Trenuri noi în România, după aproape două decenii

Trenuri noi în România, după aproape două decenii
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a semnat vineri contractul cu francezii de la Alstom pentru achiziția a 20 de trenuri electrice noi, anunță instituția într-un comunicat de presă. Contractul, finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional POIM, este de aproximativ 1,3 miliarde de lei pentru 20 de unități electrice noi, dar poate fi extins până la 37 de trenuri și o valoare de 3,7 miliarde de lei. Livrarea primei rame se va face la finalul anului 2023, pachetul complet de 37 de rame urmând a fi livrat până la finalul anului 2024.

Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 351 de locuri pe scaune/tren, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h. Ramele electrice sunt compuse din șase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere și patru vagoane intermediare). Noile trenuri urmează să fie utilizate pe rutele electrificate majore ale rețelei feroviare, inclusiv pe relația București Nord - Galați, urmărindu-se o deservire echilibrată a teritoriului.

Ministerul Transporturilor a cumpărat ultimele trenuri noi pentru CFR Călători în perioada 2004-2005 (automotoarele Desiro - Săgeata Albastră).

Citit 1122 ori Ultima modificare Vineri, 25 Martie 2022 17:50

1 comentariu

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.