Podul de la Brăila, proiectat să reziste 100 de ani

Podul de la Brăila, proiectat să reziste 100 de ani
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Podul de la Brăila a fost proiectat să reziste 100 de ani. Pentru a-l proteja de umezeală, constructorul va instala un sistem modern, informează Mediafax.

Potrivit informațiilor oficiale, podul de la Brăila va fi dotat cu „un sistem de dezumidificare a tuturor ansamblurilor podului, inclusiv a tablierului metalic și a cablurilor”.

De asemenea, cablurile vor fi izolate pe exterior cu o protecție care asigură etanșeitatea, iar aerul din interior va fi permanent uscat și monitorizat astfel încât să se asigure un mediu anticoroziv. Protecție antiumezeală va fi și în interior.

„Pentru a asigura durabilitate și protecție anticorozivă ridicată, tablierul va fi dezumidificat în interior. Anumite rigidizări longitudinale vor fi utilizate drept canale pentru distribuția aerului dezumidificat în spațiul intern al tablierului. Un sistem de senzori va monitoriza asigurarea păstrării stării de umezeală din casetă sub nivelurile ce provoacă oxidarea. Se va menține o umiditate relativă sub 40%, pentru a nu exista coroziune și pentru a permite circulația pe pod în siguranță, în orice anotimp”, a anunțat secretarul de stat la Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Podul de la Brăila va fi cel mai mare de acest tip din România și va lega regiunile istorice Moldova, Muntenia și Dobrogea. Obiectivul va fi conectat la rețeaua rutieră prin drumul Brăila-Jijila și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin.

Drumul principal va avea o lungime de 19 kilometri, iar drumul de legătură Smârdan-Măcin va avea peste 4 kilometri.

Podul ar putea fi inaugurat înainte de termen, la finalul acestui an.

Citit 1963 ori Ultima modificare Vineri, 08 Aprilie 2022 20:22

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.