Începând de luni, 21 iulie, primăriile și consiliile județene din toată țara se pot înrola în platforma MyEterra, prin care vor avea acces gratuit, online, la extrase de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, a anunțat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, potrivit Mediafax.
Aceste documente sunt esențiale pentru soluționarea cererilor cetățenilor care solicită acte administrative, cum ar fi autorizații de construire sau certificate de urbanism. Până acum, cetățenii erau nevoiți să parcurgă pași suplimentari pentru a obține aceste documente.
„Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a precizat ministrul Dezvoltării.
Aceasta este a treia etapă de simplificare în procesul de emitere a documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, de plan cadastral și de primă înregistrare se eliberează gratuit proprietarilor care le solicită în persoană, iar din 2 iunie, serviciul a devenit gratuit și online.
Pentru accesarea platformei MyEterra, administrațiile locale trebuie să trimită o cerere către oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară, în care să desemneze persoanele autorizate să utilizeze sistemul. Cererile pot fi transmise prin e-mail, la adresele disponibile pe site-ul ANCPI, https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.
„Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocrației, creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și scurtării timpilor de interacțiune cu autoritățile”, a conchis ministrul.