CRONICĂ DE CARTE | În agora, lansare de… #Agora

Vinerea trecută, un alt membru al cenaclului "Noduri şi Semne", Andrei Velea, şi-a lansat romanul de debut, "#Agora. Democrația nu a fost niciodată mai sexy", moderator fiind Doru Căstăian, invitată specială - Alexandra Teodorescu. Cine a (mai) avut loc în Librăria "Humanitas", metamorfozată într-o agora a frumuseţilor întrebărilor vechilor greci, a asistat la o dramă sau un droman cu final fericit! După cum scrie scriitorul pe pagina sa de Fb, "A fost un public superb! Cu toate că mulți m-au anunțat că nu pot ajunge, librăria a fost plină ochi și s-au vândut aproape toate exemplarele. Mai sunt vreo trei disponibile, cu semnătura mea. Le mulțumesc celor care m-au ajutat cu organizarea acestei lansări, invitatei Alexandra Teodorescu, moderatorului Doru Căstăian și fotografului Cristian Nastase. S-a discutat natural, inteligent și matur despre niște subiecte foarte sensibile, precum societatea, politica, implicarea civică, filosofia și literatura. Mulțumesc și personalului de la Librăria "Humanitas" Galați, organizarea a fost ireproșabilă!"

La început s-a încercat să se mai vorbească despre proiect, atât prin ceilalţi membri, Adi Secară, Tudor Neacşu, Octavian Miclescu, dar proiectul deja a căpătat viaţă, ştie să se prezinte singur, cărţile au plecat deja în lume, sunt, de pildă, pe site-ul Cărtureşti.ro!

Cel care a botezat cartea lui Andrei Velea drept "droman" este un alt membru al cenaclului, Cezar Amariei, care a considerat că este pregnantă îmbinarea de proză, dramaturgie şi poezie! "Un droman despre Galaţi, politică şi dragoste!"

S-a aflat, de pildă, "cum se face politica la firul ierbii" şi cum s-a transformat acest fenomen în literatură, s-a aflat povestea copertei, cu o îmbrăţişare care nu este chiar din anii care au inspirat povestea din carte, unde, evident, orice asemănare cu realitatea este pur şi simplu întâmplătoare! Dialogul cu cei din librărie s-a înfiripat, au luat cuvântul şi membri vechi ai cenaclului, precum Ion Avram, Gabriel Gherbăluţă (care a tras un semnal de alarmă în ceea ce priveşte soarta Liceului de Marină din Galaţi, ameninţat cu desfiinţarea!)…

Andrei Velea, susţinut de băiatul său, Cezar, "a ameninţat" cu noi şi noi romane…

Proiectul IV Romane, susţinut şi de cenaclul "Noduri şi Semne" continuă vineri, 14 decembrie, cu cea de-a treia carte, "Vânzătorul de margarete", de Octavian Miclescu, care va fi lansată la aceeaşi librărie, de la orele 18,30.

Citit 818 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Decembrie 2018 20:06