RĂZBOIUL dintre asociaţii şi Calorgal/ Administratorii REFUZĂ SĂ SEMNEZE CONTRACTELE, deşi sunt ameninţaţi cu BLINDAREA

RĂZBOIUL dintre asociaţii şi Calorgal/ Administratorii REFUZĂ SĂ SEMNEZE CONTRACTELE, deşi sunt ameninţaţi cu BLINDAREA
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

* Până marţi seară, 14 iulie, doar jumătate dintre asociaţiile de proprietari care depind de sistemul centralizat încheiaseră contracte cu Calorgal


Războiul dintre asociaţii şi Calorgal continuă. Cu riscul de a nu primi apă caldă, multe dintre asociaţiile de proprietari din oraş sunt încă hotărâte să nu semneze contractele cu noua societate de termoficare a Galaţiului. Aşa se face că, până marţi seară, doar jumătate dintre acestea încheiaseră contracte cu Calorgal. Potrivit reprezentanţilor distribuitorului de apă caldă şi căldură, doar 331 de asociaţii de proprietari, care au în componenţă 43.490 de apartamente racordate la sistemul centralizat, dintre care nu mai puţin de 10.500 sunt nelocuite, încheiaseră contractele cu noua societate de termoficare.

„Să ne blindeze!”

Ne-a spus răspicat Carmen Nedu, preşedinta Asociaţiei de proprietari nr. 626. Aceasta ne-a declarat că membrii Comitetului executiv sunt nemulţumiţi atât de prevederile contractuale, cât şi de atitudinea noii societăţi de termoficare în raport cu asociaţiile. „I-am solicitat să vină, să avem discuţii pe tema contractului, dar nu au venit. Atitudinea dumnealor lasă de dorit. Să răspundă chemării noastre, să stăm de vorbă, să discutăm punctual pe prevederile contractuale şi să ia act de punctul nostru de vedere. Ei ne-au trimis contractele de mai bine de o lună, dar fără măcar un preţ estimativ. Abia acum, după o lună şi ceva, au aprobat tarifele. Ce să semnăm noi în aceste condiţii? Nu se poate aşa ceva. Să ne cheme pe toţi şi să discutăm punctual”, ne-a spus preşedinta Asociaţiei nr. 626.

Deşi hotărâţi, iniţial, să nu semneze contractul cu noul distribuitor de apă caldă şi căldură, membrii Asociaţiei nr. 308, din Ţiglina III, căzuseră miercuri, 15 iulie, de acord să parafeze totuşi documentele. Potrivit vicepreşedintelui Virgil Neagu, asociaţia va ataşa la contract o serie de solicitări, pe care speră că reprezentanţii Calorgal le vor şi îndeplini. „Ei aplică un sistem dictatorial, căci altfel nu am cum să-l cataloghez, ţinând cont de modul de lucru al celor de la Calorgal. De ce nu se mai face recircularea apei? Vrem să se facă, din nou, recircularea apei, pentru ca oamenii să nu mai plătească apă rece la preţ de apă caldă. Unii dintre locatari aşteaptă minute bune până când primesc apă caldă pe ţeavă. Totodată, vrem să rezolve problema cu datornicii. Nu este normal ca aceştia să primească, în continuare, apă caldă în condiţiile în care au datorii cu nemiluita. Acesta sunt cele mai importante solicitări dintre cele pe care le vom ataşa contractului. Ei n-au rezolvat nici măcar acum problema debitorilor şi a recirculării apei, dar vin să ne blindeze instalaţia. Asta este culmea”, ne-a spus Virgil Neagu.

În ciuda numeroaselor semnale venite din partea oamenilor, care acuză că blindarea asociaţiilor este ilegală, conducerea Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului ne-a declarat că nu poate interveni în acest „scandal”, întrucât, în lipsa unui contract, entitatea care deţine instalaţia poate decide sistarea acestor serviciilor.

Argumentele autorităţilor

Reamintim că ideea blindării asociaţiilor care nu au încheiat contract cu Calorgal i-a aparţinut viceprimarului PSD Florin Popa. Acesta a iniţiat un amendament în acest sens: „Asociaţiile care, până în momentul de faţă, nu au încheiat contractele de furnizare să fie blindate, pentru că nu poţi să furnizezi un serviciu fără să ai o bază contractuală. Lipsa unui contract presupune imposibilitatea societăţii care face distribuţia pentru facturarea şi încasarea respectivului serviciu. De acest serviciu trebuie să beneficieze doar cei care s-au angajat pe baza unui contract şi a unei convenţii că vor achita contravaloarea serviciului”.

Primarul a acceptat propunerea fără rezerve. „E firesc şi logic, atâta timp cât tu nu ai un contract, deci refuzi să semnezi un contract, este culmea ca eu, Primăria, să te oblig - ia de-aici şi consumă, că de plătit o să plătească cine, primarul sau Consiliul? Pasăm şi noi responsabilitatea de la Primărie către preşedinţii şi administratorii de asociaţii care trebuie să-şi asume în faţa celor care i-au ales o responsabilitate. E responsabilitatea lor. Nu mai este a noastră. Nu le dăm niciun termen, joi sistemul porneşte fără ca ei să poată primi apă caldă. Dacă ulterior vin cu contractele semnate, pot primi. E la îndemâna lor”, a declarat Marius Stan.

Edilul a adăugat că, după calculele făcute de specialişti, sistemul funcţionează în parametri cât de cât normali cu 40.000 de abonaţi, cu condiţia să fie asigurată plata facturii.

Citit 5820 ori Ultima modificare Luni, 20 Iulie 2015 17:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.