Intrarea în Galaţi, sub cod roşu de aglomeraţie
Foto: Iulia Kelt

Intrarea în Galaţi, sub cod roşu de aglomeraţie
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Cele patru artere extrem de importante care se intersectează la ieşirea din oraş spre Tecuci sunt sufocate de cozile interminabile de maşini, formate din cauza lucrărilor de reamenajare a infrastructurii rutiere. Autorităţile susţin că era necesară modernizarea, deoarece valorile de trafic din zonă impuneau lărgirea spaţiului carosabil şi reamplasarea unor sensuri giratorii care să fluidizeze traficul.

Cum era de aşteptat, încă de la primele ore după închiderea unuia dintre sensurile DN 25, la ieşitrea din Galaţi, în vederea începerii lucrărilor de resistematizare a infrastructurii rutiere din zonă, traficul a devenit un coşmar greu de descris în cuvinte. Din cauza redirecţionării circulaţiei maşinilor pe un singur fir, dinspre oraş spre ieşirea spre Tecuci, pe toate cele patru artere care se intersectează în locul unde până zilele trecute a fost un sens giratoriu, s-au format cozi interminabile de maşini, iar timpii de aşteptare pentru şoferi au crescut exponenţial. Tot exponenţial a crescut şi iritarea şoferilor, mai ales a celor de pe vehiculele grele, care fac regulat curse spre şi dinspre Galaţi şi ale căror maşini de mare tonaj, cu care trebuiau să intre ori să iasă de pe centura oraşului, făceau situaţia şi mai dificilă.

"Şi înainte era greu aici, acum e imposibil! Nu se găsea o altă metodă de redirecţionare a traficului, parcă au făcut-o dinadins să ne enerveze?", ne-a spus şoferul unui tir, care venea dinspre Şendreni.

Şi mai iritaţi au fost conducătorii auto care nu prinseseră de veste despre lucrările planificate şi ambuteiajele aferente şi care s-au trezit captivi în coloane, la ore de vârf. "N-am ştiut că se lucrează şi, cum stau în Micro 20 şi mereu merg pe aici, am ieşit să mă duc la serviciu şi am nimerit într-o coadă. Nu ai pe unde să ieşi, că ambele sensuri sunt aglomerate, deci trebuie să aştepţi", a completat o şoferiţă nervoasă.

Vestea proaată pentru şoferi este că alte variante de direcţionare a traficului, cel puţin la ieşirea spre Şendreni, nu există, în afară de restricţionarea parţială. Asta va conduce, inevitabil, la sufocarea traficului. Vestea ceva mai bună, cu titlu de recomandare, este ca şoferii care nu trebuie musai că treacă prin acea zonă să aleagă alte rute. Spre exemplu, există o variantă ocolitoare, pentru cei care vin dinspre Tecuci, de a merge pe la Slobozia Conachi şi Smârdan, iar cei din oraş, care vor să tranziteze Centura, iar capacitatea vehiculelor le-o permite, să aleagă trasee care nu implică traversarea intersecţiei din Micro 20.

Două giratorii şi stradă mai lată

Contractul pentru "Resistematizare strada Brăilei între bulevardul Dunărea şi intrarea în municipiul Galaţi (fost DN 2B Tirighina) - Tronson I, cuprins între km 130+600 şi km 131+505" a fost atribuit asocierii Citadina 98 SA - Tancrad SRL - SPC Elite Consulting SRL, care a câştigat licitaţia cu o ofertă de 10.154.959 de lei.

"Conform contractului, va fi complet refăcut segmentul de la Nalba până la intrarea în oraş. Vor fi realizate două sensuri giratorii, unul la Nalba, pentru a facilita accesul conducătorilor auto care merg spre Barboşi sau pe Şoseaua de Centură spre Brăila, iar al doilea, cel de la intrarea în Galaţi, va fi redimensionat, astfel încât să poată prelua traficul greu şi să fie fluidizată circulaţia. Proiectul prevede inclusiv extinderea reţelei de iluminat public, refacerea trotuarului şi realizarea unei piste pentru biciclişti", a precizat municipalitatea, într-un comunicat de presă.

Citit 8490 ori Ultima modificare Joi, 21 Iunie 2018 00:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.