Uite Revista, nu-i Revista!

Uite Revista, nu-i Revista!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Melinte dă „Şah la Revistă” * „Eficientizarea” Teatrului Muzical * Viziunea managerului Florin Melinte *  Revista, „dispersată” în celelalte secţii ale teatrului * 18 salariaţi, printre care şi artişti, dispar * Rămân, în schimb, arhivarul, bibliotecarul şi 5 salariaţi necesari pentru relaţiile cu publicul * Care umple, la spectacole de succes, câte o… jumătate de sală * În condiţii de criză, artiştii gălăţeni, câţi mai sunt, vor fi „ajutaţi” de invitaţi - dirijori şi solişti – din afară *

În Teatrul Muzical „Nae Leonard”, relaţiile dintre unii angajaţi şi managerul Florin Melinte au fost de-a dreptul înveninate, ajungându-se, anul trecut, chiar la proteste extreme de tip greva foamei.

Schimbările care bat la uşă odată cu aprobarea de către Consiliul Local a unei noi organigrame şi stat de funcţii ar putea genera noi neînţelegeri.

De pe firmamentul Muzicalului dispare secţia de Revistă, aceasta fiind practic „înghiţită” de celelalte secţii. Parafrazând unul din spectacolele de gen trecute, Melinte dă „Şah la revistă”. Pe bune.

Semnal de alarmă

Actorul Paul Buţa (FOTO 2)ne-a vizitat la redacţie pentru a ne semnala noutăţile organigramei propuse spre aprobare de Florin Melinte:

„Vreau să trag un semnal de alarmă privind desfiinţarea secţiei de Revistă a Teatrului Muzical, înfiinţată acum mai bine de 50 de ani, pe vremea când nu exista nici estrada, nici opera şi opereta!”.

Paul Buţa ne-a reclamat că Sindicatul din Teatrul Muzical „Nae Leonard”, al cărui membru este, nu a fost consultat în privinţa schimbărilor şi nici nu s-a organizat vreo întâlnire cu salariaţii.

Artistul ne-a arătat că secţia de Revistă nu mai figurează în noua organigramă, informaţie care se regăseşte şi în documentele ajunse pe masa consilierilor.

În document figurează: orchestra simfonică de operă-operetă, corul de operă-operetă, baletul de operă-operetă maeştri solişti operă-operetă, noţiunea de „revistă” dispărând pur şi simplu.

Paul Buţa a auzit că Revista ar urma să se regăsească în celelalte secţii ale Teatrului, dar vor fi şi reduceri de personal: dispar dirijorul, şapte instrumentişti, actori.

„Eu nu am nimic împotrivă dacă din actor de revistă aş deveni actor la operă-operetă pentru că am jucat şi joc cu plăcere orice rol. Am jucat şi în Silvia. Dar cum să pui solista de muzică uşoară să cânte operă?”

„În proiectul de management al directorului Melinte scrie că unii solişti de operă şi operetă vor juca roluri mici şi medii, iar pentru rolurile mari vor fi aduşi solişti din alte teatre”.

„Unde-i performanţa profesională? Unde e economia la fondul de salarii dacă trebuie să plătim artişti străini? Dar valorile noastre din teatru unde sunt? Noi avem teatru de umplutură?”, s-a întrebat Paul Buţa.

Actorul a mai arătat şi că noua organigramă externalizează serviciul tehnic, adică profesioniştii, care ştiu să monteze decoruri...

„De aici sunt 7 oameni care vor pleca. Ca să-i plătească pe salariaţii cu studii superioare, trebuie să iei de undeva banii! Desfiinţează alte posturi”.

„Nu spun că nu trebuie să plece nimeni din teatru, dar ţii rihtuitor, arhivar, bibliotecar, secretară, registratură, casieră şi dai afară artişti? Vor fi decimate colectivele artistice!”

„Salvaţi revista gălăţeană! E vorba de istorie, care nu mai poate fi reparată!”, ne-a mai spus Paul Buţa.

Nimeni nu ştia!

Am descoperit cu surprindere că nume de notorietate ale Muzicalului nu aveau cunoştinţă despre desfiinţarea, cel puţin teoretică, a Revistei.

Dirijorul Nicolae Mantu ne-a declarat că nu e în măsură să dea verdicte şi că i-au ajuns pe la urechi zvonuri de tot felul, dar că nu-şi permite să le ia drept realitate.

Nici şefa secţiei de Revistă, actriţa Isabela Oancea, nu ştia despre vreo desfiinţare a secţiei sale: „Nu ştiu despre aşa ceva şi nici nu s-a pus în discuţie”.

„Dar pentru mine contează mai mult să oferim publicului gălăţean spectacole de revistă decât organigrama. Important este că spectacolele de Revistă au succes, că sala e întotdeauna pe jumătate plină (!?)”

„Spectacole de revistă se vor face în continuare. Avem în vedere, pentru stagiunea următoare, continuarea ultimului nostru spectacol «Pierduţi în dragoste» şi un spectacol pentru adolescenţi”.

Florin Melinte: „Organigrama e apanajul managerului!”

Florin Melinte (FOTO 3), managerul instituţiei, ne-a contactat telefonic şi şi-a exprimat foarte clar poziţia: „Organigrama nu e apanajul sindicatului, nici a altui element din structura teatrului, este apanajul strict al managerului”.

Revista nu dispare, se întăreşte!

„E fals, secţia de revistă nu dispare, se întăreşte prin faptul că la nivelul teatrului va exista o singură orchestră simfonică de operă, un cor, balet şi maeştri solişti. Această secţie, care a funcţionat sub denumirea de revistă, a dispărut în România”.

„Baletul participă şi la operă, şi la operetă şi la revistă sau spectacole pentru copii. Actorii nu pot face un singur serviciu, trebuie să joace peste tot. Secţiile de revistă ale altor teatre s-au desfiinţat”.

„Teatrul Muzical e un concept mai larg, noi însumăm toate genurile muzicale - patru instituţii într-una şi toţi artiştii au mai multă încărcătură”, ne-a declarat Florin Melinte.

Implicarea lui în teatrul de revistă este dovedită de faptul că a regizat ultimele două spectacole de acest gen: „Se întorc românii acasă” şi „Pierduţi în dragoste”.

18 posturi dispar

Cine pleacă din Teatru? „Teatrul Muzical are o organigramă veche pe 248 de persoane. Prin noua organigramă vor pleca 18 persoane. Unii sunt pe cale de pensionare. Ceilalţi sunt de la croitorie - pentru că spectacole monumentale, gen Aida, Nabucco, nu se vor mai face în următorii ani”.

„Este firesc să reducem. Corul este supradimensionat. Am plecat cu un cor de 26 şi e suficient, au făcut faţă cu brio în Elveţia”.

„Serviciul tehnic nu mai are încărcătură, în ultima vreme decorul nu mai necesită un volum atât de mare de muncă şi nu mai avem de ce să plătim salarii degeaba”.

„Vor fi şi artişti care vor pleca - nu poţi să ţii o vedetă care e cea mai bine plătită din România şi care cântă o dată pe an pentru că de fiecare dată se îmbolnăveşte, şi e în pragul pensionării. E corect să meargă la pensie!”, ne-a declarat Florin Melinte.

Managerul „Muzicalului” a confirmat interesul pentru „împrumutarea” unor artişti de la alte teatre: „Din păcate, pachetul de voci în Teatrul Muzical nu e suficient - nu mai sunt tenori în România, nu avem başi”.

„E corect să apelez la colaboratori. Preocuparea mea este să aduc oameni de notorietate spre Galaţi”, spune Melinte.

Transformări propuse: 5 PR-işti în plus!

Noua organigramă (FOTO 4) ajunsă pe masa aleşilor locali propune „transformarea unui număr de 72 de posturi, desfiinţarea a 60 de posturi, din care 27 ocupate şi înfiinţarea a 6 posturi”.

În acelaşi timp, se propune promovarea în funcţie a salariaţilor care au absolvit studii superioare şi sunt încadraţi pe funcţii cu un nivel de studii inferior, organigrama şi statul de funcţii urmând să numere 184 de posturi.

Roluri medii, mici şi mari

Proiectul de management al lui Florin Melinte a fost aprobat în luna august a anului trecut. Am descoperit în document şi câteva aspecte interesante:

„Pentru eficientizarea activităţii în perspectiva realizării de producţii artistice de înaltă calitate, structura compartimentului maeştri-solişti se va modifica în sensul integrării soliştilor şi actorilor de la revistă, în acest compartiment. Se va urmări ca aceştia să se integreze repertoriului de operetă, prin dezvoltarea competenţelor profesionale”.

„Cu unii soliştii de operă şi operetă se va asigura segmentul de roluri medii şi mici din repertoriul de operă, urmând ca pentru rolurile mari, să fie solicitaţi solişti de la instituţiile mari din ţară sau liber profesionişti. În măsura posibilităţilor, vor fi invitaţi şi solişti din străinătate”.

Intenţiile sunt bune, dar oare cât costă un artist naţional sau internaţional? Şi nota de tristeţe privind artiştii gălăţeni rămâne.

„Tot din perspectiva eficientizării personalului artistic, considerăm că un singur dirijor poate asigura necesităţile curente. Realizarea de spectacole cu dirijori invitaţi se va constitui ca o activitate de perfecţionare a compartimentului orchestră”, mai scrie Melinte.

Relaţii calde cu publicul

„Pentru eficientizarea activităţii şi atragerea unui public mai numeros în sala de spectacol considerăm necesară înfiinţarea unui birou de relaţii cu publicul alcătuit dintr-un consultant artistic şi 4 referenţi”, mai propune Melinte, şi aleşii aprobă.

Oare cei 5 PR-işti cântă, joacă sau au şi ceva aptitudini artistice?

Contracte

„Personalul de la ateliere va fi redus corespunzător, astfel se vor încheia contracte cu firme de specialitate. În vederea eficientizării activităţii în sectorul tehnic scenă vom externaliza acest serviciu”.

„Se va contacta o firmă specializată în vederea completării personalului de scenă”, spune managerul. Pe banii cui?

Cât?

Potrivit hotărârii Consiliului Local, managerul Florin Melinte are o „remuneraţie de 6.489 lei (brut), constituită din salariul maxim brut care se plăteşte în instituţie, conform prevederilor legale - 5.495 lei - la care se vor aplica indexările conform legii şi un spor de 18 la sută aplicat la salariul maxim brut 5.495 lei, la care se vor aplica indexările conform legii”.

Citit 1624 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.