92.80.136.***
    Primarul nu poate sa le faca nimic asa zisilor constructori ca de fapt majoritatea celor care repara strazi au alte calificati respectiv croitori sau frizeri dar practica meseria asta de constructor ca iese banu mai ales din fondurile UE iar acesti bani o mare parte merg la cei care organizeaza licitatia pe lucrare respectiv primarie si apoi sunt impartiti consilierilor nu observati in ce fel se lucreaza cind este vorba de banul public ex;in bariera traian de o luna a inceput doar organizarea de santier pentru repararea str traian scos linia de tranvai stilpii copacii etc da oare cit o sa dureze reparatia strazi asta se intimpla cu banul public cind este vorba de banul investitorului privat lucrurile stau altfel ex; pe srt George Cosbuc ca a bulevard cum arata nu are cum sa fie a inceput lucrarea unei constructii ce ar vrea sa fie maal in doua luni au ras tot iscl-ul si a inceput si consrtuctia concluzia o putem trage cu totii Banii publici din contributia oricarui galatean se duc la citiva smecheri pe care cica iam votat Cred ca singurul lucru a ramas ca opinia publica cetateanul Galatean sa sesizeze comisia Europeana daca sunt bani de la UE daca nu ar trebui DNAul s-asi faca treaba ORICE LUCRARE TREBUIE SA AIBA GARANTIE
    0
    0
    Raportează
  • postat de un idiot care plateste taxe
    Marți, 30 Iulie 2013 15:39
    5.13.214.***
    De 5 (CINCI) ANI galatenii suporta tampenia facuta in urma cu 15 ani acolo, pe acel tronson.

    Daca ICMRSG-ul, pe baza legislatiei in vigoare de atunci, i-a permis Tov. Dir. IUGCG -Durbaca sa-si plateasca soferii cu acord (trimitand utilajele cu combustibilul minim necesar ajungerii la punctul de lucru, acolo isi dadeau duhul daca santierul nu alimenta, acel combustibil era minus in salariile muncitorilor PENTRU CA UTILAJELE TREBUIAU PLATITE 100% (FARA CONTRIBUTIA BENEFICIARULUI SPUNEA LEGEA)), scotand "birocratii si mecanicii sa pliveasca buruienile si sa dea cu var pomii - HA: uite ce mare gospodar", a sosit vremea sa-si plateasca unele datorii pe banii galatenilor.

    Asa ca a dispus, contrar punctului de vedere al Proiectantului, sa execute lucrarile de suprastructura ICMRSG-ul.

    Daca faceau asa ceva in Combinat, intrau cu totii in PUSCARIE.

    Gaurile au inceput sa apara INAINTE DE RECEPTIE.
    Au fost validate de tov. Sef. IGSIC ing. Rotariu.

    Pana astazi au mai fost vre-o trei comisii (am participat la ele).
    Durbaca, Dumitru, Rotariu vin din gasca ICMRSG+IUGCG+ banii de la noile locuri de munca ale directorilor.

    Alta nazdravanie a gastii a fost realizarea colectorului de deviere-eliberare de sarcini pentru triunghiul necesar KauflandII.
    Cum a venit actuala administratie, Tov. Rotariu a devenit "pistolarul" managerului devalizatei FC Otelul.

    Cam acum un an s-a anuntat cu surle si trambite "marele control" realizat de acea fosila.

    Cum declara tov. Savel Rotariu? - Sa vina DNA-ul, DIICOT-ul, INTERPOLUL, - ca vom rezolva problema.

    Dupa raportul meu, TOTUL S-A DOVEDIT UN MMMAAARRREEEE FFFFFFFFFFFAS.

    Eu (prin societatea de proiectare pe care o reprezint) nu am incasat nici un ban. Cat a primit fosila aia?

    Stiu. Va intrebati ce mama d... vrea asta fosila.
    1/ si din banii mei se imbogatesc niste nulitati si oportunisti;
    2/ si din banii mei si-a cumparat nevasta noului primar Olimpicul;
    3/ si din banii mei s-a platit proiectul pentru reabilitarea tronsonului in discutie (ca noi puteam) desi speram sa mai fim CONSULTATI MACAR SI SPECIALISTI din Galati, acolo unde a fost ales acest nou primar;
    4/ Intrucat nu am tinut ligheanul, nu stiu ce legatura exista intre ?citi-managerul? de' Bucale si fata tov.Primare' (de barfe nu am cunostinta);

    Dar (CA INGINER, SUNT IN RAZBOI CONTINUU CU ARHITECTII), 15 MARI ARHITECTI GALATENI, CU MULTE PREMII NATIONALE SI MULTE REALIZARI EXCEPTIONALE LA NOI - IN CONDITIILE OFERITE DE LEGISLATIA IN VIGOARE, put. Singura arhitecta capabila este fata lu' Piturca.

    La elice, in loc sa se dispuna realizarea restului de 24 de metri de reabilitare, s-a decis sa vina carcalaci de bucale care sa investigheze, sa analizeze, sa .... .
    Solutia viitorului ginere de primar: sa se decoperteze 6 metri in zona blocurilor P10-P9-Vega Dunare - Biserica.

    (Nici Secu-KGB-istii nu au reusit sa o darame in anii '50)

    Plagiez: In ce anume lume traim?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hans
    Marți, 30 Iulie 2013 14:35
    193.169.6.***
    Bine ati venit in ...noul galati...Si nu va mai vaitati ca va distrugeti rablele ca si asa nu fac 2 bani....Doar v-am zis la alegeri sa ma alegeti pe mine ca va fac client fideluta la servicesuri...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cineva
    Marți, 30 Iulie 2013 10:51
    86.127.208.***
    Dar de bucata noua facuta pe fonduri europene nu ziceti nimic? Este o bataie de joc. Portiunile dintre betonul liniilor de tramvai si asfalt au aparut numai gropi, care cresc de la o zi la alta. Betonul est spart. Sunt gropi in jurul canalizarilor. Pe o portiune pe mijlocul asfaltului au aparut crapaturi pe distante consistente. Este o bataie de joc. O strada terminata acum 2 ani de zile arata jalnic. Nu stiu cum cei din primarie accepta sa fie regulati in halul asta de constructor. Pacat ca cei de la UE nu se sesizeaza in acest sens. Sigur le-ar cere banii inapoi pe acea mizerie. Incredibil in ce oras traim. Acceptam sa fim bataia de joc a unor smecheri. Domnule Primar Stan, luati atitudine. sunteti alesul cetatenilor. Ascultati si ce spunem noi. V-am votat si avem steptari de la dvs.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Eu
    Marți, 30 Iulie 2013 09:29
    86.127.215.***
    V-ati trezit si voi acum sa redactati un ariticol despre acest lucru cand o puteati face de la inceput de an, si sa mai faceti niste sapaturi sa aflati si alte detalii, ca poate pana acum era reparata.
    Daca peste cateva luni se apuca de ea inseamna ca la iarna o sa fie inchisa sau la fel de jalnica. Bine ca s-au apucat de asfaltat strazi mult mai bune.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.