Cine sunt cei mai potriviţi lideri

Cine sunt cei mai potriviţi lideri
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Statisticile arată că femeile au mai mult succes ca lideri în colectivele formate preponderent din femei, în timp ce bărbaţii îl recunosc ca „şef” pe cel mai în vârstă dintre ei. În opinia cunoscutului psiholog Lenke Iuhoş, specialistă în psihologia organizaţională, sexul, vârsta, constituţia fizică, înfăţişarea sunt indicatori care pun în lumină valoarea  liderului unei organizaţii.

“Aceşti indicatori se nuanţează prin stilul de conducere, statistic, bărbaţii sunt mai energici şi mai rezistenţi la efort şi/sau presiuni decât femeile. Totuşi, diferenţele de sex nu au treabă cu reuşita în carieră, iar acest lucru se poate vedea tot mai clar în societatea modernă, unde tot mai multe femei ocupă cu succes funcţii de top management. În grupul bărbaţilor, cel mai vârstnic are autoritate, iar în grupul femeilor, cea mai tânără se afirmă mai accentuat. Înaintarea în vârstă aduce cu el scăderea flexibilităţii. În acelaşi timp, modul de prezentare, prestanţa, culorile neutre schimbate cu culori vii îşi pun amprenta asupra grupului”, explică psihologul Lenke Iuhoş. 

Specialista afirmă că există o corelaţie între succesul conducerii şi însuşirile personale ale liderului.

„Aptitudinile şi trăsăturile psihologice, dacă sunt focalizate pe organizaţie, pe principiul “atunci şi acolo”, liderul cu siguranţă exercită cu succes actul de conducere. Paradigma “aici şi acum” îl face pe manager prezent în viaţa organizaţiei şi atunci când nu e fizic acolo. În cazul în care aceste elemente cognitive sunt însufleţite de rezistenţă la frustrare, şeful,  managerul, directorul sau liderul va fi un om iubit de membrii organizaţiei”, afirmă experta în psihologie organizaţională. Deloc de neglijat sunt şi abilităţile oratorice ale liderului, care trebuie să ştie ce şi când să spună pentru a-şi conduce colectivul spre succes.

„Aptitudinile de orator şi fluenţa verbală reprezintă capacitatea de a lua cuvântul în grup la momentul necesar, fără o fluiditate verbală goală, fără a transmite informaţii golite de sens şi motivaţie. Spui şi totuşi nu spui nimic, această conduită scade randamentul organizaţiei”, conchide psihologul.

Citit 2152 ori Ultima modificare Marți, 03 Iulie 2018 21:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.