Evaluaţi acest articol
(32 voturi)
5 comentarii

La Şantierul Naval Damen Galaţi a fost marcată în aceste zile punerea chilei la a doua navă de tip Service Operation Vessel (SOV) destinată companiei Bibby Marine Services. Nava urmează să fie livrată în 2019 şi a fost deja contractată de Siemens Gamesa Renewable Energy şi EnBW pentru operaţiunile de întreţinere la două parcuri eoliene marine - Hohe See şi Albatros, din Marea Nordului, ambele deţinute de EnBW şi Enbridge.

Lucrările la „Bibby Wavemaster 2” au început la mai puţin de un an de la livrarea primei nave de tip SOV 9020 destinată Bibby Marine Services. Acest tip de navă, cu un design inovativ realizat după o consultare extinsă cu industria energiilor regenerabile, a deschis accesul Grupului Damen spre noi segmente din gama de top a navelor specializate în operaţiuni off-shore.
„Bibby Wavemaster 2”, la fel ca nava-soră, va dispune de capabilităţi „walk-to-work”, adică va fi o navă care, pe lângă facilităţile pentru transportul şi manipularea echipamentelor, va permite şi accesul rapid al echipelor de intervenţie pe platformele sau turbinele eoliene marine. De asemenea, „Bibby Wavemaster 2” va dispune de echipamente moderne de manipulare, sisteme care să permită menţinerea stabilităţii indiferent de condiţiile meteorologice - inclusiv o pasarelă cu autostabilizare, care va permite accesul la structurile off-shore, dar şi sisteme fiabile şi eficiente pentru optimizarea consumului de combustibil.
Pe lângă spaţii ergonomice şi sigure de lucru, echipele de intervenţie cazate la bord vor beneficia de condiţii de confort superioare, de la „banalul” acces la internet şi echipamente IT&C până la spaţii de relaxare şi petrecere a timpului liber, săli de conferinţe şi chiar o infirmerie.
Altfel spus, Damen a asigurat o soluţie personalizată pentru operatorii implicaţi în proiectele parcurilor eoliene, manevrabilitatea şi rezistenţa, dar şi confortul echipajului, fiind prioritare încă din primele faze de proiectare şi testare.
„Bibby Marine Services a plasat comanda pentru „Bibby Wavemaster 2” la începutul anului 2018, după confirmarea acordului, în decembrie 2017, cu Siemens Gamesa. Cu plăcile de oţel pentru cea de-a doua navă tăiate în acelaşi timp cu cele pentru prima şi cu unele etape de fabricare deja parcurse, lucrările se vor putea derula într-un ritm accelerat”, se precizează într-un comunicat de presă al Grupului Damen.
"Am fost încrezători în SOV 9020 încă de la început", declară, la rândul său, directorul executiv al Bibby Marine Services, Stephen Bolton. "Siemens Gamesa şi EnBW căutau un acces mai facil la turbinele eoliene marine, iar modelul SOV 9020 pentru asta a fost proiectat. „Bibby Wavemaster 1” este o dovadă în acest sens".
“Bibby Wavemaster 2” nu este cu mult diferită faţă de nava-soră, o serie de modificări fiind aduse doar în configurarea spaţiilor de relaxare pentru echipaj, precum şi prin încorporarea în sistemele integrate a unor tehnologii de ultimă oră.
„Per ansamblu, numărul mic de schimbări pe care le-am făcut la această a doua navă arată cât de bună a fost prima", a subliniat directorul executiv al Bibby Marine Services. Acesta a precizat că „Bibby Wavemaster 1” şi-a finalizat prima misiune la centralele eoliene de pe coasta de est a Marii Britanii, iar feedback-ul clienţilor a fost unul foarte bun, interesul pentru acest tip de navă fiind tot mai mare. Aşa se face că, din 5 aprilie, nava asigură asistenţă tehnică firmei olandeze Total E&P, ce deţine mai multe platforme de extragere a gazelor naturale în sudul Mării Nordului.
Cum cooperarea dintre Grupul Damen şi Bibby Marine Services este una de succes, nu este exclus ca din şantierul de la Galaţi să iasă şi alte „surori” ale navelor „Bibby Wavemaster”.

Citit 5808 ori Ultima modificare Vineri, 11 Mai 2018 03:48

5 comentarii

  • postat de Iancu Jianul Vineri, 11 Mai 2018 00:27 5.13.199.*** Link la comentariu
    1
    6

    Asa e peste tot, romanul face brutul, iar altii pun senzorii, conectica... am ajuns de rasu' plansu'. Am diverse scule de la fostele fabrici romanesti tocanite de idolul femeilor al anilor 90' le pastrez... sigur sunt ultimile produse care le voi vedea din gama de scule Made in Romania. Mai avem mase plastice, si cabluri electrice, dar nu bag mana-n foc ca si patronii companiilor sunt romani!
    Dintr-o tara frumoasa, am ajuns O TARA DELOC - Nae Lazarescu

    Raportează
  • postat de dinu Joi, 10 Mai 2018 14:58 5.13.182.*** Link la comentariu
    0
    3

    se construieste pentru cine plateste! cine plateste de la NOI, ROMANIA???? Ce comanda (pentru investitie) a dat Romania si a achitat-o??? sa nu uitam de fregatele precomandate apoi, la loc comanda! nu va mai uitati cu ciuda in buzunarul strainilor daca borseta personala e capusata de politicieni flamanzi. Cand o sa vina AFDJ cu o comanda de vapor contra bani, atunci sa aratam cu deshtu-n alta parte.

    Raportează
  • postat de brebenel cristian Joi, 10 Mai 2018 14:19 82.77.89.*** Link la comentariu
    2
    1

    felicitari

    Raportează
  • postat de Super-Bula : Joi, 10 Mai 2018 13:01 5.254.97.*** Link la comentariu
    3
    20

    Si tot asa.? .noi facem tinichigeria , iar strainii se aleg cu creme de la creme !?

    Raportează
  • postat de Vaida Joi, 10 Mai 2018 08:21 91.208.234.*** Link la comentariu
    4
    29

    Articolul ar fi fost impresionant daca ar fi fost vorba de o nava construita in totalitate in Galati - de la prima tabla sudata si pana la ultimul senzor.
    Dar cand aici se face doar munca bruta, nu stiu ce-i asa de lauda.
    Iar in al doilea rand ar fi fost impresionant sa aflam a se contruieste o nava pentru NOI. PENTRU ROMANIA.
    Construim pentru altii, iar dupa revolutie am reusit sa facem pentru noi un amarat de remorcher.
    Cam trist...

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.