Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, le-a cerut inspectoratelor şcolare o analiză atentă a tezelor de limba şi literatura română, pe motiv că între judeţe, dar şi între şcoli de acelaşi nivel, ar exista discrepanţe în ce priveşte rezultatele.
„Oricum se face o analiză a tezelor, acolo unde s-au înregistrat diferenţe mari de notare, între cei doi profesori evaluatori. De asemenea, după încheierea perioadei de teze, lucrările se recorectează prin sondaj”, a explicat inspectorul şcolar de specialitate Nicoleta Crânganu.
Aproximativ 200 din cele 12.000 de lucrări de română ale elevilor gălăţeni de clasele a VII-a şi a VIII-a urmează să fie reevaluate, conform metodologiei acestui examen. În cazul celor 200 de teze s-au înregistrat diferenţe de cel puţin 1,5 puncte între nota profesorului de la clasă şi cea a celui de-al doilea evaluator.
Inspectoarea de limba şi literatura română a precizat însă că e vorba de mai puţine cazuri de diferenţe foarte mari între evaluări ca în anul şcolar trecut.