Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Stilul de viață pasiv aduce cu sine imobilitate la nivelul încheieturilor care ar trebui să se miște, de pildă statul pe scaun multe ore pe zi va afecta în timp șoldurile. Ce se întâmplă când avem șoldurile ”înțepenite”? Vom compensa mișcările din încheieturile alăturate, adică din coloana lombară și din genunchi, care sunt articulații fixe. În timp, vor apărea fie dureri în zona lombară, fie accidentări ale genunchilor, dar până atunci toate activitățile curente vor fi îngreunate: mersul, alergatul, săritul, ridicatul greutăților, chiar și încheiatul la șirete va fi dificil. Sunt multe exerciții pentru menținerea mobilității în șolduri, dintre care am ales două.

Banala genuflexiune este un exercițiu extrem de util, dacă este corect executat. Din picioare, cu tălpile la nivelul umerilor și labele picioarelor ușor rotite către exterior (către ora 11 stângul și către ora 1 dreptul), coborâți în genuflexiune împingând genunchii ușor în lateral cu coatele (imaginile 1 și 2). Tot timpul veți menține pieptul scos, abdomenul încordat și talpa lipită de sol. Opriți-vă în poziția aceasta timp de 10-15 secunde și repetați mișcarea de 10 ori.

Un alt exercițiu simplu se execută din poziția de fandare pe genunchi (foto 3), se prinde cu mâna laba piciorului din spate și, cu abdomenul și fesierii încordați și cu pieptul în față, ne mutăm centrul de greutate spre piciorul din față. Menținem pentru câteva secunde poziția, după care revenim și repetăm de 10 ori pe fiecare picior.

”Nu uitați de sloganul meu: Nu stăm acasă, suntem activi acasă!”, ne-a transmis Vlad Mihăilă.

În varianta online a cotidianului "Viața liberă", www.viata-libera.ro/sport, puteți urmări și filmări cu exercițiile propuse de Vlad.

Citit 891 ori Ultima modificare Vineri, 03 Aprilie 2020 20:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.