Un tronson al Canalului Siret - Bărăgan a fost scos la licitație, pentru proiectare, execuție, reabilitare zonelor deja realizate și amenajarea unor construcții hidrotehnice, de Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare (ANIF). Valoarea estimată a lucrărilor acestui prim lot, în lungime de 23 km, este de circa 200 milioane de euro. Din acest lot, 5,7 km au fost realizați, dar au nevoie de reabilitare, iar restul se află în diverse stadii de execuție.
Lucrările se vor desfășura pe raza județului Vrancea, de la acumularea Călimănești și până în zona canalului de evacuare Șoimu, unde se vor realiza ample construcții hidrotehnice. Lucrările executate până acum se află în conservare, dar sunt supuse unui proces constant de degradare.
Canalul ar trebui să aibă traseul: Călimănești - Mărășești - Focșani - Rm. Sărat - Buzău - Urziceni - Dridu. Prin finalizarea primei etape a proiectului, în lungime de 51,5 km, s-ar putea iriga 120.000 de hectare. Realizarea integrală a canalului ar asigura apă pentru irigații pe o suprafaţă de 700.000 de hectare. De asemenea, Canalul Siret - Bărăgan ar face posibil transportul naval de mărfuri între București și zona Focșani - Brăila - Galați. Nu în ultimul rând, prin realizarea amenajărilor hidrografice din proiect s-ar diminua riscurile de inundații.
Execuția canalului a început în 1987. După 1990, însă, proiectul a fost abandonat. De-abia în 2007 au fost alocate fonduri pentru finalizarea celor 5,7 km începuţi înainte de Revoluţie, însă ulterior finanțarea s-a blocat din nou.