Ritm lent pentru autostrăzile finanțate prin PNRR

Ritm lent pentru autostrăzile finanțate prin PNRR
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

România a construit până în prezent doar 10,8 din cei 429 de kilometri de autostradă cât și-a propus prin PNRR. Pentru alți 50 de kilometri a început recent execuția, în timp ce restul zac la mila birocrației din domeniul achizițiilor, relatează Radio Europa Liberă, citată de Rador. Noile investiții, dacă vor fi realizate, ar trebui să îmbunătățească și rețeaua rutieră dintr-una dintre cele mai dezavantajate regiuni istorice ale țării: Moldova.

Cei 429 de kilometri de autostradă ar trebui să fie construiți până în 2026 și ar costa 2,7 miliarde de euro. Această sumă reprezintă o treime din suma totală pe care România a prins-o în Plan la capitolul investiții în infrastructură. Cele mai multe alocări ar trebui să vină pentru modernizarea infrastructurii rutiere. Dintr-o analiză realizată de Europa Liberă în baza datelor furnizate de CNAIR reiese că începutul construcțiilor autostrăzilor prinse în PNNR este unul greoi. Doar 10,84 de kilometri de autostradă au fost realizați efectiv până acum, parte a Autostrăzii A3. Construcția a alți 50 de kilometri a început la Autostrada A7, care ar trebui să lege Ploieștiul de Pașcani. Restul investițiilor se află în diverse etape birocratice.

Guvernul României a introdus în PNRR următoarele proiecte de autostrăzi: Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, din Autostrada A8, capetele Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț, din Autostrada A3 Transilvania, tronsonul Nădășelu - Poarta Sălajului, iar din Autostrada A1 Lugoj – Deva, veriga lipsă Margina - Holdea.

Citit 558 ori Ultima modificare Luni, 15 August 2022 18:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.