Măsuri de AUSTERITATE fiscală pentru 2018

Măsuri de AUSTERITATE fiscală pentru 2018
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

În Monitorul Oficial a fost publicată OUG nr. 90/2017, care se adresează cu precădere persoanelor din autorităţile publice şi conţine elemente semnificative de austeritate bugetară. În esenţă, documentul doreşte să păstreze echilibrul bugetar, având ca obiectiv menţinerea unui deficit de maxim trei la sută din PIB pentru anul 2018, şi introduce câteva măsuri de austeritate bugetară şi reducere a cheltuielilor publice.

Astfel, s-a stabilit că plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură  salarială  stabilite pentru personalul din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2018, se va face astfel: cinci la sută în primul an de la data la care hotărârea judecătorească devine executorie, 10 la sută în la doilea an, în al treilea şi al patrulea an câte 25 la sută, iar în al cincilea an restul de 35 la sută.

În anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, inclusiv activităţile finanţate integral din venituri proprii, înfiinţate pe lângă instituţiile publice, nu acordă personalului din cadrul acestora tichete-cadou, premii şi nici indemnizaţia de hrană şi indemnizaţia de vacanţă prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017.

Totodată, anul viitor, pentru personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei  penitenciare,  indemnizaţiile,  compensaţiile,  primele,  ajutoarele, plăţile compensatorii, despăgubirile, compensaţiile lunare pentru chirie şi alte drepturi acordate potrivit actelor normative în vigoare, care nu fac parte din solda lunară brută/ salariul lunar brut, se menţin la nivelul lunii decembrie 2017.

De asemenea, în 2018 nu se acordă ajutoarele sau, după caz, indemnizaţiile la ieşirea la pensie, retragere, încetarea raporturilor de serviciu ori la trecerea în rezervă. Prevederile nu se aplica în situaţia încetării raporturilor de muncă sau serviciu ca urmare a decesului angajatului.

S-a stabilit şi faptul că în anul 2018 se suspendă pe de o parte ocuparea posturilor vacante din instituţiile şi autorităţile publice, iar pentru posturile ce se vor vacanta după 1 ianuarie 2018, încadrarea se face într-un procent de maxim 50 la sută, cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal aprobate în buget. Practic, la două persoane încadrate în sistemul public ce părăsesc acest sistem se va încadra doar una.

În anul 2018, instituţiile şi autorităţile publice nu au dreptul să achiziţioneze sau să utilizeze prin leasing sau închiriere mijloace de transport şi mobilier.

Citit 1709 ori Ultima modificare Luni, 11 Decembrie 2017 17:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.