(FOTO) O fundaţie cu o misiune grea/ Familia de "împrumut" în luptă cu familia adevărata

(FOTO) O fundaţie cu o misiune grea/ Familia de "împrumut" în luptă cu familia adevărata
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Fundaţia Cuvânt Întrupat încearcă să-i dezveţe de educaţia primită în familiile aflate la limita subzistenţei, pentru a găsi drumul către şcoală şi către un viitor mai bun


Fundaţia Cuvântul Întrupat din Galaţi este un ONG care sprijină copiii nevoiaşi, aflaţi în situaţii de risc, proveniţi din familii cu probleme să înveţe ce este bine în societate şi să nu renunţe la şcoală pentru a avea un viitor. Conform spuselor Ancăi-Aurora Chiosea, acţiunile derulate de Fundaţie dau rezultate şi tot mai mulţi copii care beneficiază de sprijin din partea ONG-ului. Copiii participă la tabere de vară, învaţă să practice diferite sporturi, participă la diferite petreceri şi serbări, primesc consiliere şi sprijin – învaţă să îşi rezolve temele, să fie respectuoşi, să fie oameni serioşi în comunitate. „Suntem un grup de oameni care, prin cuvinte şi fapte, promovăm responsabilitatea şi implicarea personală şi credem că o lume mai bună începe cu schimbarea inimii fiecăruia dintre noi. Aici lucrăm şi sărbătorim alături de copii, stăm la aceeaşi masă, ne jucăm şi studiem cot la cot, învăţăm şi creştem împreună”, ne-a explicat Anca-Aurora Chiosea, purtătorul de cuvânt al Fundaţiei Cuvântul Întrupat.

Aceasta susţine că au fost şi situaţii mai triste - cu toate că au avut parte de îndrumare şi consiliere, sunt copii care în continuare cerşesc, sunt exploataţi ca surse de venit, sunt neglijaţi de familie, abuzaţi fizic şi emoţional. Unii dintre ei s-au retras din program din motive diferite, iar membrii Fundaţiei încearcă să pătrundă acolo unde copiii sunt în astfel de pericole. 

Rezultatele nu întârzie să apară

Dar fundaţia se laudă şi cu reuşite: „Monica vine dintr-o familie disfuncţională. Este în clasa a III-a şi are multe de recuperat la învăţătură. În familia ei, nu a fost niciodată încurajată să meargă la şcoală, iar pe educaţie nu se pune niciun preţ. Dacă nu ar merge la şcoală, ea ar trebui să contribuie la veniturile familiei care-şi câştigă traiul din adunatul bidoanelor din plastic din containerele oraşului. Alege să înveţe şi a început să îi placă tot mai mult. Îl avem şi pe Claudiu, care are nouă ani şi este în clasa I. De la familie, de la celelalte persoane cu care locuieşte, de la prietenii de pe stradă ştie că nu are niciun sens să mergi la şcoală. Că să fii „şmecher” e tot ce contează cu adevărat. Să ştii să baţi, să te distrezi, să ştii să faci uşor rost de bani – prin cerşit, prostituţie etc. Venind la Centru şi mergând la şcoală, ne bucurăm să vedem că este departe de aceste influenţe, chiar dacă doar pentru câteva ore. Sperăm în consecvenţă şi sperăm să descopere plăcerea de a merge la şcoală, de a învăţa şi de a alege un alt drum decât cel pe care merg cei din familia lui. Mai este şi Dorina, care a finalizat liceul în 2013. Puţini dintre fraţii ei au terminat şcoala generală. În ultimii ani, a activat ca voluntar la Centrul „La Vale”, unde ajuta copiii mici la lecţii. Se pricepe foarte bine să facă asta, pentru că are răbdare, dragoste de copii şi, mai ales, ştie cum e să ai nevoie de ajutor. Către sfârşitul verii şi-a găsit şi primul ei loc de muncă. Are prieteni dragi şi e hotărâtă să studieze în continuare şi să crească în bunătate şi frumuseţe sufletească”, ne-a spus Anca-Aurora Chiosea.

CITEŞTE ŞI: Campania VL "Lada de zestre"/ Împletitorul de coşuri de pe Valea Horincei din Cavadineşti (FOTO)

Susţinerea şi activităţile fundaţiei sunt oferite prin intermediul Centrului Comunitar „La Vale” din Galaţi, Centrul de Zi „Fluture” din comuna „Tudor Vladimirescu”, Clubul săptămânal pentru copii „Comori ascunse”, Clubul pentru adolescenţi „La Topa”, tabără de vară, educaţie pentru părinţi şi asistenţă socială.

Jocuri pentru toţi copiii

„Ne străduim să păstrăm un echilibru în toate activităţile noastre, astfel încât copiii să beneficieze de tot ce e mai bun din partea noastră. Spre exemplu, în viziunea multor părinţi sau educatori, cel mai potrivit ar fi ca un copil să se joace doar dacă şi-a terminat de scris lecţiile. În principiu, aşa ar fi corect. Însă noi ţinem cont de fiecare copil şi de tot ceea ce înseamnă el. Poate nu a fost niciodată la grădiniţă, poate nici acasă şi nici la şcoală nu este sprijinit prea mult, ceea ce duce la serioase rămâneri în urmă, la lacune în învăţătură. Mulţi copii nu au acasă nici jucării şi niciun spaţiu potrivit în care să se joace. Mai mult decât atât, ajungând acasă, unii sunt nevoiţi să poarte povara unei atmosfere familiale de nesuportat: un părinte violent, un bunic alcoolic, o casă neîncălzită, ori prea prost luminată. În acest context, nu mai pare la fel de normal ca un copil să meargă la joacă doar după teme. (…) De aceea, dacă ne veţi vizita între orele trei şi patru după-amiaza, este foarte probabil că îi veţi găsi pe toţi la joacă. Atât pe cei care au luat „Foarte bine” la şcoală în ziua aceea, cât şi pe cei care cu greu au finalizat câteva exerciţii”, ne-a explicat Anca-Aurora Chiosea.

"Mama mea să nu îşi mai dorească să bea şi să nu mai aibă poftă de ţigări"

Anul acesta, copiii şi-au pus nişte dorinţe care speră să li se îndeplinească, atât cu ajutorul lui Dumnezeu, cât şi cu ajutorul celor care se implică în educaţia lor: „să învăţ tabla înmulţirii”, „să ştiu să fac cartofi prăjiţi”, „să văd cum se construieşte o masă”, „tata să vină mai repede din puşcărie, pentru că mi-e dor de el!”, „să învăţ alfabetul”, „eu aş vrea ca mama mea să nu îşi mai dorească să bea să nu mai aibă poftă de ţigări”, „să învăţ cum să ajut un copil care s-a lovit la joacă”.

 

Citit 1422 ori Ultima modificare Vineri, 29 August 2014 17:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.