Investigații de amploare ale Consiliului Concurenței

Investigații de amploare ale Consiliului Concurenței
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Consiliul Concurenţei va finaliza, în acest an, mai multe investigaţii importante, iar încasările de pe urma amenzilor ar putea fi pe măsură, anunţă Bogdan Chiriţoiu, şeful instituţiei. 2018 ar putea ajunge astfel al doilea cel mai bun an în topul sancţiunilor date companiilor, după 2011. Una dintre investigaţiile care se apropie de final este cea de pe piaţa asigurărilor auto obligatorii. Dacă suspiciunile celor de la Consiliul Concurenţei se confirmă, şoferii vor putea să-şi ceară înapoi o parte din banii cheltuiţi pe RCA, informează Digi 24.

În ianuarie 2012, Consiliul Concurenţei a anunţat cea mai drastică decizie luată de la înfiinţarea sa, prin amendarea cu 880 milioane de lei (circa 205 milioane de euro) a celor cinci mari companii petroliere de pe piaţa benzinăriilor (Petrom, Rompetrol, Lukoil, MOL şi Eni), pe care le-a acuzat că s-au înţeles, în 2008, să retragă de pe piaţă sortimentul de benzină Eco Premium.

Potrivit Digi 24, autoritatea de concurenţă are în derulare 47 de investigatii de încălcare, din care 11 declanşate în acest an. Trei investigaţii au fost deja finalizate (legate de sectorul de celule stem, Portul Constanţa şi piaţa de cinematografe). În ceea ce priveşte investigaţiile ce vor fi finalizate în acest an, acestea sunt din sectorul asigurărilor, telecom, turism, comerţ alimentar şi gaze naturale.

Pe sectorul de asigurări, ancheta a început în 2015, Consiliul Concurenţei suspectând o posibilă încălcare a regulilor naţionale şi comunitare de concurenţă de către Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR), Media Xprimm SRL, societăţile de asigurare membre UNSAR, precum şi alte societăţi de asigurare, relatează Digi 24.

De asemenea, investigaţia în cazul Orange România, declanşată în 2016, va fi finalizată anul acesta, compania fiind suspectată de un posibil tratament discriminatoriu în relaţia cu companiile active pe piaţa plăţilor prin mesaje scurte prin intermediul telefonului mobil, respectiv pe piaţa mesajelor scurte publicitare prin intermediul telefonului mobil din România.

O altă investigaţie pe retail ce va fi gata anul acesta presupune o posibilă fixare a preţurilor între unii retaileri (Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland) şi furnizorii lor.

Şi ancheta din turism va fi gata în curând. Este prima investigaţie declanşată în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă. Presupune coordonarea politicilor comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preţ de vânzare a produselor turistice şi/sau pachetelor de servicii turistice şi al menţinerii unui status-quo pe piaţă, începând cu anul 2013. Potrivit Digi 24, companiile investigate sunt: Amarino, Christian’76 Tour, Danubius Travel, Eximtur, Happy Tour, Mareea Comtur, Paralela 45 Turism, Perfect Tour, Touring Europabus Romania şi Patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT). În 2017 şi 2018, investigaţia a fost extinsă şi la agenţiile: Charter Broker, Nova Travel, Prestige Tours International, Prompt Service Travel Company şi Aerotravel, Air Fla, Corali Holidays, Fibula Air Travel, Rezeda World Travel, Tez Tour.

Citit 2216 ori Ultima modificare Duminică, 07 Octombrie 2018 20:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.