Intrarea în Galaţi, sub cod roşu de aglomeraţie

Intrarea în Galaţi, sub cod roşu de aglomeraţie

Iulia Kelt
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)
7 comentarii

Cele patru artere extrem de importante care se intersectează la ieşirea din oraş spre Tecuci sunt sufocate de cozile interminabile de maşini, formate din cauza lucrărilor de reamenajare a infrastructurii rutiere. Autorităţile susţin că era necesară modernizarea, deoarece valorile de trafic din zonă impuneau lărgirea spaţiului carosabil şi reamplasarea unor sensuri giratorii care să fluidizeze traficul.

Cum era de aşteptat, încă de la primele ore după închiderea unuia dintre sensurile DN 25, la ieşitrea din Galaţi, în vederea începerii lucrărilor de resistematizare a infrastructurii rutiere din zonă, traficul a devenit un coşmar greu de descris în cuvinte. Din cauza redirecţionării circulaţiei maşinilor pe un singur fir, dinspre oraş spre ieşirea spre Tecuci, pe toate cele patru artere care se intersectează în locul unde până zilele trecute a fost un sens giratoriu, s-au format cozi interminabile de maşini, iar timpii de aşteptare pentru şoferi au crescut exponenţial. Tot exponenţial a crescut şi iritarea şoferilor, mai ales a celor de pe vehiculele grele, care fac regulat curse spre şi dinspre Galaţi şi ale căror maşini de mare tonaj, cu care trebuiau să intre ori să iasă de pe centura oraşului, făceau situaţia şi mai dificilă.
"Şi înainte era greu aici, acum e imposibil! Nu se găsea o altă metodă de redirecţionare a traficului, parcă au făcut-o dinadins să ne enerveze?", ne-a spus şoferul unui tir, care venea dinspre Şendreni.
Şi mai iritaţi au fost conducătorii auto care nu prinseseră de veste despre lucrările planificate şi ambuteiajele aferente şi care s-au trezit captivi în coloane, la ore de vârf. "N-am ştiut că se lucrează şi, cum stau în Micro 20 şi mereu merg pe aici, am ieşit să mă duc la serviciu şi am nimerit într-o coadă. Nu ai pe unde să ieşi, că ambele sensuri sunt aglomerate, deci trebuie să aştepţi", a completat o şoferiţă nervoasă.
Vestea proaată pentru şoferi este că alte variante de direcţionare a traficului, cel puţin la ieşirea spre Şendreni, nu există, în afară de restricţionarea parţială. Asta va conduce, inevitabil, la sufocarea traficului. Vestea ceva mai bună, cu titlu de recomandare, este ca şoferii care nu trebuie musai că treacă prin acea zonă să aleagă alte rute. Spre exemplu, există o variantă ocolitoare, pentru cei care vin dinspre Tecuci, de a merge pe la Slobozia Conachi şi Smârdan, iar cei din oraş, care vor să tranziteze Centura, iar capacitatea vehiculelor le-o permite, să aleagă trasee care nu implică traversarea intersecţiei din Micro 20.

Două giratorii şi stradă mai lată

Contractul pentru "Resistematizare strada Brăilei între bulevardul Dunărea şi intrarea în municipiul Galaţi (fost DN 2B Tirighina) - Tronson I, cuprins între km 130+600 şi km 131+505" a fost atribuit asocierii Citadina 98 SA - Tancrad SRL - SPC Elite Consulting SRL, care a câştigat licitaţia cu o ofertă de 10.154.959 de lei.
"Conform contractului, va fi complet refăcut segmentul de la Nalba până la intrarea în oraş. Vor fi realizate două sensuri giratorii, unul la Nalba, pentru a facilita accesul conducătorilor auto care merg spre Barboşi sau pe Şoseaua de Centură spre Brăila, iar al doilea, cel de la intrarea în Galaţi, va fi redimensionat, astfel încât să poată prelua traficul greu şi să fie fluidizată circulaţia. Proiectul prevede inclusiv extinderea reţelei de iluminat public, refacerea trotuarului şi realizarea unei piste pentru biciclişti", a precizat municipalitatea, într-un comunicat de presă.

Citit 6908 ori Ultima modificare Joi, 21 Iunie 2018 00:24

7 comentarii

  • postat de Vociferor Vineri, 22 Iunie 2018 06:20 82.145.222.*** Link la comentariu
    3
    9

    Cred ca am vazut piatra cubica sub asfaltul care este îndepărtat. Daca am vazut bine atunci se naste o intrebare. Unde ajung pietrele scoase de acolo? Se intampla ce s-a întâmplat si cu cele de pe Mihai Bravu sau Traian? Ajung oare prin curtile unor oameni cu bani, sau pe la export? Aruncam piatra cubica de pe strazi (piatră care rezistă sute de ani) si punem asfalt că ăsta se poate repara anual si se mai pot lua niste bani de pe urma lucrarilor.
    De ce sa nu avem parcuri pavate cu aceasta piatra? De ce sa nu avem centrul orasului pavat cu piatră, că se doreste a fi zona de promenada. De ce sa nu renuntam la resturile de pavaj rosu din parculetul dintre Nespalata si Elice si sa punem piatra in loc?!
    Daca este corect așezată si nivelata, se poate circula destul de bine atât cu masina cat si pe jos.
    Sunt multe optiuni si se poate face ceva frumos.
    Sa ne gandim la cei care au stat poate in soare ca sa transporte si sa aseze toata piatra aceasta care acum e calcata de excavatoare, rascolita si amestecata cu pamant si eventual acoperita cu smoala si pietris. Nu e păcat? E gratis, nu ne cere nimeni bani pe ea. Dar ajungem la interese politice si atunci dispare si placerea de a face ceva frumos si respectul pentru cei ce au muncit cu gandul la noi si multe altele. Primeaza doar banul si multi fac doar ce este important pentru ei si casele lor.
    Poate ne trezim candva si sa incercam sa gandim ca toti suntem egali si ca trebuie sa lasam ceva frumos in urma noastra, sa castigam respectul generatiilor urmatoare si sa arătăm ca se poate si la noi. Inca mai avem cu cine sa dovedim asta.

    Raportează
  • postat de Ionut Joi, 21 Iunie 2018 07:17 93.122.251.*** Link la comentariu
    0
    4

    E nevoie de rabdare, altfel nu se poate! Din ce am citit pentru Barbosi, Acesta nu beneficiaza de strazi asfaltate pentru ca cei de la Apa Canal deruleaza in 2019 investitii de apa si canalizare. Daca se sparg strazile ulterior, clar nu e bine! Situatia e de inteles, in Barbosi lipsesc foarte multe.

    Raportează
  • postat de valentin Miercuri, 20 Iunie 2018 11:42 109.103.134.*** Link la comentariu
    1
    18

    FOARTE FRUMOS,,,,,,,,DAR BARBOSIUL CAND INTRA IN REPARATIE CAPITALA,,,,,CA TRAIM CA LA TARA SI CU TAXE DE ORAS

    Raportează
  • postat de Iuli Miercuri, 20 Iunie 2018 08:42 5.13.250.*** Link la comentariu
    1
    17

    Nu prea stim cat dureaza aceasta lucrare (estimativ).E haos mare la ore de varf.Dacă se vor monta si acele separatoare de sens se vor reduce si nr. de accidente.Drumuri bune.

    Raportează
  • postat de Brighila Costica Miercuri, 20 Iunie 2018 08:36 86.34.187.*** Link la comentariu
    0
    26

    Am văzut ca au intrat cu lărgirea pană în gardul cimitirului Cătușa, dar în platforma benzinăriei nu se intră ?

    Raportează
  • postat de Un sofer de Tir Miercuri, 20 Iunie 2018 05:21 188.24.224.*** Link la comentariu
    2
    15

    Nu specificați cat v-a dura aceasta lucrare

    Raportează
  • postat de Sergiu Moldovan Miercuri, 20 Iunie 2018 01:52 104.244.78.*** Link la comentariu
    10
    11

    Acuma, na, vreți aia și ailaltă, dar un pic de răbdare n-aveți!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro