Jumătate de milion de elevi au început evaluarea națională

Jumătate de milion de elevi au început evaluarea națională
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Sesiunea de evaluări naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2023 – 2024, care este programată în perioada 13 - 29 mai, se adresează unui număr cumulat de peste 500.000 de elevi, potrivit Ministerului Educației.

Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a a început luni, 13 mai, cu proba de Limbă și comunicare - scris - Limba română, respectiv, proba de Limbă și comunicare - scris - Limba maternă pentru elevii aparținând minorităților naționale. Marți, elevii claselor a II-a vor susține proba de Limbă și comunicare - citit - Limba română, iar miercuri, 15 mai, elevii aparținând minorităților naționale participă la proba de Limbă și comunicare - citit - Limba maternă. Joi, 16 mai, va avea loc proba la Matematică și Științe ale naturii, în timp ce vineri, 17 mai, se va desfășura ultima probă din cadrul EN II (Limbă și comunicare - scris-citit - Limba română pentru minoritățile naționale), susținută de elevii aparținând minorităților naționale.

Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a/EN IV) are următorul calendar: Limba română (21 mai), Matematică (22 mai) și Limba maternă (23 mai).

Calendarul de administrare a evaluării naționale la finalul clasei a VI-a (EN VI) are următoarea configurație: 28 mai - Limbă și comunicare, respectiv, 29 mai - Matematică și Științe ale naturii.

„Probele au o structură și caracteristici de evaluare similare celor administrate în anii anteriori. Testele sunt elaborate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), au un format asemănător evaluărilor internaționale și implică un nivel mediu de dificultate”, potrivit Ministerului Educației.

„Ca element de noutate pentru administrarea și valorificarea rezultatelor înregistrate, colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi realizată cu ajutorul unei noi aplicații digitale. Aceasta va permite, pe de o parte, colectarea datelor în condiții de siguranță și de control optimizat al calității și, pe de altă parte, va oferi comisiilor de evaluare acces la propriile date de evaluare a elevilor și va permite valorificarea rapidă și flexibilă a acestora. Astfel, va fi facilitată realizarea rapoartelor clasei și a raportului școlii, fără eforturi birocratice suplimentare și într-un timp mai scurt”, precizează Ministerul Educației.

Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.

Citit 546 ori Ultima modificare Luni, 13 Mai 2024 18:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.