Cum puteţi SCĂPA de FACTURILE uriaşe la CĂLDURĂ

Cum puteţi SCĂPA de FACTURILE uriaşe la CĂLDURĂ

Foto Marius Negri
Evaluaţi acest articol
(23 voturi)
32 comentarii


* Costurile oamenilor s-au redus considerabil, cu mai bine de 50 la sută, după ce au pus mână de la mână şi şi-au creat un sistem de contorizare individuală * „Investiţia deja se amortizează”, ne-a spus gălăţeanul care a avut iniţiativa


Sătui să scoată bani grei din buzunare în contul energiei termice livrate doar pe hârtie, precum şi pentru „căldura din părţi”, mai mulţi gălăţeni gospodari, care locuiesc în cartierul Micro 14, şi-au pus la punct un sistem de contorizare individuală, în premieră pentru municipiul Galaţi, care le permite astăzi să plătească doar cât consumă.

Este vorba despre 12 apartamente racordate la sistemul centralizat de termoficare, ale unei scări din cadrul blocului PM 7 din Asociaţia de proprietari nr. 761. O asociaţie care, paradoxal, figurează pe listele negre ale tuturor furnizorilor de utilităţi publice, din cauza datoriilor extrem de mari pe care le înregistrează, motiv pentru care, în repetate rânduri, atât Apă Canal, cât şi Apaterm au decis să sisteze serviciile pentru a-i determina pe oameni să plătească. De altfel, săptămâna trecută, la întâlnirea cu preşedintele asociaţiei şi unii dintre cei care locuiesc acolo, câţiva gălăţeni încă se aprovizionau cu apă de la cisterna Apă Canal. Ba mai mult, la această asociaţie a fost descoperit, anul trecut, un potenţial prejudiciu de aproape 700.000 de lei.

Târgu Mureş i-a inspirat


Iniţiativa i-a aparţinut lui Viorel Busuioc şi, după cum ne-a mărturisit bărbatul, ale cărui calităţi de lider sunt de necontestat, ideea implementării unui sistem de contorizare individuală, în scara în care locuieşte, s-a născut la Târgu Mureş. Fiecare dintre cele 12 familii a contribuit cu 2.000 de lei.

„Problemele au fost şi între noi, vecinii, dar şi cu furnizorii. Plăteam mai mult decât consumam, am considerat noi. Şi aşa a şi fost. Eu am văzut în Târgu Mureş aşa ceva, întâmplător. Am fost la o clinică acolo şi am văzut într-o scară o astfel de instalaţie. Am întrebat, mi-au explicat, mi-au adus facturile să le văd. Când m-am întors în Galaţi, le-am spus vecinilor că sunt decis să trec pe o altă metodă de contorizare şi dacă vor să mă urmeze bine, dacă nu, realizez singur. Ei au fost de acord. Discuţia aceasta s-a purtat undeva prin octombrie, pe perioada acelei ierni le-am zis să se gândească, să-şi pună un bănuţ deoparte, că în martie să încep să strâng banii. Am strâns, prima dată, suma pentru aparate, care costau la acel moment 1.490 de lei, dar le-am achiziţionat cu 699 de lei, căci fiind mai mulţi am negociat cu firma. Am căutat firme de execuţie a lucrărilor şi, până la urmă, ne-am oprit la una şi am reuşit să realizăm investiţia cu 2.000 de lei de apartament, incluzând instalaţia toată. Dacă trecem de această iarnă cu bine, practic ne-am amortizat investiţia”, ne-a spus Viorel Busuioc, care a precizat că sistemul de distribuţie pe orizontală a devenit funcţional în urmă cu doi ani.

CITEŞTE ŞI: NEREGULI GRAVE descoperite la ASOCIAŢIILE de proprietari din Galaţi. CONTROALELE CONTINUĂ

Bărbatul ne-a explicat că, la intrarea în scară se află un contor al Calorgal (gigacalorimetrul de scară), care înregistrează cantitatea de agent termic livrată de societatea de termoficare, iar la intrarea în fiecare apartament, care depinde de sistemul centralizat, există „o buclă cu aparat de măsurare”. „Pentru părţile comune - pierderile, dacă vreţi - plătim acum sume infime (…) Noi am făcut o şedinţă în scară, înainte de a face instalaţia aceasta, când aveam repartitoarele. Am zis să facem o comisie din cinci inşi şi să facem un control inopinat. Cine nu dă drumul la uşă este hoţ. Am găsit apartamente cu repartitoarele jos, fără repartitoare, figurau la asociaţie debranşaţi, dar ei aveau caloriferele puse, că vara cine îi controlează? Când am văzut aşa ceva, am zis: nu ne certăm, dar trecem pe o altă structură. Totodată, au existat şi multe nereguli înainte, la asociaţie. A fost un cumul de factori care ne-a determinat. Cârcotaşi au mai fost la început, dar până la urmă toată lumea a fost de acord. Evident, mai puţin cei cu centrale. Dar să ştiţi că la unii dintre cei cu centrale este mai frig decât la noi în casă, pentru că nu îşi permit să lase centrala pornită continuu, din cauza facturilor mari care le vin pentru gaz”, ne-a spus gălăţeanul.

De la 400 de lei la 200 de lei sau chiar mai puţin


Viorel Busuioc ne-a spus că, în trecut, când costurile pentru energia termică le erau calculate şi repartizate prin intermediul asociaţiei de proprietari (şi nu direct de Calorgal, cum se întâmplă în prezent), familiile din scară ajungeau să plătească şi 400 de lei pe lună, dacă nu mai bine, deşi nu se puteau lăuda că şi beneficiază de căldură, iar sumele repartizate pentru cotele comune ajungeau şi la 70 de lei. În prezent, oamenii plătesc facturi cuprinse între 20 de lei (este cazul celor care ţin mai mult caloriferele închise) şi peste 200 de lei (apartamentul care a avut cel mai mare consum din scară în luna decembrie). „Eu, de exemplu, am 19 grade Celsius în casă, fără să dau drumul la căldură, când este mai bine afară, întrucât stau pe partea cu soarele, este centrală sub mine şi deasupra mea. Pentru decembrie, eu plătesc aproape 20 de lei. Ziua nu am nevoie, dacă este cât de cât bine afară, iar în camera în care dorm deschid seara, pentru doar o oră, maximum. Acesta este avantajul distribuţiei pe orizontală: făcând o echilibrare hidraulică la nivel de scară, dacă x, y îşi închid caloriferele, din punctul de distribuţie nu poate să pompeze mai departe, căci nu are unde să se ducă agentul termic. Pompează cât se consumă, practic”, a afirmat bărbatul.

Factura, în cutia poştală


„Vin cei de la Calorgal, împreună cu reprezentanţii din scară, citesc gigacalorimetrul lor, merg la fiecare apartament, care are cutie unde sunt aparatele de măsură şi acolo se citeşte debitul, temperatura pe tur, pe retur, valoarea consumată. În baza acestor citiri, fac nişte procese verbale, iar facturile vin prin curierat, nu mai trec prin asociaţie. În afară de două apartamente, care încă nu au contorizare individuală la gaz şi plătesc în continuare la asociaţie gazul, restul ne-am rupt total de asociaţie. Nici femeie de serviciu nu mai avem, că ne facem curăţenie singuri pe scară, iar curentul îl plătim tot la nivel de scară, ne vine factura şi o achităm. Ne vin facturile individual, prin cutia poştală şi dacă nu o achiţi în termenul scadent, de 15 zile, intră în perioada de penalităţi şi în a 46-a zi a venit şi ţi-a sistat serviciul. Mi se pare corect ca, în momentul în care vrei un confort, să plăteşti. Ori, la noi, a rămas mentalitatea aia comunistă: lasă-l, că are cinci copii. Păi, dacă are cinci copii, are şi responsabilitate să îi crească, nu să îi plătească altul. Aici este problema în România: sunt bun platnici, a căror primă grijă când iau banii este să achite facturile, însă, din păcate, suferă din cauza celor care nu plătesc”, a precizat Viorel Busuioc.

Acesta a afirmat că, pe lângă cele 12 apartamente racordate la sistemul public de termoficare, mai sunt alte şase cu centrală, iar un altul nu este locuit.

„În doar câteva luni termini fără probleme totul, dacă sunt bani. Decizia am luat-o în octombrie, în martie ne-am ocupat de proiect şi obţinerea avizelor de la Apaterm, lucrul acesta a durat doar trei săptămâni, ne-au făcut proiectul, iar pe parte de execuţie ne-am întins în funcţie de banii pe care îi colectam. La sfârşitul lunii septembrie am avut-o gata, şi izolaţia şi tot. Depinde însă de fiecare cum îşi foloseşte instalaţia. Cert este că acum plătesc mai puţin de jumătate faţă de cât plăteau înainte la Apaterm”.

CITEŞTE ŞI: Gălăţenii ar putea rămâne FĂRĂ CĂLDURĂ chiar din februarie 2016! Ce spune Romgaz

Citit 9855 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Ianuarie 2016 00:46

32 comentarii

  • postat de Costel Sâmbătă, 23 Ianuarie 2016 14:51 5.13.164.*** Link la comentariu
    4
    0

    Nu mai comentați cei cu centrale...ca nu isi are rostu....stiu ca mai sunt 2 scări de bloc contorizate de mai multi ani...si e adevarat ca plătesc mai putin de jumatate factura...

    Raportează
  • postat de administrator asociatie Vineri, 22 Ianuarie 2016 19:56 5.13.157.*** Link la comentariu
    1
    5

    Imi pare rau pentru ei, este buna initiva lor dar am sa le dau un exemplu din listele de plata a unei asociatii cu 70 de apartamente cu 3 si patru camere si care platesc caldura prin asociatie. Valoarea cea mai mica introdusa la plata pe cota comuna a fost de 6.81 de lei si asta pentru ca s-au facut lucrari in mod corespunzator, iar cea mai mare valoare calculata la apartament cu patru camere, toate caloriferele deschise este de 250 de lei.
    Cei care au tinut caloriferele inchise nu au platit decat cota comuna. In cazul acesta va intreb se justifica investitia?
    In ceea ce priveste apa, proprietarii au invatat cand sa citeascsa si cand si cum sa declare, astfel incat de la 70-90 de mc lunar diferenta au ajuns la 30 mc odata la trei luni.Dar toate acestea s-au intamplat pentru ca au inteles ca asociatia sunt ei, proprietarii si ca tot ce fac fac in folosul lor. Ca trebuie sa fie uniti si sa se respecte. Imi pare rau dar au dat banii degeaba.

    Raportează
  • postat de Oarecare Vineri, 22 Ianuarie 2016 19:47 89.136.4.*** Link la comentariu
    2
    9

    Cum puteţi SCĂPA de FACTURILE uriaşe la CĂLDURĂ?!!!???

    Toate simplu !!!!

    FURÂND

    Raportează
  • postat de EU Vineri, 22 Ianuarie 2016 17:21 79.116.102.*** Link la comentariu
    4
    10

    pentru eu, de la ora 13.50. Nu era greu de inteles faptul ca cetateanul Viorel, domn nu ii putem spune , beneficiaza de incalzire de la cei cu centrale termice de apartament, inca din luna octombrie, precizare facuta de mine si in postarea anterioara.
    .CE TREBUIE SA INTELEGI TU, este faptul ca acest individ face reclama mascata pentru o anumita firma, tu trebuie sa deduci care este firma si scopul sau interesul cetateanului Viorel.

    Raportează
  • postat de Anodin Vineri, 22 Ianuarie 2016 16:39 89.121.158.*** Link la comentariu
    1
    6

    Pornind de la intrebarea titlului, as raspunde . PLATINDU-LE.

    Raportează
  • postat de GALATEAN Vineri, 22 Ianuarie 2016 14:37 78.96.253.*** Link la comentariu
    3
    16

    Ceea ce vedeti si comentati, este tipul marlanului, adus la combinat de comunisti de prin hartoapele si catunele tarii, unde se defeca de pe prispa, si fura din gradina vecinilor!

    Asta face si la oras, fura de la vecini, fara ca cineva sa-l traga la raspundere, ignorand legea si bunul simt,ca, cei care locuiesc in condominiu la bloc, sunt obligati sa-si asigure cel putin 18 gr. caldura in propriul apartament, conditie fara de care nu se poate sa te debransezi, total sau partial, sau sa inchizi repartitoarele.

    Iar, relatia asta dubioasa intre vecini, la bloc, exista si la consumul de apa rece, care, in fiecare luna, pe langa cantitatea raportata, platesti si suplimentar, uneori chiar echivalentul consumului normal, marlanul gasind metode de a folosi apa rece, fara ca apometrul sa inregistreze.

    La consumul de gaze, daca plata este la pausal, sunt multi care se incalzesc de la aragaz,folosind gazul la maximum, incalzind planseul vecinului, lasandu-l fara gresie, daca o are, aceasta desprinzandu-se, valuri, valuri, sau, vechea meteahna a soacrelor, care fac mancare si pentru feciori si nurori, care nu locuiesc in bloc, plecand cu cratitile de mancare intro atitudine nesimtita, fara remuscari, ca o parte din gaz folosit, este platit de vecini.

    Daca, pentru aceste atitudini marlanesti, se gaseste un vecin sa obiecteze, gandindu-se mai abitir la punga lui care o imparte prin hotie si cu unii vecini, nimeni dintre vecini, si ei furati, nu o sa-l sustina, ca ce ma, eu nu vreau sa ma fac dusman cu nimeni.
    Nici macar cu vecinul care il fura in nesimtire.
    Ca asa-i romanul, stie ca nici el nu-i corect, dar, inconstient, fiind prost din nastere, din neam prost, il lasa pe altul sa-i bage mqana in buzunar, fara sa cracneasca, din solidaritate in arta marlaniei, de a-si fura caciula unul altuia.

    In concluzie,

    stirea din cuprinsul articolului, pare sa fie utila, mai mult, partea cu incalzitul marlaneste de la vecini.

    Care a devenit arta de a supravietui intro societate bolnava,saracita de furtul politicenilor timp de 26 de ani, unde, anarhia troneaza,marlania stand cu politicienii la masa,iar legile facute anapoda, da posibilitate marlanului roman, sa fure si de la ma-sa, dar si de la ceilati din jurul lui.

    Sa vedeti cum o sa se fure si in cabina de vot, cand vor merge la sectia de votare, lasndu-si capul acasa.

    Asa, ca, cainii latra, caravana trece.
    Tara arde, marlanul petrece.

    Raportează
  • postat de Eu Vineri, 22 Ianuarie 2016 13:50 109.166.133.*** Link la comentariu
    2
    10

    Ptr EU
    Tie nu prea iti place sa citesti... Domnul se incalzeste de la vecinii cu centrale care le tin deschise din octombrie ... deci de atunci are el caldura. Chestia e ca cei cu centrale pana in decembrie sunt scutiti de la plata "caldurii" din pereti :):)
    PS: La repartitoare aveam si eu un domn Viorel ... ;la el era cald in apartament ca avea terasa inchisa cu geam termopan ?!!!!!???

    Raportează
  • postat de EU Vineri, 22 Ianuarie 2016 13:01 79.116.102.*** Link la comentariu
    3
    7

    postat de EU,- cetateanul cu experimentul lui, nu spune un singur lucru ,si anume. In romania , sezonul rece incepe undeva la sfirsitul lui octombrie iar calorgal livreaza agent termic dupa 28 noiembrie .Apoi, datorita avariilor o tine din cirpeala in cirpeala pina ajung in primavara. DE AICI FACTURI MAI MICI. Romanul se imbata si cu apa rece numai daca vine cisterna de la APA CANAL Galati .

    Raportează
  • postat de Ion Vineri, 22 Ianuarie 2016 12:59 188.26.124.*** Link la comentariu
    7
    8

    Bre nea' Viorel, eu scot repartitoarele si stau cu calorifere la maxim, iar intretinerea imi vine 80 lei iarna la apartament de 3 camere. Cand vine cititorul, le pun inapoi cu tot cu sigiliu masluit de mine, las geamurile deschise vreo 2 ore in toata casa si ii zic ca stau in frig, de asta nu consum. Si cei ca tine nu au altceva de facut decat sa isi smulga parul din nas de ciuda!

    Raportează
  • postat de @Viorel Busuioc Vineri, 22 Ianuarie 2016 12:59 46.97.34.*** Link la comentariu
    5
    9

    una la mana: agentu termic contorizat de tine "individual", e agent termic electoral, produs pe seama imprumutului de 20 mil lei care va fi platit de TOTI galatenii in urmatorii 10 ani, indiferent daca vor sau nu! Te las pe tine sa ghicesti daca mai vine ceva pe instalatie si la iarna viitoare!
    doi la mana: ca sa ajunga pana la instalatia ta de marlan prost, agentu ala termic se pierde pe sub trotuare si strazi de zici ca esti la statiune termala (vezi str Balcescu). Daca pe tine te-a costat 2000 lei instalatia din dreptul tau, cam cat crezi ca o sa coste inlocuirea/repararea instalatiei de vreo 600 km. care e mult prea uzata sa mai fie utilizata si la anu? Cine crezi ca o sa plateasca?

    Raportează
  • postat de ella Vineri, 22 Ianuarie 2016 12:41 89.136.185.*** Link la comentariu
    4
    16

    Cea mai mare porcarie.Ei de fapt se incalzesc de la cei cu centrale si tipa de mama focului ca fac economie.Cred ca ne/am ticnit de tot din cauza saraciei?Sa spui singur ca tii caloriferele inchise ,ca te incalzesti de la soarele ce/ti bate in casa,ca ai centrale de jur in prejur si faci economie la bani ,trebuie sa fii cel putin nebun.Mai oameni buni nu mai cheltuiti banii pe tot falul de idei bizare.Treceti la incalzirea cu centrale termice si ati terminat cu hotii de la Calorgal.

    Raportează
  • postat de Rosa Vineri, 22 Ianuarie 2016 11:39 37.118.222.*** Link la comentariu
    5
    13

    Deci,contează și vârsta omului,șmecheria acumulata în ani.Acea lucrare pe scara scării arata oribil,apoi te încălzești de la vecini și vii sa bați trâmbițe ca ai făcut o afacere ok..Eu ti-as darama toată invenția. Nu știu, de ce firma care a lucrat acolo v-a dat autorizatie de modificare a țevilor. .??

    Raportează
  • postat de george albu Vineri, 22 Ianuarie 2016 11:07 5.2.208.*** Link la comentariu
    3
    23

    "|Cum puteţi SCĂPA de FACTURILE uriaşe la CĂLDURĂ" ? : tinand caloriferele inchise si incalzindu-va de la peretii vecinilor. Asta-i concluzia care se trage din articolul de fata.

    Raportează
  • postat de luke erata Vineri, 22 Ianuarie 2016 10:39 89.137.225.*** Link la comentariu
    4
    2

    Erata la comul meu... 10.000lei
    Sorry...dar nu e ceva de speriat daca sunt si 100.000lei in.acele conturi:))....pai ce facem aici,ori suntem saraci ori nu mai suntem.Lasand gluma la o parte,se vede de la o posta ca noi mergem inapoi cu evolutia iar toate planurile ce ne pot duce inainte ramn doar pe hartie...acu am vz ca vor parcare cu etaje la judetean:)))PAI BAI FRATILOR.NU.MAI BINE RECONDITIONEZI ACELE SALTELE CU TOT FELUL DE ADNuri in ele si sa motivezi un pic acele infirmiere care fac imposibilul uneori ca sa NE SCHIMBE DE RAHAT SI DE PROPRIILE DEJECTII!!?...TRUE STORY...SUNT DIFERITE BOLI SAU RECUPERARI CHIRURGICALE CARE NECESITA AJUTORUL ACESTOR INFIRMIERE...PT CARE AM TOT RESPECTUL...SI ASISTENTELE,UNELE DIN ELE CHIAR SEXY,SA RECUNOASTEM:)).
    IAR MEDICII,CHIRURGII...LASAND LA O PARTE DREPTUL PE CARE NOI IL DAM,FACE TOTI BANII...LA CHIRURGIE ,SI NU NUMAI,SUNT MEDICI,ASISTENTE SI INFIRMIERE DE EXCEPTIE....
    SA ZICI CA FACI PARCARE CU ETAJE SAU SUBTERANA dar sa ignori cele enumerate mai sus,e dovada de incompetenta.

    Raportează
  • postat de luke Vineri, 22 Ianuarie 2016 10:26 89.137.225.*** Link la comentariu
    6
    9

    Eu tot am zis in comurile.mele ca 80% dintre gl is mocangii,cei ce sunt la comun,nimeni nu m,a crezut....:))).Asta e un exemplu de mocangiu ingenios care isi pune pensia la pastrare si se da sarac,vrea transport in comun gratuit,analize gratuite,totul cat se poate de gratis;ca deh..suntem saraci domle:))).Ce prefacuti!!!Adevaratii sarmani ai orasului stau in banca lor si rabda toate aceste idiotenii si pana la urma se imbolnavesc si mai tare,saracii:(
    Mai sunt si alte exemplare care nu au ajuns la ziar:)).Unii s.au suparat ca nu.mai au garaje si se dadeau;ce sa vezi..se dadeau amarati cand le darama garajul cu excavatorul:))Alti perversi prefacuti...pariu ca daca se ia la verificat fiecare galatean sau pensionar in parte si sa se verifice conturile,pariu ca 80% dintre acestia au in.banca pe putin 100000 lei stransi ,pai cum era cu SARACIA:))??!!
    Oricum...va face Stan din toate pozitiile....

    Raportează
  • postat de Marius Vineri, 22 Ianuarie 2016 10:14 82.137.9.*** Link la comentariu
    3
    23

    Prostie curata. Amortizezi investitia dar stai in frig si te incalzesti de la vecini cu centrala.
    Pai nu sunt prosti aia cu centrala? Incalzim pe altii pe banii nostri, apoi din impozit subventionam caldura calorgal de la buget si mai platim si ratele la banii imprumutati pentru tinerea sistemului pe linia de plutire.
    Daca vreti caldura in sistem centralizat scoase toate repartitoarele si aruncate la gunoi. Toata lumea caloriferul deschis, ca esti acasa ca platesti ca nu platesti te incalzesti. Ai facut 10000 datorii vandut apartamentul si du-te la tara si locuieste in bordei ca ai tot 19 grade.
    Cand amortizezi 10000 costul centralei si curatenie?

    Raportează
  • postat de ELLA nu Vineri, 22 Ianuarie 2016 10:09 94.176.183.*** Link la comentariu
    2
    16

    La prima okeala am crezut ca este o mistocareala ieftina , ca acest Viorel are o firma si-si face reclama dar nu asa stau lucrurile . Cainele cand nu are ce face se linge sub koa-da .Are tupeu (...) de cheama ziaristi la asa bazaconie . Acum cinstit , aceasta opera trebuie trecuta la rubrica -Nu faceti ca ei - sau O viata mea , de Minune copilu.

    Raportează
  • postat de Adi Vineri, 22 Ianuarie 2016 09:47 5.13.244.*** Link la comentariu
    2
    14

    Din câte înțeleg din text are și apartamentul izolat. Deci la ăia 2.000 de lei s-au mai adăugat un minim de 1.500 de lei, nu? Dacă mai punem și termopanele la socoteală...

    Partea cu „ziua nu am nevoie de căldură” mi se pare o tâmpenie, căci ideal ar fi să ai temperatură constantă în casă, ca vecinii cu centrală.

    Trei camere, trei calorifere din patru, constant deschise, izolatie interioara in doua camere - am plătit 200 de lei căldura pe decembrie. Mie mi se pare decent. Și nu, nu am folosit căldura vecinilor.

    Raportează
  • postat de Ana Vineri, 22 Ianuarie 2016 09:37 5.13.154.*** Link la comentariu
    4
    16

    Cred ca as intra in depresie sa vad asa ceva pe scara blocului ! Oameni fara cap !

    Raportează
  • postat de Caraghios, casa scări ajunge de parcă mergi prin subsol....este inestetic, rudimentar și chiar afectezi structura blocului, cu atâtea găuri, la un eventual cutremur mai măricel. Vineri, 22 Ianuarie 2016 09:14 213.233.104.*** Link la comentariu
    3
    23

    Adevărat, arată rudimentar, cârpăceală, parcă am mutat subsolul pe casa scări....și dacă mai dăm multe găuri, ca guzganii, parcă văd că ne pică planșeurile de pe casa scări, la un cutremur mai măricel. Cât să mai suporte blocurile noastre atâtea găuri și rotopercutoare cu a lor trepidații ?

    Raportează
  • postat de Bubu Vineri, 22 Ianuarie 2016 08:59 109.103.134.*** Link la comentariu
    2
    32

    Bre, esti un hot ordinar! Tu furi caldura cam asa: "am 19 grade Celsius în casă, fără să dau drumul la căldură, când este mai bine afară, întrucât stau pe partea cu soarele, este centrală sub mine şi deasupra mea". Si cica ai descoperit America. Ia sa inchida ala de dedesubt centrala, sa vezi cum dai drumul la calorifer, mocangiule!

    Raportează
  • postat de ariciu Vineri, 22 Ianuarie 2016 08:55 5.13.231.*** Link la comentariu
    1
    23

    ma nene viorele ,io sant arici,si la mine in bizuina merge centrala non stop,pe 22 de grade celsius,nu scade nu creste,adica temperatura constanta,de ce spui tu ca e frig la astia cu centrala nu stiu dar iti doresc sa fie la tine frig cum e la noi.profit de ocazie sa spun ca oprirea centralei ,este risipa si nu economie,fiindca si eu opream centrala intre 8 si 18,cand nu era nimeni acasa ,pana m-a invatat si pe mine altul .cand temperatura este constanta si caloriferele merg toate,centrala functioneaza cel mult 10-20 de minute si se opreste.dar daca ai oprit-o si s-a racit in camera ,ca sa ajunga la temperatura setata,iti merge ore intregi.deci lasati centralele sa mearga .fiindca se pastreaza temperatura si oprirea centralei e mai lunga decat functionarea cu mult.

    Raportează
  • postat de tiganeala romaneasca Vineri, 22 Ianuarie 2016 08:47 94.177.145.*** Link la comentariu
    1
    17

    Tiganeala, arata ca naiba. Ma intreb daca au aprobare sa faca asa ceva.

    Raportează
  • postat de Ion Vineri, 22 Ianuarie 2016 08:28 82.137.8.*** Link la comentariu
    1
    44

    Nu-i e rusine sa spuna ca ,este centrala dedesubt si deasupra,? Si dupa aia sa manance rahat despre cei cu centrale?Care il incalzesc si pe el? O tampenie de solutie. Cu 2000 de lei luai centrala,mai puneai bani, si faceai si instalatia.Asa, sunt bani cheltuiti degeaba avand in vedere ca sistemul centralizat se va desfiinta.

    Raportează
  • postat de Dorin Vineri, 22 Ianuarie 2016 08:07 5.13.214.*** Link la comentariu
    2
    38

    Da, te uiți și te minunezi, ,,operă de artă". Eu mă întreb ce faci când este avarie, nu trece săptămâna fără 2-3 avarii, dacă nu este la Calorgal este la Electrocentrale și invers, ieși pe casa scării, admiri ,,opera de artă" și te încălzești de la centrala de sub și de deasupra, ha, curat murdar coane Viorele.

    Raportează
  • postat de xxx Vineri, 22 Ianuarie 2016 07:40 5.13.139.*** Link la comentariu
    4
    40

    Nu vad rostul acestei investitii pentru ca dupa alegeri Calorgal va inchide portile definitiv...Pariu???

    Raportează
  • postat de Bogdan Vineri, 22 Ianuarie 2016 07:00 79.116.127.*** Link la comentariu
    1
    37

    Imi vine sa vomit!!!
    Cand esti patron destept si vezi ca afacerea iti merge prost, inchizi tot si pleci acasa.
    La noi, cand vezi ca apatermul merge prost, inchizi, dar nu pleci acasa. Deschizi calorgal, care deasemenea merge prost, si te imprumuti pe banii mei si a celorlalti galateni ca sa iti mearga afacerea.
    Sa vedem iarna urmatoare solutii de incalzire.
    Credeti ca cei care nu plateau pana acum, vor plati de acum incolo?
    Sa va dau o stire! Galatenii nu mai ai bani! Au ajuns la fundul sacului!

    Raportează
  • postat de mihai migdalea Vineri, 22 Ianuarie 2016 03:45 5.13.163.*** Link la comentariu
    2
    65

    nea viorele, "este centrală sub mine şi deasupra mea", adica te incalzesc fraierii care stau dedesubt si deasupra si tu iti tii caloriferele mai mult inchise.

    Raportează
  • postat de Lider Vineri, 22 Ianuarie 2016 02:16 5.13.212.*** Link la comentariu
    2
    42

    Nea viorele arata hidos instalatia.Arata ca dracu!

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Vineri, 22 Ianuarie 2016 00:44 5.13.216.*** Link la comentariu
    2
    46

    Oamenii sunt disperati, nu mai pot face fata furtului enorm din partea asociatiilor si muISTA! Le-a ajuns cutitul la os!
    Observ cum da frigul, pe avizier femeia de serviciu isi mareste salariul de la 2 la 2,4 Ron. Lumina pe scara de la 1,2 ron Iarna sare de 2!
    apa pluviala 4,3 Ron! Nu mai au de unde fura!
    OAMENI BUNI SUNTEM UN CATUN INCONJURATI DE APE SI PLATIM 8 LEI METRUL CUB!!!!
    PS: Desi am fost asigurat personal de ISTA ca partile comune nu sar de 10 RON, acum sunt 40!

    Raportează
  • postat de albano Vineri, 22 Ianuarie 2016 00:25 94.176.183.*** Link la comentariu
    9
    38

    Arata fatos instalatia , asta mai lipsea in fata usii , parca este in canal sau subsol bloc . Da , o repartitie a energiei individual se impune dar instalatia trebuie facuta de specialisti . Si mai apare un aspect . Mai bine cu 2000 lei va cumparati centrale pe gaz si terminati balciul .

    Raportează
  • postat de Стенка Разин Vineri, 22 Ianuarie 2016 00:07 5.13.255.*** Link la comentariu
    8
    43

    A, deci cind iti calculeaza Apatermul iti cer 200, cind iti calculeaza asociatia, iti cer 400.
    Nu e minunat?!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.