Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
2 comentarii

Procedura de achiziţie de către Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi a unui complex de dragaj, investiţie estimată la 56 milioane de lei, destinată îmbunătăţirii condiţiilor de navigaţie pe Dunăre, a intrat pe ultima sută de metri. Şantierul naval ATG Shipyard Giurgiu a fost singurul ofertant în cadrul procedurii de licitaţie organizate pe SEAP şi dacă nu apar probleme de ordin procedural, acestei societăţi îi va reveni cel mai probabil misiunea de a construi până în 2019 navele ce compun complexul de dragaj.

Investiţia în capacitatea de intervenţie a AFDJ Galaţi este una îndelung aşteptată, mai ales de sectorul fluvial al Dunării, acolo unde sunt principalele puncte critice pentru siguranța navigaţiei, mai ales în perioadele cu ape scăzute. În mod particular este avut în vedere sectorul româno-bulgar, unde apar frecvent probleme din cauză că vecinii cam „uită” de îndatoririle ce le revin în conformitate cu tratatele internaţionale şi recomandările Comisiei Dunării privind asigurarea condiţiilor de navigaţie.
„Din punct de vedere tehnic, complexul de dragaj va fi compus dintr-o nepropulsată absorbant-refulantă cu cap tăietor, două şalande nepropulsate, un remorcher de manevră, un ponton de acostare a şalandelor atunci când se află sub operaţiunea de încărcare şi o tubulatură de 500 metri pentru transportul materialului aluvionar. Finanţarea este asigurată 85 la sută din fonduri CEF, iar 15 la sută din bugetul de stat, urmând să acopere, timp de doi ani, inclusiv cheltuielile operaţionale – salarii pentru personalul de deserveşte complexul de dragaj, combustibili, materiale etc.”, a arătat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.
Proiectul derulat de AFDJ Galaţi ce implică complexul de dragaj are în vedere trei obiective. Primul dintre ele este relocarea unui nou şenal, respectiv un dragaj capital la Bechet. Un alt obiectiv este efectuarea unui dragaj capital la Corabia, acolo, în perioade cu ape mici, silozurile din port sunt blocate pentru că navele nu au acces la încărcare.
„Al treilea obiectiv este asigurarea unei a doua pase de navigaţie pe sub podul Calafat-Vidin. La ora actuală navigaţia se face pe o singură pasă, în sens alternativ – prioritate au navele care coboară faţă de navele care urcă. De asemenea, vom avea şi un sistem de semnalizare care se va instala pe pod, astfel încât navigaţia să se desfăşoare în siguranţă”, a precizat directorul general al AFDJ Galaţi.
Un complex de dragaj asemănător ar fi putut avea şi vecinii bulgari, cu finanţare prin acelaşi program european – CEF, însă au renunţat la proiect, cu doar două săptămâni înainte de expirarea perioadei de depunere a cererilor de finanţare, fără a da foarte multe explicaţii… Lipsa de interes a Bulgariei pentru menţinerea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre este, de altfel, o mai veche probleme, iar în prezent inclusiv Comisia Europeană a luat „sub lupă” această problemă.
În cursul anului trecut, pe sectorul fluvial al Dunării, AFDJ Galaţi a executat în punctele critice lucrări de dragaj ce au atins un volum de 452.000 mc, iar pentru acest an sunt prevăzute dragări de 450.000 mc. De asemenea, pe sectorul maritim al Dunării (de la Marea Neagră la Brăila) au fost executate lucrări de dragaj ce au ajuns la un volum de 670.000 mc.

Citit 1551 ori Ultima modificare Miercuri, 14 Februarie 2018 20:36

2 comentarii

  • postat de Brighilă Costică Vineri, 16 Februarie 2018 10:37 86.34.187.*** Link la comentariu
    5
    2

    Pt. Musat:Omule, această navă face parte dintr-un lot de trei nave și au fost construite în Germania -Derben, acesta fiind modelul propus si acceptat. Dacă nu vă place timona, considerați că un volan era mai frumos? Eu cred că timona este cel mai bun element (simbol) naval.

    Raportează
  • postat de Musat Joi, 15 Februarie 2018 06:52 100.117.51.*** Link la comentariu
    3
    5

    Un volan simplu nu putea sa-i puna la salupa aia? Trebuia timona de transatlantic din lemn de mahon suflat cu aur care consta o galagie de bani?
    Bani aruncati pe fereastra!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.