Când scăpăm de TAXA extrajudiciară de timbru pentru acte de identitate şi de stare civilă

Când scăpăm de TAXA extrajudiciară de timbru pentru acte de identitate şi de stare civilă
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Printr-un comunicat de presă, Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei Galați (SPCLEP), aduce la cunoştinţa cetăţenilor care sunt situaţiile în care eliberarea cărții de identitate este scutită de taxa extrajudiciară de timbru.

Astfel, la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul nașterii, în cazul schimbării denumirii sau rangului localităților și străzilor, al renumerotării acestora, al înființării localităților sau străzilor, în cazul atribuirii unui nou C.N.P., în situaţia deteriorării actului de identitate sau în cazul pierderii, furtului sau distrugerii ori al anulării actului de identitate, nu se plăteşte taxa extrajudiciară de timbru. La fel se întâmplă şi atunci când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului, sau când titularul şi-a schimbat sexul

„În activitatea de evidență a persoanelor, taxa extrajudiciară de timbru se percepe în următoarele cazuri: eliberarea cărții de identitate ca urmare a schimbării domiciliului (în aceeași localitate, dintr-o localitate în alta și din străinătate în România), reschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile (buletine de identitate), înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței”, se arată în comunicat.

Prin vocea directorului executiv, Silviu Bacalum, SPCLEP mai precizează că, în activitatea stării civile, nu se percepe taxă extrajudiciară de timbru pentru următoarele activități: înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a desfacerii căsătoriei, transcrierea, la cerere, în registrele de stare civilă române, a actelor de stare civilă întocmite de autoritățile străine, reconstruirea și întocmirea ulterioară, la cerere, a actelor de stare civilă şi pentru eliberarea altor certificate de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase, distruse sau deteriorate.

Toate aceste situaţii sunt reglementate de OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României.

Citit 2583 ori Ultima modificare Sâmbătă, 16 Iulie 2016 19:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.