Opinia gălăţenilor: Tunelul pe sub Dunăre, mai ieftin decât podul

Opinia gălăţenilor: Tunelul pe sub Dunăre, mai ieftin decât podul
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Din datele prezentate până în prezent, podul peste Dunăre de la Calafat deja dat în folosinţă a costat circa 270 milioane euro. Se consideră că noul pod care se va construi la nord de Brăila va costa între 270 şi 300 milioane euro.

Noua propunere se referă la construirea a două subtraversări, una la Galaţi, care va face legătura cu nordul Dobrogei care în prezent se află ca într-un fund de sac din punct de vedere rutier, cu două fire de circulaţie în lungime de circa 2 km fiecare şi a doua subtraversare la Brăila, cu un singur fir de circulaţie care să facă legătura cu Insula Mare a Brăilei cu lungime tot de 2 km, dar cu circulaţie intermitentă, o oră dus, o oră întors.

Subtraversarea de la Galaţi va putea face parte din viitoarea centură inelară a Mării Negre sau eventual un racord important al acestei centuri.

Motivul pentru care am făcut această propunere este preţul scăzut al subtraversărilor, sunt tronsoane de linii de metrou din Bucureşti care costă 35 milioane euro pe km, inclusiv staţiile, iar la Sofia - Bulgaria, un km de linie de metrou, inclusiv staţiile costă 31 milioane euro. Fără staţii de metrou, un km de linie de metrou ar trebui să coste până în 30 milioane de euro.

Acoperitor, luăm în calcul 35 milioane de euro pe km. La Galaţi costul subtraversării ar costa 35x4 km, reprezentând două fire = 140 milioane de euro. La Brăila, costul subtraversării ar fi de 35x2 km = 70 milioane de euro.

Cumulat, cele două subtraversări ar costa 210 milioane euro, valoare mult mai mică în comparaţie cu preţul de cost al unui pod peste Dunăre de 270 milioane euro.

Cred că executarea unei subtraversări a Dunării la Brăila, care să facă legătura cu Insula Mare a Brăilei este necesară din motive economice şi turistice. Insula Mare a Brăilei este un mare bazin agricol şi poate deveni o zonă agroturistică de mare atracţie, luând în considerare existenţa în incintă a pitorescului Lac Blasova şi a salbei de sate aşezate pe lângă digul perimetral de protecţie.

În situaţia când se acceptă cele două subtraversări, la respectarea normelor tehnice de proiectare şi execuţie a acestui gen de lucrări, în plus să se stabilească cotele de intrare şi ieşire ale căilor de rulare a subtraversărilor la nivelul cotelor coronamentelor digurilor de apărare din dreptul fiecărei treceri în vederea protejării tunelurilor de eventuale inundaţii.

Opinia cuprinsă în acest articol aparţine în exclusivitate semnatarului şi nu implică în niciun fel redacţia.

Citit 1761 ori Ultima modificare Vineri, 13 Septembrie 2013 17:36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.