Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a înregistrat, în 2015, mai mult de 2.000 de reclamaţii privind calitatea serviciilor de telecomunicaţii din România, o creştere cu 19 procente faţă de 2014. Dintre acestea, aproape jumătate au făcut referire la serviciile de telefonie mobilă, în uşoară creştere faţă de anul anterior (+5 la sută), în contextul în care cele mai recente statistici ANCOM arată că, la jumătatea anului 2015, românii utilizau 22,7 milioane de cartele SIM active (pe bază de abonament şi servicii pre-pay).
De asemenea, datele ANCOM centralizate pentru anul 2015 arată că majoritatea reclamaţiilor făcute de către utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de RCS&RDS (15 la sută), Telekom Romania Mobile Communications (12 la sută),
Vodafone România (11 la sută), Orange România (10 la sută) şi Telekom Romania Communications (10 la sută).
Principala nemulţumire a reclamanţilor pare să fi fost, în 2015, relaţia contractuală cu furnizorul de servicii de telecomunicaţii, 40 la sută dintre sesizări având acest subiect. Ca urmare a investigaţiilor făcute de ANCOM, contractul standard utilizat de mai mulţi operatori de telefonie mobilă a fost modificat prin includerea unor informaţii complete despre reţelele la apelarea cărora pot fi utilizate minutele gratuite sau în care se beneficiază de tarife preferenţiale sau, după caz, indicarea reţelelor a căror apelare nu consumă din minutele internaţionale incluse.
Alte probleme semnalate de către utilizatori, anul trecut, se referă la neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (9 la sută din totalul reclamaţiilor), portarea numerelor (7 la sută) sau probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice (6 la sută).