Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Al doilea mare oraş al ţării, Rotterdam este adevărata metropolă a Olandei Meridionale, este aşezat pe Nieuwe Maas - Meusa Nouă, marele braţ al deltei comune a Meusei şi Rinului. A avut un rol important în luptele cu spaniolii, dar epoca sa de avânt a început în sec. al XIX-lea, odată cu amenajarea Rinului, în urmă căreia a preluat comerţul de tranzit al Elveţiei, Germaniei, Franţei de nord-est şi Belgiei. A avut enorm de suferit mai ales în ultimul război mondial, din cauza bombardamentelor aeriene. Refăcut şi modernizat, reuneşte astăzi, prin intermediul unor poduri şi tuneluri, 23 de cartiere dotate cu o urbanizare ultramodernă.

  • Rotterdam
  • Oraş portuar
  • Are 616.250 de locuitori în oraşul propriu-zis şi aproximativ 1.211.523 în zona metropolitană
  • Aşezarea de pe malul râului Rotte este locuită încă din jurul anului 900
  • Întemeiat în 1299, a devenit destul de repede una din marile aşezări medievale, primind, în sec. al XIV-lea, statutul de oraş liber

Kinderdijk (Digul copiilor)


Se află la 12 km de centru, spre sud-est, în lungul arterelor Maasboulevard şi Dorpstraat, pe braţul septentrional renan, Lek. O zona pitorească, destinată cu precădere micilor vizitatori, cu 19 mori de vânt care se învârtesc doar pentru turişti şi aparatele lor de filmat şi care noaptea sunt luminate feeric. Kinderdijk face parte din Patrimoniului Mondial UNESCO.

Maastunnel


Pentru asigurarea circulaţiei de mărfuri şi pasageri în perimetrul portuar, Europoort, s-au executat trei mari lucrări, adevărate opere de artă. Prima din ele, un tunel sub Meusa (Maastunnel), este de dimensiuni impresionate. Are o lungime de 1.070 de metri, dintre care 550 de metri sub apă. Cele patru galerii asigură într-o singură oră circulaţia a 6.000 de autovehicule, 8.000 de biciclete şi 40.000 de pietoni.

După puţin timp, a devenit insuficient şi s-a impus deschiderea unui nou tunel, Beneluxtunnel, la o adâncime mai mare - 23 de metri, iar la suprafaţă a fost inaugurat podul Van Bienenoordbrug.

A fost construită o centură de autostrăzi şi, odată cu creşterea traficului între cartiere, a fost pus în funcţiune şi primul metrou din ţară.

Activitatea portuară este uriaşă: 300 de linii transatlantice, cu aproximativ 32.000 de nave de mare tonaj.

Centraal Station şi Station Rotterdam Blaak


Subiectele predilecte ale unei vizite în Rotterdam pot fi atât arhitectura oraşului şi aşezămintele sale culturale, cât şi portul. Pentru o scurtă vizită, vă recomandăm parcurgerea pe jos a perimetrului central aflat între două gări principale: Centraal Station şi Station Rotterdam Blaak, la distanţă de 1,5 km.

Boijmans van Beuningen Museum


Muzeul prezintă colecţii preţioase de artă veche, cu pânze semnate Van Eyck, Bosch, Breughel cel Bătrân, Frans Hals, Rembrandt, Ruysdael şi mulţi alţii. Colecţia Van der Vorm expune lucrări ale unor maeştri vechi, precum şi ale creatorilor din sec. al XIX-lea, mai ales francezi, Daubigny, Theodore Rousseau, Chardin, Watteau, Corot. Arta modernă şi contemporană prilejuieşte o întâlnire cu Ensor, Pieter Mondriaan, Mark Chagall, Dufy, Picasso, Giorgio de Chirico, Giacometti, iar în sala Dabo, Salvador Dali este prezent cu portretul copilului minune Shirley Temple, din 1939.

Muzeele Marinei


În apropiere, lângă Station Rotterdam Blaak, se găsesc câteva muzee cu tematici specifice marelui port: Maritiem Museum Prins Hendrik (Leuvehaven 1), Maritiem Buitenmuseum (Leuvehaven 50), Mariniers Museum der Koninkrijk Marine (Wijnhaven 7), Museum Schepen Uit Verre Landen (Wijnhaven 20) şi, mergând pe jos, la 10 minute de Bursă sau la 5 minute de Muzeul Prinţul Hendrik, într-un frumos parc, principalul muzeu de artă.

Euromast


La distanţă de 15 minute de Muzeul Prinţul Hendrik sau Muzeul Boijmans, mergând pe jos în lungul parcurilor, vom întâlni acest turn înalt de 179 de metri, cu o platformă panoramică şi un restaurant, care permite o cuprinzătoare vedere asupra oraşului şi împrejurimilor sale.

Sursa: descoperalumea.ro

Citit 4336 ori Ultima modificare Joi, 12 Ianuarie 2017 23:50

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.