CRONICĂ DE CENACLU/ Firescul filosofiei

CRONICĂ DE CENACLU/ Firescul filosofiei

Liviu Iulian Cocei îşi permite să abordeze filosofia ca pe un exerciţiu firesc al gândirii, ca pe o terapie spirituală indispensabilă, cu consecinţe benefice. În scurtele sale însemnări, concepute ca un jurnal de idei, sub titlul "Reflecţii, dubii, sentinţe", autorul pare să ne transmită că actul firesc al unei gândiri orientate etic se conjugă cu o calitate mai bună a vieţii, cu un nivel mai curat şi mai profund al relaţionării cu noi înşine, cu prietenii, cu familia, şi chiar cu o alteritate de neînţeles sau poate ostilă. De aceea, tonul lejer, neostentativ, prevenitor al reflecţiilor sale îl invită pe cititor să-şi însuşească predispoziţia de a filosofa, de a trece dincolo de crusta banalităţii şi a judecăţilor prestabilite, pentru a ajunge, discret şi senin, cu un reţinut surâs ironic, la o mai bună înţelegere a întâmplărilor existenţiale, sociale, politice, culturale care ne solicită - vrem, nu vrem - atenţia.

Însemnările lui Liviu Cocei incită la dezbatere, fapt remarcat de Stela Iorga, prin aceea că autorul nu îşi propune rezolvări ultime, ci mai degraba să ridice întrebări. Diana Balmuş este de acord în cea mai mare parte cu opiniile autorului şi recunoaşte în texte o abordare detaşată, dar totuşi personală. Ovidiu Nedu s-a regăsit în multe din reflecţii, mai ales în cea în care se subliniază că a-ţi schimba părerile poate fi un semn de onestitate intelectuală.

Flashul literar pregătit de Stela Iorga ne-a introdus în atmosfera exotică a junglei amazoniene, citindu-ne din "Bătrânul care citea romane de dragoste", de Luis Sepulveda.

Întrucât, în urma unei cronici mai puţin inspirate, au fost lezate sensibilităţile unor colegi legate de cenaclul "Cubul Critic Oblio", prozatorul Ion Avram îşi prezintă, prin intermediul prezentei cronici, scuzele de rigoare.

Vineri, 8 iulie, de la ora 18.30, la sediul ziarului ''Viaţa liberă'', ne va citi Ovidiu Nedu.

Citit 1098 ori Ultima modificare Luni, 11 Iulie 2016 09:23