10.000 de gălăţeni fără identitate

10.000 de gălăţeni fără identitate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

La Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor – Consiliul Local Galaţi din strada Domnească (lângă Catedrală) e, zilnic, destulă animaţie. Mulţi gălăţeni, care au ceva probleme cu actele de identitate, vin aici pentru a intra în legalitate.

„Alţii, însă, aşa cum am aflat de la Mariana Palade (foto), şefa serviciului amintit, chiar dacă nu mai au acte de identitate sau le au, dar sunt expirate, nu se înghesuie să-şi rezolve problema. Numai în municipiul Galaţi, de exemplu, la sfârşitul lunii aprilie, erau 8.034 de persoane cu actele (cărţile de identitate) expirate. În acelaşi timp, în cele 21 de comune arondate Galaţiului (Braniştea, Costache Negri, Cuca, Cuza Vodă, Folteşti, Frumuşiţa, Fundeni, Independenţa, Nămoloasa, Pechea, Piscu, Rediu, Schela, Scânteieşti, Slobozia Conachi, Smârdan, Suhurlui, Tudor Vladimirescu, Tuluceşti, Vânători şi Şendreni) sunt alte 1.851 de persoane care au actele de identitate în neregulă. În total, deci, 9.885 de persoane”.

Nu e vorba numai de persoanele care au cărţile de identitate expirate, ci şi de copii care au împlinit deja 14 ani şi nu au venit să obţină documentele de identitate necesare.

La ghişee, program în fiecare zi în afară de vineri

Concluzia e una singură: toţi cetăţenii Galaţiului, inclusiv din localităţile amintite, trebuie să-şi verifice actele de identitate şi, în cazul în care acestea nu sunt în regulă, trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Comunitar Local de Evidenţă a Populaţiei pentru a intra în legalitate! Aici, programul de lucru cu publicul este următorul: în zilele de luni, marţi şi joi, între orele 8,30-16,00  şi în ziua de miercuri, între orele 8,30 – 16,00. 

Vinerea… vine moara la sac! Adică  lucrătorii serviciului se deplasează  la domiciliul unor persoane cu handicap, netransportabile etc.

Actele necesare

Lista cu  actele necesare pentru obţinerea unei cărţi de identitate o puteţi găsi la avizierul serviciului. Pentru toţi cetăţenii sunt necesare, în vederea eliberării cărţii de identitate, actele de spaţiu (pentru cei din mediul rural – adeverinţă de la primării), de stare civilă (certificate de naştere, de căsătorie), toate în copie, dar însoţite şi de originale, dovada achitării unei taxe în cuantum de şapte lei (se poate achita şi în incinta serviciului), timbru fiscal, cartea de identitate expirată (în copie şi cu originalul).

Doamna Mariana Palade ne-a mai informat că, numai de la începutul lunii februarie şi până acum, personalul serviciului pe care-l conduce a făcut 14 deplasări în comunele arondate amintite.

„Acolo, în acţiuni comune cu lucrătorii posturilor de poliţie, noi am preluat acte şi imagini de la localnici, la Galaţi le-am făcut actele de identitate pe care le-am şi eliberat ulterior. Evident, că şi în perioada următoare vom organiza astfel de acţiuni pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, pentru ca aceştia să intre în legalitate”.

În fine, cetăţenilor care au probleme de genul celor amintite, le reamintim că se apropie şi alegerile europarlamentare din acest an, un motiv în plus pentru a avea cărţile de identitate în regulă.

Citit 1226 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.