Răspunsul ELECTRICA la solicitarea ”Vieţii libere” | CONTORUL distrus în incendiul de la Hanu Conachi, înlocuit pe banii păgubiţilor
Foto: Foto ”Viața liberă”, Marius Negri

Răspunsul ELECTRICA la solicitarea ”Vieţii libere” | CONTORUL distrus în incendiul de la Hanu Conachi, înlocuit pe banii păgubiţilor
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)


Compania de asigurări City Insurance nu a răspuns nici după două săptămâni solicitărilor noastre de a lămuri situaţia despăgubirii de 20.000 de euro, sumă pentru care fusese asigurată casa Dumitrei Sandache


"Viaţa liberă" a scris, recent, despre cazul Dumitrei Sandache, din localitatea Hanu Conachi, a cărei casă a fost mistuită în întregime de un incendiu, pe data de 3 ianuarie 2016. Articolul se numea „Cu casa arsă, aşteaptă de 10 luni plata asigurării” şi descria condiţiile inumane în care trăieşte femeia respectivă, alături de soţul ei imobilizat la pat, de zece luni de zile, în condiţiile în care casa era asigurată (şi contra incendiilor) la City Insurance, pentru 20.000 de euro, bani pe care nu i-a primit. Mai mult decât atât, odată cu casa a fost distrusă şi toată instalaţia electrică, Dumitra Sandache beneficiind acum de bunăvoinţa vecinilor, care i-au permis să-şi tragă un fir de la contorul lor, pentru a avea un bec aprins în casă; asta pentru că nu are bani să plătească peste 2.200 de lei, atât cât costă instalarea unui contor nou.

Sucursala de Distribuţie a Energiei Electrice Galaţi ne-a răspuns, oficial, că montarea unui nou contor se poate face, în acest caz, doar pe banii clientului: „Vă înştiinţăm că acest eveniment tragic nu s-a produs din culpa operatorului de reţea - Electrica, aşa cum reiese şi din procesul verbal de intervenţie nr. 21 din 3 ianuarie 2016, întocmit de ISU Galaţi. În consecinţă, cheltuielile care rezultă din avizul tehnic de racordare nr. 30501645126 din 19.04.2016 revin utilizatorului. Acest aviz tehnic de racordare a fost emis în urma solicitării doamnei Dumitra Sandache, în data de 29.03.2016, când SDEE Galaţi a luat cunoştinţă pentru prima dată despre acest incident.

De asemenea, conform legislaţiei în vigoare, vă mai informăm că Ordinul preşedintelui ANRE 64/2014 pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali nu reglementează situaţia prezentată de dumneavoastră, respectiv: "înlocuirea grupurilor de măsurare sesizate ca dispărute". În conformitate cu prevederile art. 97, alin (1), înlocuirea grupurilor de măsurare defecte sau cu durata normală de funcţionare epuizată se realizează de către operatorul de măsurare pe cheltuiala sa, cu excepţia cazului în care defectarea a fost produsă de clientul final, sau dacă grupul/componenta grupului de măsurare este proprietatea clientului final, cazuri în care costurile sunt suportate de clientul final”.

Deşi nefavorabil, răspunsul Electrica a sosit totuşi pe adresa redacţiei noastre după trei zile lucrătoare, remarcabil faţă de cazul City Insurance, compania la care casa Dumitrei Sandache era asigurată pentru suma de 20.000 de euro. Cei de la City Insurance nu au răspuns nici măcar după două săptămâni de când i-am interpelat pentru prima dată. Aşteptăm în continuare punctul lor oficial de vedere referitor la cazul de la Hanu Conachi.

Citit 3786 ori Ultima modificare Joi, 01 Decembrie 2016 18:51

3 comentarii

  • postat de 8583
    Sâmbătă, 03 Decembrie 2016 09:52
    84.117.41.***
    Platim degeaba asigurari obligatorii sau facultative pentru ca atunci cand da necazu peste tine cei de la asigurari uita sa iti plateasca in schimb daca nu faci iti iei amenda ca asa e legea dar ptr ei nu e lege. De ce mereu trebuie sa ajungi sa dai in judecata!
    0
    2
    Raportează
  • postat de pis pis
    Sâmbătă, 03 Decembrie 2016 06:47
    5.13.196.***
    Poate domnul director de la Electrica sa o faca pe Mos Craciun ? , ca de , la salariul lui de zaci de milioane sa faca macar un bine in viata lui numai daca se vrea .
    1
    2
    Raportează
  • postat de Mantu
    Vineri, 02 Decembrie 2016 18:17
    82.40.235.***
    Cred ca doamna in problema are doua alternative pentru a-si recupera paguba: 1.se poate adresa instanțelor de judecată; 2.se poate adresa Protecției Consumatorului.
    0
    4
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.