La bani mărunţi, dar mulţi. CÂTE MILIOANE a înghiţit până acum STRADA TRAIAN

La bani mărunţi, dar mulţi. CÂTE MILIOANE a înghiţit până acum STRADA TRAIAN

Foto ”Viața liberă”, Marius Negri
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
4 comentarii


* Nu mai puţin de 30,9 milioane de lei, adică aproximativ 7 milioane de euro, a plătit până acum Primăria Galaţi pentru lucrările executate pe strada Traian * Asta înseamnă că, pentru fiecare metru liniar de stradă, costurile modernizării se ridică la 5.708 lei, adică aproape 1.300 de euro! * Modernizarea este departe de a se fi terminat


Din prin 2009 încoace, de când a fost întoarsă pe dos de lucrările ISPA, strada Traian le-a făcut zile fripte şi şoferilor şi locatarilor care au tot aşteptat ca modernizarea arterei să se termine odată. Cum să se termine, că nici n-a început partea cea mai grea: lărgirea străzii la patru benzi pe ultimul tronson rămas încă nelucrat, Tecuci - Brăilei!

Pe restul arterei Traian, investiţiile ar cam trebui să se apropie de sfârşit. Numai că modernizarea nu a însemnat doar trafic îngreunat, praf, noroi, întârzieri, amânări şi nervi, ci şi bani. Curioşi să aflăm ce sume a înghiţit, până acum, strada Traian, am cerut Primăriei să ne spună cât au costat până acum lucrările executate şi cine a încasat aceşti bani.

Cât de greu începe o modernizare


Înainte de a începe să numărăm banii şi lucrările executate, trebuie să reamintim că povestea modernizării arterei Traian între Metro şi Brăilei a început în februarie 2011, când, la presiunea lui Marius Stan, pe atunci consilier local PNL, investiţia a fost votată de aleşi. Motivaţia era că "strada este afectată pe toată lungimea de şase kilometri de lucrările recente de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare în cadrul Programului ISPA", iar liniile de tramvai prezintă un grad avansat de uzură.

Licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de modernizare a ţinut din august 2011 până în octombrie 2012, când Curtea de Apel a pus capăt războiului contestaţiilor, firma Mari Vila Com SRL fiind declarată câştigătoare. Când să înceapă lucrările, autorităţile au descoperit că strada are nevoie şi de instalaţii noi de apă şi canalizare.

Vi se pare curios că o stradă care, în perioada 2009-2010, a beneficiat de lucrări de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare în cadrul Programului ISPA are nevoie de reţele noi? Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul "Viaţa liberă", harta lucrărilor ISPA arată că, pe Traian, canalizarea a fost reabilitată sau montată nou-nouţă doar pe anumite segmente, iar reţeaua de apă a rămas neatinsă! Mai exact, prin ISPA s-a făcut canalizare nouă de la Metro până la intersecţia cu strada Zimbrului, canalizare cuplată la o reţea veche, nereabilitată, până în strada Ştefan cel Mare (Bariera Traian). De aici s-a reabilitat reţeaua de canalizare până la intersecţia cu strada Venus, iar mai departe, până la Rizer, a rămas aceeaşi canalizare veche şi depăşită de puteri. În fine, de la Rizer, canalizarea a fost reabilitată până la Elice, dar nu au fost înlocuite şi ţevile de apă.

Primăria a împărţit strada în trei segmente, pentru a executa mai repede lucrările de instalaţii. Şi iată ce s-a făcut până acum şi pe câţi bani:

Cea mai consistentă plată: 23,7 milioane de lei


Potrivit informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, cele mai mari plăţi s-au făcut, în cadrul proiectului „Modernizare strada Traian între Metro şi strada Brăilei”, pe tronsoanele contractate: Metro - strada Rizer, inclusiv strada Al. Măcelaru şi intrarea în Depou, strada Basarabiei - strada Tecuci. "La acest obiectiv au fost realizate următoarele lucrări: linii de tramvai între strada Basarabiei - Piaţa Centrală, reţeaua de contact pentru linia de tramvai pe acest tronson, reţeaua de contact pentru troleibuz pe strada Al. Măcelaru", precizează municipalitatea. În ceea ce priveşte reabilitarea carosabilului şi trotuarelor, Primăria spune că lucrările sunt realizate sută la sută pe tronsonul Basarabiei - Tecuci şi 90 la sută pe strada Al. Măcelaru şi pe tronsonul Metro - strada Ştefan cel Mare. Valoarea contractului este de 36.912.350 de lei cu TVA, iar suma plătită constructorului SC Mari Vila Com SRL Bucureşti, la 31 decembrie 2015, a fost de 23.766.430 de lei cu TVA.

Nicio plată, încă


Potrivit Primăriei, pe tronsonul strada Rizer - strada Basarabiei au fost realizate, în cadrul proiectului de modernizare a arterei Traian, lucrări de reabilitare carosabil în proporţie de 30 la sută. Valoarea contractată este de 6.493.206 lei cu TVA din care, până la 31 decembrie 2015, constructorului SC Cricons SRL Galaţi nu i s-a plătit nimic.

Lucrări pe bucăţi


În cadrul modernizării străzii Traian s-au schimbat reţelele de apă potabilă pe tronsonul Metro - Dumbrava Roşie. Valoarea contractului încheiat cu SC Rovis Lider SRL a fost de 1.306.263 de lei cu TVA, iar suma plătită s-a cifrat la 1.295.702 lei cu TVA.

Conform Primăriei, în cadrul reabilitării reţelelor de apă şi canalizare pe tronsonul Dumbrava Roşie - Parc Rizer s-au executat: colector de serviciu cu racorduri de canalizare pe tronson strada Rizer - strada Venus, înlocuire reţeaua de apă potabilă pe tronsonul strada Rizer - strada Dumbrava Roşie, inclusiv strada Al. Măcelaru, cu racorduri de apă. Valoarea contractului încheiat de Primărie cu SC Constructa Mecanique Galaţi este de 3.884.740 de lei cu TVA, iar valoarea plătită - 3.791.349 de lei cu TVA.

Pe Traian s-au mai realizat şi lucrări de reabilitare reţele de apă potabilă, pe tronsonul Parc Rizer - strada Tecuci. Valoarea contractului încheiat cu SC Lemacons este de 2.166.303 lei cu TVA, iar valoarea plătită deja se ridică la 2.099.543 de lei cu TVA.

Calcule


Dacă nu punem la socoteală lucrările încă neterminate şi neplătite de pe segmentul Rizer - Basarabiei, rezultă că, până acum, modernizarea străzii Traian a costat 30.953.024 de lei. Asta în condiţiile în care lucrările s-au executat doar pe 5.422 de metri liniari, cât măsoară bucata de Traian vizată, de la Metro până la strada Tecuci! Rezultă un preţ plătit de 5.708 lei pe metru liniar, adică 1.297 de euro. Dacă e mult sau puţin, vă lăsăm pe dumneavoastră să decideţi.

Citit 11243 ori Ultima modificare Joi, 10 Martie 2016 18:48

4 comentarii

  • postat de grecu Joi, 10 Martie 2016 17:00 79.116.102.*** Link la comentariu
    1
    4

    Daca e mult sau putin, asta va stabili DNA iar acestia in urma unui denunt ,ori al Curtii de Conturi,ori al cuiva caruia i s-a dat o felie mai mica si nu este multumit ,important e sa se finalizeze acesta investitie ce treneaza de ceva ani si speram sa vedem cat decurand si lucrarile incepute pe tronsonul Tecuci-Brailei pt. ca vremea permite de f. mult timp aceste lucrari.

    Raportează
  • postat de Fosa septica ecologica Joi, 10 Martie 2016 12:30 188.27.179.*** Link la comentariu
    1
    5

    Bineinteles ca este un pret mare, insa numai autoritatile nu-si dau seama de acest lucru. Astfel de lucrari ar trebui supervizate mult mai atent, pentru ca firmele sa-si faca treaba bine si la timp.

    Raportează
  • postat de riveran Joi, 10 Martie 2016 10:23 82.208.137.*** Link la comentariu
    2
    6

    si vor mai fi cheltuieli, pentru ca in fata Spitalului municipal nr.1 e jale atat pe carosabil, cat si pe trotuare. Linia de tramvai nu este scoasa, gropile sunt adevarate jaloane pentru soferi si adevarate capcane pentru pietoni, gunoiul troneaza la fiecare pas. Dupa ce vor termina cu asfaltarea portiunii dintre Dumbrava Rosie si str. Basarabiei, vor veni cei de la gaze,etc. Si asta in conditiile in care portiunea dintre Tecuci si Brailei nici macar la faza de exproprieri nu a ajuns.

    Raportează
  • postat de Cel ales Joi, 10 Martie 2016 09:47 109.102.89.*** Link la comentariu
    0
    8

    Din tot ce s-a prezentat in articol, se observa ca totusi s-a lucrat temeinic, MAI ALES DUPA DEZASTRUL LASAT DE PROGRAMUL ISPA. DNA-ul doarme ???

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.