Din ciclul "Hai să-ţi luăm mai mulţi bani!". Acel moment când FACTURA te lasă mut...
Foto: Indexul cu bucluc | Foto ”Viața liberă”, Marius Prisacariu

Din ciclul "Hai să-ţi luăm mai mulţi bani!". Acel moment când FACTURA te lasă mut...
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)


Gheorghe Tudorache, din Galaţi, a avut un şoc atunci când, citind suma de plată de pe factura de gaze regularizată, a aflat că ar trebui să achite un consum de aproape 15 ori mai mare decât cel pe care îl are, de obicei, în fiecare lună.

63,34 lei în februarie 2017, alţi 63,86 lei în martie - cam pe-aici se învârte suma pe care gălăţeanul Gheorghe Tudorache o achită lunar către Engie, echivalentă unui consum de aproximativ 50 de metri cubi de gaze pe lună. În martie mai fusese şi plecat din localitate, urma factura de regularizare, indexul de la contorul de pe holul scării era „în grafic”, aşa că omul nu-şi făcea griji de niciun fel. Numai că, surpriză! Engie l-a „pocnit” cu factura în cap: 1.044 de lei de plată, echivalentă unui consum de 826 mc. Conform facturii primite, indexul nou, citit de „oamenii de la gaze”, era de 1.108.

După ce mai întâi a simţit că-i stă inima, Gheorghe Tudorache a ieşit pe hol şi s-a uitat la index, pentru a se convinge cu propriii ochi. Nici vorbă: indexul arăta 373 mc, cu peste 700 mc mai puţin decât scria în factură. Surpriza şi mai mare a fost când bărbatul a văzut că indexul trecut pe factura lui - 1108 - era exact cel al... vecinului de palier.

„Nu mi-a venit să cred când am văzut că am de plată peste 1.000 de lei dintr-o greşeală care este clar a lor. Am fost la sediul Distrigaz de la "Pastilă", le-am arătat că, din decembrie, am mai făcut trei plăţi prin PayPoint, dar care nu se regăseau în factură. Am spus că indexul citit de angajaţii lor şi scris pe factură nu este al meu, ci al vecinului. Doamna cu care am vorbit nu a reuşit să mă lămurească ce am de făcut în continuare”, ne-a spus Gheorghe Tudorache. El ne-a arătat şi „evoluţia” indexului de la gaze pe ultimele luni, scrisă conştiincios într-un caiet: 282 mc în ianuarie 2017, 327 în februarie şi 373 în martie. În acest ritm, indexul ar fi ajuns la valoarea de 1108 prin toamna anului viitor.

Răspunsul Engie: "Eroare umană"


La solicitarea „Vieţii libere”, oficialii Engie România ne-au trimis următorul răspuns: „Pentru clientul în cauză a fost emisă o factură iniţială, în baza indexului citit în mod eronat de către angajatul Distrigaz Sud Reţele SRL. În urma semnălarii acestei situaţii de către client în recepţia fizică din Galaţi, consilierii Engie România i-au recomandat acestuia să solicite stornarea facturii emise iniţial şi emiterea unei noi facturi, în baza consumului real. Engie România îi mulţumeşte clientului pentru semnalarea acestei situaţii şi îşi cere scuze pentru situaţia generată de această eroare umană”.

Ok, a fost o greşeală, clar, putem înţelege acest lucru. Dar, gândindu-ne la toate companiile furnizoare de utilităţi, ne întrebăm retoric de ce la „ei” întotdeauna este o greşeală când te taxează mai mult, iar la „noi”, dacă achităm mai puţin, se cheamă că este rea-credinţă?

Citit 13371 ori Ultima modificare Duminică, 09 Aprilie 2017 18:00

2 comentarii

  • postat de Galatean
    Marți, 11 Aprilie 2017 09:40
    5.13.239.***
    dar sa nu stai acasa o luna, da declari 0 metri la apa si sa platesti 5 doar pentru ca vecinii cu centrala declara cate 4 metri 2 persoane sau chiar 3...aici este si mai grav , d-na administrator nu aplica o HCL doar ca nu vrea sa de-a banii pe soft, ca in aproape fiecare luna este avarie dar apa la subsol este cata este in desert adica 0 doar pentru a acoperii furturile ....macar aici si-au recunoscut greseala, la noi nici cu reclamatie la Primarie nu s-a facut nimic....Raspunsul Primarie a fost,,stim ca nu se aplica legea, furtul de apa se numeste hotie si va recomandam sa va bransati individual,, de parca scot banii dintr-un sertar fara fiund....
    0
    2
    Raportează
  • postat de cetatean care nu fura
    Marți, 11 Aprilie 2017 00:11
    84.117.40.***
    Si u am fost inselat de cei de la engie...am platit constant maxim 20-40lei si dintr-o data imi vine 87 lei pe o luna care nu e de iarna. Astia umfla tarifele cum vor ei si cine nu reclama e bun de plata. Ma duc la protectia consumatorului.
    3
    2
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.