Ţigările cu arome dispar de pe piaţă

Ţigările cu arome dispar de pe piaţă
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Peste aproximativ cinci luni, România ar trebui să transpună în legislaţia naţională o directivă europeană care prevede interzicerea vânzării ţigărilor cu arome. În acest context, Ministerul Sănătăţii a lansat deja în dezbatere un proiect de lege cu modificările prevăzute.

Potrivit directivei europene, legea trebuie să fie adoptată de Guvernul României până pe 20 mai 2016, dar aplicarea ei se va face în etape, până în anul 2020, în caz contrar România riscând procedura de infringement. Astfel, în anul curent, ţigările cu arome şi cele în pachete mici vor fi complet interzise, iar cele cu mentă vor fi comercializate încă patru ani. Mai mult, din luna mai, pachetele de ţigări vor avea ambalaje diferite, iar producătorii vor fi obligaţi să raporteze, într-un sistem european, fiecare ingredient conţinut de ţigările pe care le comercializează. Obiectivul directivei este de a-i determina pe europeni, în special pe cei tineri, să renunţe la fumat.

Avertismente pe etichetă

Conform proiectului de lege, etichetele produselor din tutun vor fi schimbate. Acestea trebuie să cuprindă avertismentul general „Fumatul ucide” pe 50 la sută din faţa laterală, un mesaj de informare: „Fumul de tutun conţine peste 70 de substanţe care cauzează cancer” pe 50 la sută din faţa laterală, poză şi număr de telefon de la care se pot obţine informaţii despre metodele de renunţare la fumat (pe ambele feţe, în partea superioară, 65 la sută din suprafaţă, iar avertismentul poate fi mutat sub timbrul fiscal, astfel încât marca să rămână sub avertisment). Totodată, avertismentele trebuie schimbate anual.

Milioane de pachete vândute zilnic

Societatea Română de Pneumologie arată că în România se fumează zilnic peste cinci milioane de pachete de ţigări. Organizaţia mai spune că 70 de români mor în fiecare zi din cauza fumatului, iar 42.000 de oameni au grave probleme de sănătate din cauza acestui viciu. Pe lângă asta, un Eurobarometru făcut public în anul 2015 arată că printre principalele criterii de selecţie a mărcii de ţigări se numără aspectul pachetului şi gustul pe care îl are tutunul.

Citit 1199 ori Ultima modificare Luni, 11 Ianuarie 2016 17:43

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.