Evaluaţi acest articol
(15 voturi)
15 comentarii

Numărul maşinilor vechi şi cu capacitate de poluare ridicată apărute în traficul gălăţean în cursul anului trecut a explodat, pe fondul eliminării timbrului de mediu. Cifra înmatriculărilor maşinilor vechi s-a dublat faţă de 2016, când cumpărătorii erau obligaţi să plătească birul în funcţie de câte noxe emitea motorul vehiculului achiziţionat.

Intrarea în vigoare, la începutul anului trecut, a Legii 1/2017 care prevedea eliminarea unor taxe, printre care se număra şi prohibitivul, pentru mulţi, timbru de mediu aplicabil la achiziţiile de vehicule, a fost o imensă bulă de oxigen pentru cei dornici să-şi schimbe maşina, dar şi pentru samsarii axaţi pe comerţul cu maşini second-hand. Ceea ce s-a şi întâmplat, cel puţin la nivelul judeţului Galaţi numărul achiziţiilor de maşini, îndeosebi autoturisme, explodând la propriu: 29.739 de înmatriculări au fost făcute în 2017, cu o creştere semnificativă faţă de anul precedent, când au fost realizate "doar" 18.834 de înscrieri.
Partea proastă a problemei constă în faptul că eliminarea timbrului de mediu, a cărui valoare varia în funcţie de capacitatea de poluare, a dat mână liberă achiziţiilor de maşini mai vechi de zece ani. Pe scurt, gălăţenii au cumpărat la preţuri cât mai mici, fără a pune mare preţ pe cât de nocive sunt achiziţiile pe patru roţi. În schimb, cei care au putut şi au ales să îşi cumpere maşini noi, nu constituie nici măcar unu la sută din numărul solicitanţilor are au trecut pe la ghişeul de înmatriculări.
"Putem remarca faptul că, în cursul anului trecut, a crescut îndeosebi numărul vehiculelor, mai ales al autoturismelor, fabricate înainte de anul 2007. Dacă în 2016 au fost înmatriculate 4.048 autoturisme cu o vechime mai mare de zece ani, în 2017 numărul acestora a ajuns la 8.086. În ceea ce priveşte rata de înnoire a parcului auto, in 2017, maşinile noi reprezintă doar 0,07% din totalul înmatriculărilor", explică cms. şef Cristinel Baciu, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor Galaţi.

Un judeţ sufocat

Consecinţele exploziei parcului auto şi al suprapopulării acestuia cu vehicule vechi sunt lesne de dedus. Valorile de trafic au crescut exponenţial, ambuteiajele au devenit cotidiene, la fel ca şi accidentele, criza locurilor de parcare este şi mai evidentă, iar cel mai important şi cu efecte ireversibile este faptul că a crescut gradul de poluare, având în vedere că majoritatea achiziţiilor o reprezintă autoturismele cu norme de poluare NONEURO, EURO 1, EURO 2 şi EURO 3.
La finele anului 2017, în judeţul Galaţi figurau ca înmatriculate 177.684 de vehicule, majoritatea autoturisme, cu circa 13.500 mai multe decât în 2016. Repartizat pe Galaţi şi Tecuci, municipiile concentrând cele mai semnificative aglomerări auto, raportul este favorabil reşedinţei de judeţ cu 76.000 de autoturisme înmatriculate pe numele persoanelor fizice şi cu peste 10.000 înregistrate de persoanele juridice, în timp ce la Tecuci, peste 10.000 de maşini sunt înregistrate pe numele persoanelor fizice, iar peste o mie, pe firme şi instituţii.

Citit 8142 ori Ultima modificare Duminică, 01 Aprilie 2018 14:53

15 comentarii

  • postat de Iancu Jianul Luni, 16 Aprilie 2018 09:53 79.116.109.*** Link la comentariu
    1
    0

    Bate shaua sa priceapa calul... pai drumurile nu-s rable? Is praf. Acum cateva zile eram sa vin in nas, drumul spre Micro 19 cum urci din tiglina I chiar pe langa blocul cu web-chatiste... parca a fost bombardat demo de trialianta... nervoasa militar! Si vrem masini noi... când o fi salariul minim 1000E si preturile mai mici ca acum... (alimentare) mai discutam!
    Sutem aproape cea mai scumpa tara din UE... si servicii si alimente proaste majoritar!

    Raportează
  • postat de Aurelian Joi, 29 Martie 2018 15:58 82.137.10.*** Link la comentariu
    17
    9

    Ne cerem scuze ca nu ne permitem masini noi. Oare din cauza cui?

    Raportează
  • postat de CiprianT Joi, 29 Martie 2018 15:53 89.121.200.*** Link la comentariu
    3
    6

    Rata de 0,07% înmatriculări de mașini noi din total este probabil greșită. Având numărul total de înmatriculări pe 2017 de 29.739 putem calcula că s-au înmatriculat 21 de mașini noi. Oricât de rău am sta la nivelul ăsta tot nu mi se pare plauzibil. Poate este vorba de 7%?

    Raportează
  • postat de Andrei V. Joi, 29 Martie 2018 15:03 89.136.5.*** Link la comentariu
    7
    12

    masinile existau deja, doar ca erau inmatriculate pe Bulgaria. Cand s-a scos timbrul, oamenii le-au inmatriculat pe Romania .. deci acum platesc mai multe taxe la bugetul local si la cel general. Nu mai fiti saraci si rautaciosi.

    Raportează
  • postat de rotaru lucian Joi, 29 Martie 2018 14:34 86.124.202.*** Link la comentariu
    12
    10

    de unde bani pt masini noi la salarii de 300 euro nu toti suntem patroni,politicieni,bugetari sau hoti.V-ar place ca doar voi cu masini noi si care ati luat carnet pe spaga sa circulati.

    Raportează
  • postat de Luca Joi, 29 Martie 2018 12:28 213.233.85.*** Link la comentariu
    13
    26

    De ce toți care au luat rable ( cosciuge ) dau vina pe scoaterea timbrului ? Dacă ar avea cîtuși de putina minte, ar gind putin înainte de a cumpăra orice cosciug. Dar ce sa îi faci cind toți mocofanii, parveniții care nici măcar nu știu bine sa se semneze își iau rable fără sa se gindeasca ca ei înșiși respira aerul pe care ei il polueaza aerul.

    Raportează
  • postat de Gogonatul Joi, 29 Martie 2018 11:52 81.12.149.*** Link la comentariu
    15
    23

    Asa se întâmplă când vii la putere cu măsuri populiste şi elimini nişte taxe fără să te gândeşti ce efecte va avea!
    Era previzibil treaba asta.
    Si ne vor mai aştepta şi alte efecte ale măreţului Program de guvernare PSD+ALDE!
    Poate data viitoare o să belim ochii când vom vota!

    Raportează
  • postat de Micu Ionel Joi, 29 Martie 2018 11:24 82.77.117.*** Link la comentariu
    17
    32

    Saracia a umplut galatiul de rable nu eliminarea timbrului de mediu.

    Raportează
  • postat de crixus Joi, 29 Martie 2018 11:08 82.208.137.*** Link la comentariu
    8
    38

    Toţi mocofanii îşi aduc rable - cu volanul pe dreapta, neapărat - cocoşate de rugină şi fumăind noxe precum un vulcan .

    Raportează
  • postat de gigel Joi, 29 Martie 2018 09:06 5.2.208.*** Link la comentariu
    11
    29

    vi se pare a fi galatiul un dubai sau un pol al investitiilor ?
    ce dracu vreti sa se inmatriculeze in saracia asta de oras?
    si cand erau inmatriculatre in bulgaria nu era poluare in judet?

    Raportează
  • postat de Gigi Joi, 29 Martie 2018 08:57 213.128.190.*** Link la comentariu
    8
    25

    La asa judet asa masini cred ca nu vreti sa cumpărăm masini noi cu toții nu sunt posibilitati financiare daca Am fi avut salarii ca in vest poate alta era situația

    Raportează
  • postat de John Joi, 29 Martie 2018 08:07 82.137.10.*** Link la comentariu
    12
    8

    Doamne ajuta. La cat msi multe.

    Raportează
  • postat de Viorel Joi, 29 Martie 2018 06:11 188.24.226.*** Link la comentariu
    5
    18

    Ar fi bine sa introduca o supra taxa pentru cei care detin masini si nu au ITP-ul valabil. Sa vezi atunci ce dispar rablele care stau pe domeniul public degeaba.

    Raportează
  • postat de un cunoscator Joi, 29 Martie 2018 06:08 213.149.190.*** Link la comentariu
    12
    15

    Domnilor ziaristi criticati clic a psd care ne conduce de 30 ani datorita lor avem salariile astea din care ne permitem sa cum'param numai rable. Dati-mi voi zece mii de euro si miine cumpar o masina noua.halal ziaristi

    Raportează
  • postat de Catavencu Joi, 29 Martie 2018 01:47 93.122.250.*** Link la comentariu
    6
    24

    Galațiul s-a umplut de cocalari...

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.