Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Licitaţia pentru retehnologizarea remorcherului "Perseus", aflat în dotarea Administraţie Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi, a fost relansată, în speranţa că nava-fanion a flotei maritime româneşti va fi, în sfârşit, readusă la standardele moderne de navigaţie. Pentru aceste lucrări sunt puse la bătaie 8,4 milioane de euro, fără TVA, dar spre deosebire de licitaţia din 2017, când nu s-a prezentat nici un ofertant, din caietul de sarcini au fost eliminate o serie de lucrări, astfel încât acesta să devină mai tentant pentru constructorii din industria navală.

Modernizarea remorcherului multifuncţional "Perseus" - 6.600 CP este vitală pentru activitatea AFDJ Galaţi, mai ales în iernile aspre, când Dunărea este asediată de sloiurile de gheaţă. Nava are deja 28 de ani de serviciu, însă o retehnologizare i-ar reda o "a doua tinereţe" şi i-ar prelungi durata de exploatare cu cel puţin încă 20 de ani. Problema e că, la prima licitaţie, organizată anul trecut, constructorii au apreciat că suma alocată pentru modernizări este prea mică în raport cu volumul de lucrări.

"Acesta a fost şi motivul pentru care, la reluarea procedurii de achiziţie, am reanalizat caietul de sarcini şi lista de lucrări. Am avut o discuţie împreună cu proiectantul şi societatea de clasificare care a avizat planurile - Bureau Veritas, pentru a vedea ce putem să scoatem din caietul de sarcini, astfel încât lucrările care sunt trecute acolo să fie atrăgătoare pentru posibilii ofertanţi, dar în acelaşi timp asta să nu ducă la modificarea clasei de navigaţie pe care ne-o dorim pentru Perseus. Şi au fost unele lucrări, ce ţineau de dotări independente - legate de salvare, stingerea incendiului, parâme de remorcă etc - ce au fost scoase din caietul de sarcini, urmând să le asigurăm noi, ulterior, din surse proprii. De asemenea, unele lucrări, precum înlocuirea unui cabestan (troliu - n.r.), au fost înlocuite cu lucrări de reparaţii", ne-a declarat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru. Acesta a precizat că, în total, deşi suma alocată proiectului a rămas tot de 8,4 milioane de euro (85 la sută din bani europeni, 15 la sută din bugetul de stat - n.r.), sarcinile ce i-ar reveni constructorului au fost reduse în noua variantă a procedurii de achiziţie cu aproximativ 1,5 milioane de euro. Cât de atractivă va fi această sumă pentru şantierele navale, rămâne de văzut. Licitaţia a fost lansată, iar data-limită de depunere a ofertelor este 22 februarie.

Lucrările principale pe care le vor avea de executat constructorii navalişti vor consta în înlocuirea motoarelor principale, dar şi a celor auxiliare ale remorcherului, radio-comunicaţii, precum şi a celorlalte echipamente avute în vedere de societatea de clasificare pentru ca "Perseus" să-şi păstreze statutul de navă maritimă multifuncţională cu clasă de gheaţă. Termenul de execuţie al lucrărilor este de 24 de luni, după modernizare "Perseus" urmând să-şi reia pe Dunăre rolul de navă-salvator şi de intervenţii în caz de situaţii de urgenţă.

Citit 2341 ori Ultima modificare Marți, 06 Februarie 2018 21:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.