Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
1 comentariu

Ministerul Muncii a lansat, joi, site-ul http://servicii.mmuncii.gov.ro/, unde se regăsesc cele 180 de servicii şi beneficii gestionate de minister şi de instituţiile din subordine, pentru un acces mai facil la informaţii şi la formulare, iar beneficiarii sunt invitaţi să scrie, în comentarii, despre utilitatea acestora, dar şi soluţii de simplificare a procedurilor. Ministrul Violeta Alexandru a afirmat că, din 180, puţin peste 100 de servicii/ beneficii se bazează pe formulare tipizate, iar pe celelalte cetăţeanul trebuie să le redacteze de mână.

"Nu pot estima, cu exactitate, când va veni ziua în care utilizatorii de internet să trimită atât cererile, cât şi documentele justificative prin email/online, urmând a fi verificate astfel încât persoana să fie programată şi să se deplaseze la sediul instituţiei vizate o singură dată, la ora stabilită", a spus Alexandru.
Ea adaugă că reprezentanţii ministerului au nevoie de părerile beneficiarilor pentru a simplifica procedurile de depunere a documentelor pentru accesarea de servicii/beneficii.
"Ministerul Muncii şi instituţiile din subordine trebuie să lucreze pentru cetăţeni. Ascultarea opiniilor acestora, analizarea lor în relaţie cu eventuale şi posibile modificări ale cadrului legal, trebuie să fie în centrul demersului nostru de simplificare. Site-ul va fi funcţional începând de astăzi, pentru o lună, imediat după acest termen urmând să vedeţi, rapid, măsuri de simplificare. Pot fi modificări de cadru legal, dar şi, ceea îmi voi asuma, decizii de management puse în practică prin legislaţie secundară", a spus Violeta Alexandru.
Potrivit ministrului Muncii, fiecare secţiune din site are un spaţiu pentru comentarii, în care beneficiarii îşi pot spune opinia despre: utilitatea formularului, experienţa avută la depunerea documentelor, propuneri de simplificare a formularului sau a procedurii de depunere.
Violeta Alexandru adaugă că 22 de formulare se completează pentru obţinerea de beneficii prin AJPIS-uri, de la formular pentru alocaţie pentru copil până la obţinerea VMG, iar 33 de formulare sunt gestionate în relaţia cu diverse servicii oferite de AJOFM-uri. Cele mai puţine sunt gestionate de Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi. Numai 39 de formulare pentru servicii/ beneficii pot fi depuse prin mecanisme electronice de comunicare (email, portal online). "Există deja instituţii care fac acest lucru în România şi care rezistă în faţa suspiciunilor de lipsă de securitate, pentru că au înţeles că vremurile s-au schimbat, iar informatizarea trebuie să intre adânc în practica de lucru din administraţie. Se poate face treabă fără să aştepţi trei ani să se finalizeze un proiect european pentru eventuale finanţări. Nu există ”Nu se poate!”", a încheiat ministrul Muncii.

Citit 1619 ori Ultima modificare Joi, 23 Ianuarie 2020 18:41

1 comentariu

  • postat de Sandu Vineri, 24 Ianuarie 2020 09:06 92.114.82.*** Link la comentariu
    3
    3

    Acest ministru sa lase vorbaria inutila si sa spuna ce masuri a luat pentru pensii si salarii si cum se pregateste pentru punerea in aplicare a noii Legi a pensiilor sau aceste probleme nu mai sunt pe agenda acestui guvern care face toate eforturile mediatice prin care sa demonstreze ca nu sunt bani .Pai acest lucru este sarcina unui guvern responsabil sa gaseasca resurse nu sa se plinga tot timpul.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.