Negocierea dintre bănci și consumatori închide procese

Negocierea dintre bănci și consumatori închide procese
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Peste 20 de procese au încetat anul acesta deoarece băncile și consumatorii au decis să-și rezolve problemele prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), informează instituția. În timp ce majoritatea cererilor de conciliere au ca obiectiv soluționarea unui diferend prin evitarea proceselor, mai multe cazuri și-au găsit rezolvarea anul acesta după începerea procedurilor judiciare.

Un astfel de exemplu este un dosar de dare în plată pentru trei credite diferite, care, după aproape cinci ani petrecuți în instanță, și-a găsit rezolvarea prin negociere, în doar câteva luni. S-a obținut restructurarea creditelor, comasarea lor, eliminarea unor comisioane, o rată mai mică, eliminarea penalităților de neplată a ratelor din ultimii cinci ani, plus o reducere de aproximativ 10.000 de euro a datoriei.

Într-un alt caz, pentru un credit de nevoi personale cu ipotecă în valoare de 35.000 euro din 2008, la care se înregistrau restanțe de peste 10.000 de euro, banca a propus stingerea amiabilă a litigiului, în cadrul CSALB. Creditorul a eliminat pe viitor comisionul de administrare credit, a returnat același comision încasat de la acordarea împrumutului până la notificarea de dare în plată și a renunțat la o treime din dobânzile restante. În total, beneficiile directe obținute de consumator depășesc 7.500 de euro.

Citit 579 ori Ultima modificare Marți, 31 August 2021 18:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.